پایگاه خبری خانه فوتبال:

 در یکی از دیدارهای هفته دهم لیگ فوتبال پرتغال از ساعت ۱۹:۳۰ امروز شنبه تیم‌های پورتو و بواویشتا به مصاف هم خواهند رفت که در واقع دربی شهر پورتو محسوب می‌شود.

علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران در تیم بواویشتا حضور دارد و از پنج بازی قبلی این تیم در چهار بازی درون دروازه قرار داشته است. باتوجه به روند بیرانوند در بواویشتا انتظار می‌رود این ملی پوش ایران مقابل پورتو هم در ترکیب اصلی تیمش به میدان برود.

در سوی دیگر میدان مهدی طارمی مهاجم پورتو است که این روزها در کانون توجه رسانه‌های جهان قرار دارد. طارمی که اخیراً در جمع ۳۲ گزینه بهترین بازیکن سال ۲۰۲۱ جهان از سوی فدراسیون فوتبال تاریخ و آمار هم قرار گرفته است، انگیزه زیادی برای دیدار مقابل بواویشتا دارد.

طارمی در بازی گذشته پورتو در لیگ سه گل به ثمر رساند و در مسابقات لیگ‌کاپ هم یک بار موفق شد گلزنی کند. این مهاجم در حال حاضر در این فصل در مجموع ۹ گل به ثمر رسانده است (۷ گل در لیگ، یک گل در لیگ‌کاپ و یک گل در لیگ قهرمانان اروپا) و امیدوار است به روند گلزنی هایش در دربی پورتو هم ادامه بدهد.

طارمی و بیرانوند وقتی در پرسپولیس همبازی بودند

هرچقدر که شرایط طارمی در پورتو از نظر فنی و مالی خوب و رو به رشد بوده است، بیرانوند از نظر مالی با باشگاه بواویشتا به مشکل خورده. این دروازه بان در هفته‌های گذشته بارها به تعویق در پرداخت حقوقش از سوی باشگاه بواویشتا معترض شده و حتی مدیر برنامه او هم مصاحبه‌ای تند علیه این باشگاه انجام داد.

بیرانوند در مصاحبه اش با رسانه‌های ایران تاکید کرده به این مسائل بی توجه است و قصد دارد به بازی کردن ادامه بدهد. اگر بیرانوند مقابل پورتو در ترکیب قرار بگیرد باید دید تقابلش با همبازی سابق خود در تیم پرسپولیس به سود کدام ملی پوش ایران به پایان می‌رسد.

این البته نخستین تقابل طارمی با بیرانوند نیست. هر دو بازیکن چند سال در پرسپولیس در کنار هم بازی کردند و خاطرات خوبی برای هواداران این تیم بوجود آوردند اما پیش از آن و زمانی که بیرانوند در تیم نفت حضور داشت، طارمی رو درروی او قرار گرفته بود.

شاید یکی از تقابل های بیادماندنی طارمی و بیرانوند را بتوان در دیدار ۹ آذر ۱۳۹۴ جستجو کرد؛ جایی که دیدار دو تیم با درخشش بیرانوند با نتیجه تساوی یک - یک خاتمه یافت.

پرسپولیس در آن مسابقه و زمانی که با یک گل از نفت پیش بود، با مهدی طارمی صاحب یک ضربه پنالتی شد. طارمی خودش برای این پنالتی پشت توپ ایستاد اما ضربه او را بیرانوند در دقیقه ۶۸ مهار کرد. در ادامه، محمد دانشگر موفق شد در دقیقه ۷۳ گل تساوی را برای نفت به ثمر برساند تا پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ به خاطر از دست دادن موقعیت های گلزنی، تحت فشار بیشتری قرار بگیرد.

درخشش بیرانوند مقابل پرسپولیس

در آن مسابقه، سوشا مکانی هم درون دروازه پرسپولیس قرار داشت و شاید صحنه شادی او هنگام اعلام پنالتی به سود سرخپوشان در حال حاضر کمتر به یاد هواداران این تیم مانده باشد. سوشا که چند هفته پیش و قبل از بازی پرسپولیس با الهلال عربستان با پیام هایش علیه نماینده ایران جنجال آفرین شده بود، حالا در نروژ و به خاطر دریافت هفت گل در یکی از بازی های تیم میوند آلن متهم به تبانی است و تحت سئوال قرار دارد.

در پایان از آن بازی پرسپولیس و نفت می توان به سکته یکی از هواداران سرخپوشان اشاره کرد. مرد ۶۹ ساله که به خاطر هیجان بالا در دیدار با پرسپولیس جان داد و نتوانست در قهرمانی های متوالی سال های بعد در کنار تیم محبوبش باشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: