پایگاه خبری خانه فوتبال:

باران کوثری بازیگر ایرانی است. باران کوثری در یک خانواده هنرمند متولد شد. باران کوثری از کودکی فعالیت بازیگری خود را آغاز کرد. باران کوثری با بازیگران مطرحی چون خسرو شکیبایی و بازیگران مطرح دیگر از کودکی هم بازی بوده است. بیوگرافی باران کوثری را در ادامه می خوانیم.

باران کوثری

بیوگرافی باران کوثری

 باران کوثری 25 مهر 1364 در تهران به دنیا آمده و دانش آموختهٔ رشته نمایش از هنرستان سوره است ، باران کوثری دانشجوی انصرافی رشته جامعه شناسی است . پدر باران کوثری جهانگیر کوثری تهیه کننده سینما و کارشناس فوتبال است و مادر باران کوثری رخشان بی اعتماد کارگردان معروف سینما است.  باران کوثری  دانش آموخته رشته نمایش از هنرستان است.

شروع فعالیت باران کوثری

نخستین تجربه بازیگری او بازی در فیلم بهترین بابای دنبا در سال 1370 به کارگردانی داریوش فرهنگ بود. . نقش آفرینی های بعدی وی تا سال 1380 به تمامی در فیلم های مادرش رخشان بنی اعتماد است.

باران کوثری

ورود به تئاتر باران کوثری

او نخستین بار در تئاتر آن سوی آینه به کارگردانی آزیتا حاجیان تواناییش را به عنوان بازیگر صحنه هم اثبات کرد. او نخستین بار در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان یکی از اعضای هیئت داوران در بخش مسابقه بود.

ورود به تلویزیون باران کوثری

در سال 1377 با سریال بگذار آقتاب برآید وارد تلویزیون شد و سال 1385 با سریال صاحبدل در نقش دنیا به کارگردانی محمدحسین لطیفی بسیار دیده شد.

باران کوثری

تصادف باران کوثری

باران کوثری سر صحنه فیلمبرداری فیلم« هفت ماهگی» در روز پنجشنبه در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۹۴ دچار آسیب شد و با جرثقیل تصادف کرد. او توانست با چند عمل جراحی سلامتی خود را بدست آورد.

فعالیت های خیرخواهانه باران کوثری

باران کوثری در ایران بعنوان سفیر انجمن خیریه یاری سوید معرفی شده است. انجمن خیریه یاری سوید یک سازمان مستقل غیرانتفاعی مردمی محسوب میشود که شعار آن« کودک خیابانی کم تر، دانش آموز بیشتر» می باشد. از اهداف این انجمن می توان به حمایت همه جانبه از کودکان، ساخت مدارس محروم و کتاب خانه با حمایت داوطلبانه حامیان مالی در سوئد، فراهم آوری شرایط تحصیل و امکانات آموزش و پرورش اشاره کرد.

باران کوثری

ممنوع التصویری باران کوثری

خانم کوثری طبق آنچه خود می گوید به دلیل مواضع سیاسی خود در سال 88 در حمایت از میرحسین موسوی از طرف تلویزیون ممنوع التصویر شد این ممنوعیت در سال 1391 موجب شد هنگام بازی در نمایش روایت ناتمام یک فصل معلق به کارگردانی هومن سیدی او را با تهدید از بازی و رفتن روی صحنه منع کردند او در نهایت بخاطر این ماجرا علاوه بر ممنوع التصویری دو سال ممنوع الکار شد.

باران کوثری

رابطه باران کوثری و حامد بهداد

باران کوثری با حامد بهداد رابطه ی بسیار دوستانه ای دارد و می گوید دو سال سخت را در زمان ممنوع الکاری خود گذراندم و از دوستانم در این مدت پول قرض می گرفتم. حامد بهداد تقریباً به من کمک مالی می کرد. من بطور مداوم با وی در تماس بودم و می گفتم که حامد من پول ندارم چون سالها بود که از پدر مادر خود پولی نگرفته بودم و این مسأله برای من سخت بود که استقلال مالی ام را مجدداً از دست بدهم.

باران کوثری

شایعه شده بود که باران کوثری و حامد بهداد با هم ازدواج کرده اند ، بدین دلیل که داخل بعضی از عکسها هر دوی آن ها حضور داشتند که این شایعه کذب است. حامد بهداد و باران کوثری با یکدیگر آثار مشترکی دارند و به همین علت در نشست های خبری، زیاد در کنار هم دیده میشوند و البته حامد بهداد با باران کوثری زیاد شوخی می کند.

باران کوثری

ساخت موزیک ویدیو باران کوثری

آهنگ چرا رفتی با صدای همایون شجریان موزیک ویدیویی بود که باران کوثری آن را ساخت و با انتقادات زیادی روبرو شد. محمد رحمانیان در مراسم رونمایی آلبوم گفت: «از باران کوثری، سحر دولتشاهی و مهرداد صدیقیان تعجب می کنم. این همه اُور-اکت (بازی اغراق شده) را نمی فهمم. به خدا ما تئاتری ها هم مثل مردم معمولی موسیقی گوش می دهیم و احساساتی می شویم. این همه سر تکان دادن ها و اداهای اضافه برای چیست؟

باران کوثری

کتاب باران کوثری

کتابی تحت عنوان باران کوثری در سینمای ایران به قلم حسین عالمگیر از انتشارات شایسته منتشر شده ست این کتاب موجب انتقاد عده ای گمنام و همیشه منتقد تحت عناوینی چون : سینمای ایران بزرگتر از باران کوثری برای انتشار کتاب نداشت ؟ مواجه شد.

باران کوثری باران کوثری

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: