پایگاه خبری خانه فوتبال:

کاپیتان اسبق تیم فوتبال استقلال گفت:سال‌ها است بازیکنی مثل جباری در خط هافبک نداریم که بتواند مهاجمان را با دروازه‌بان حریف تک به تک کند.
شاهین بیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص عملکرد استقلال در دو هفته ابتدایی لیگ برتر اظهار داشت: از نظر نتیجه نتایج خوبی کسب شده و فکر می‌کنم 4-5 هفته زمان می‌برد تا تیم‌ها به روند آمادگی خود برسند اما جدای از این مسائل عملکرد بازیکن خارجی استقلال (کوین یامگا) قابل توجه بود و او در طول فصل می‌تواند کمک زیادی به استقلال کند.
وی افزود: اگر روزبه چشمی آماده شود و این مهاجم جدید نیز در شرایط مطلوبی باشد، شرایط استقلال قطعاً بهتر خواهد شد. البته اعتقاد دارم استقلال در قلب دفاع باید یک بازیکن با تجربه در اختیار داشته باشد و از ترکیب با تجربه و جوان در این پست نهایت بهره را ببرد.

کاپیتان اسبق استقلال در خصوص اینکه این تیم مدافعانی مثل یزدانی، مرادمند، دانشگر، آغاسی و عارف غلامی را در اختیار دارد و آیا واقعاً باز هم به مدافع وسط نیاز است، گفت: لیگ فرسایشی است و یک بازیکن با تجربه نظیر سیدجلال حسینی که تجربه زیادی در مسابقات فوتبال دارد می‌تواند خط دفاع استقلال را بی‌نقص کند.

بیانی خاطرنشان کرد: استقلال به این دلیل با سه دفاع مرکزی بازی می‌کند که بازیکن با تجربه‌ای در بین آنها نیست، همه این بازیکنان تقریباً جوان هستند. بازیکن داخلی خوبی هم بیرون نمانده که استقلال جذب کند بنابراین اگر بشود استقلال یک مدافع خارجی مسلط به این ترکیب اضافه کند در هر سه جام خیالش از بابت خط دفاع راحت خواهد بود.

وی با اشاره به این موضوع که خط هافبک استقلال نیاز به ترمیم دارد، عنوان کرد: استقلال بازیکن پلی میکر ندارد و تمامی عناصر خط هافبک این تیم دفاعی هستند. مطمئن باشید کادر فنی به خوبی این مسئله را می‌داند. ما سال‌ها است بازیکنی مثل جباری در خط هافبک نداریم که بتواند فورواردهای‌مان را با دروازه‌بان حریف تک به تک کند. کادر فنی با این موجودیت کار را جلو برده و طبیعتاً زمان می‌برد تا این هافبک‌ها با مهاجمان هماهنگ شوند. 

کاپیتان اسبق استقلال تأکید کرد: چیزی که مهم است کسب نتیجه و به دست آوردن قهرمانی خواهد بود. استقلال چند سال است که جام نگرفته و هوادار هم از این موضوع ناراحت است. امسال از نظر مدیریتی همه چیز فراهم شده و حتی خود کادر فنی هم از مدیریت تعریف می‌کند. خوشحالم که باشگاه مشکل مدیریتی ندارد و با آرامشی که مدیران باشگاه به تیم تزریق کردند می‌شود نتایج خوبی کسب کرد.

بیانی در پاسخ به این سؤال که آیا تیم خوبی برای فصل جدید بسته شده است به فارس گفت: متأسفانه نفرات اصلی سال گذشته حفظ نشدند. برخی بازیکنان بدون جانشین هستند. شما کدام بازیکن را می‌توانید به جای قائدی به استقلال معرفی کنید؟ این بازیکن سال گذشته در چند مسابقه نتیجه را به سود استقلال تغییر داد. شما زمانی می‌توانید بگویید در یارگیری موفق شدید که ابتدا موجودیت تیم را حفظ کرده و سپس نقاط ضعف را ترمیم کنید. درست مثل کاری که سپاهان انجام داد ولی استقلال نفرات اصلی‌اش را حفظ نکرد پس نمی‌شود گفت در تیم بستن موفق بود.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود اگر چشمی به شرایط آرمانی برسد و مهاجم جدید هم به این تیم اضافه شود طبیعتاً شرایط برای استقلال تغییر خواهد کرد. من امیدوار هستم تیم بتواند در مسابقات پیش‌رو نتایج خوبی کسب کنند چون هفته‌های ابتدایی بسیار مهم است. در 4-5 هفته اول تمام بازی‌ها سخت است و مهم این است که در پنج هفته ابتدایی تیمی امتیاز از دست ندهد. مطمئناً امتیازات این پنج هفته در روند قهرمانی لیگ تأثیرگذار خواهد بود و می‌تواند به جمع کردن امتیازات در پایان فصل خیلی کمک کند. فقط این را می‌دانم که هوادار استقلال چیزی کمتر از قهرمانی نمی‌خواهد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: