پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیشکسوت تیم استقلال گفت: مشکل بزرگ باشگاه ماه چند دستگی پیشکسوتانش است.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هادی طباطبایی در حاشیه مراسم تقدیر باشگاه استقلال از پیشکسوتان این تیم اظهار داشت: مشکلی که استقلال دارد این است که همیشه برای پیشکسوتان افراد دیگری تصمیم‌ گرفته‌اند و این بزرگ‌ترین مشکلی است که پیشکسوتان داشته ‌اند و به همین دلیل همیشه چند دسته می‌شدند. هرکسی به تنهایی می‌خواست برای خودش با گروه، شخص یا فردی کاری را انجام بدهد. اگر خود پیشکسوتان کنار هم جمع شوند و با هم تصمیم بگیرند، این چند دستگی‌ها از بین می‌رود و بزرگ‌ترین اتفاقی هم که می‌افتد این است که آنها می توانند بازوی قدرتمندی برای باشگاه باشند.
وی ادامه داد: امروز جلسه‌ای برگزار شد و چند روز پیش هم با بهتاش فریبا بحث و تبادل نظر کردیم که چرا باید این اتفاقات بیفتد. به عنوان پیشکسوت می‌توانیم برای خودمان تصمیم بگیریم اما متاسفانه وقتی قرار است تشکیلاتی دور هم جمع شوند و بحث پیشکسوتان مطرح می‌شود، می‌بینیم همه از محل‌های مختلف می‌خواهند بیایند و این دیگر معنی پیشکسوتی نمی‌دهد.
دروازه‌بان اسبق استقلال تصریح کرد: پیشکسوت فردی است که داخل زمین فوتبال بوده، کار کرده، زحمت کشیده و بازی کرده است. اگر پیشکسوتان مدیریت می‌خواهند بروند و برای خود گروهی تشکیل بدهند اما خیلی مهم است پیشکسوتان دور هم جمع شده و برای خودشان تصمیم بگیرند. این موضوع برای خانواده پیشکسوتان هم مهم است. خیلی‌ها را می‌شناسیم که کمک می‌کنند اما چرا خودمان نباید تشکیلاتی درست کنیم تا کاری برای خود انجام بدهیم. اگر همیت وجود داشته باشد امروز نقطه خوبی برای رقم خوردن این اتفاق است. خودم هم در این راه تلاش می‌کنم.
طباطبایی در مورد اینکه تا چه اندازه احتمال می‌دهد مصطفی آجورلو بتواند اهداف مدنظر خود را برای استقلال و پیشکسوتانش عملی کند، پاسخ داد: ظرفیت فوق‌العاده زیاد است. نمی‌دانم کدام شخص بود که قصد داشت کار غلطی را به درستی اجرا کند. کار غلط، غلط است. نمی‌دانم چگونه این بحث را مطرح می‌کنند که فردی باید عضو هیات مدیره استقلال شود که با خودش پول بیاورد.  کجای دنیا اینگونه است؟ اصلا چنین چیزی نیست. اگر قرار باشد فردی فقط با پول آوردن عضو هیات مدیره یک باشگاه شود، تصمیم گیری‌ها درست، ورزشی و جمعی نیست. در آن صورت هرکسی می‌گوید برای خودم کار کرده و تصمیم می‌گیرم.

وی اضافه کرد:‌ هیات مدیره باید تصمیم‌گیری‌های کلان را انجام بدهد و اجرا دست مدیریت و کادرفنی باشد. این موضوع در فوتبال واضح است. سال‌های این موضوع را فریاد زدیم که چرا باید افرادی خارج از حوزه فوتبال و خانواده استقلال برای این باشگاه تصمیم بگیرند. ظرفیت‌های زیادی وجود دارد و کارهای زیادی می‌توان انجام داد. چیزهای زیادی در ذهن من است و اگر از دستم بربیاید به باشگاه خودم کمک می‌کنم. دوست داریم تیم ما آرامش داشته باشد و طرفداران و پیشکسوتان لذت ببرند.

پیشکسوت استقلال افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر افرادی تصمیم می‌گرفتند که خودشان هیچ جایی در فوتبال نداشتند اما ما که در فوتبال هیچ کاره بودیم باید پاسخگوی هواداران می‌شدیم. این موضوع واقعا برای ما اذیت کننده بود.  در صورتی که افراد تصمیم گیر باید از بدنه فوتبال و به آن آشنا باشند. باید ورزش، اقتصاد و مدیریت با بشناسند تا بتوانند تصمیمات درست بگیرند و از ظرفیت‌ها استفاده کنند. فوتبال در جهان جزو 4-3 بیزینس اول است. الگوهای زیادی داریم و نیازی نیست شق‌القمر یا کار عجیب و غریبی کنیم.

طباطبایی تصریح کرد: اگر همین الگوهای اجرا شده را بهینه سازی کنیم و آنها را با فرهنگ و شرایط جامعه تطبیق بدهیم، برای فوتبال ما زیاد هم است و اتفاقات خوبی می‌افتد.

وی درباره دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل لبنان و اینکه آیا حاشیه‌های ایجاد شده به تیم ملی در این مسابقه ضربه خواهد زد، گفت: در مصاحبه‌های یک ماه قبل گفتم برای تیم ملی نگران هستم زیرا بیشتر از اینکه تیم محور باشد، بازیکن محور شده است و این موضوع برای آینده فوتبال کشورمان نگرانی ایجاد می‌کند. همیشه این ظرفیت وجود ندارد. می‌بینم خیلی از دوستان و کارشناسان می‌گویند مهدی طارمی و سردار آزمون با هم بسیار هماهنگ هستند اما اکنون مهدی در تیم ملی نیست.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد فقط یک زوج کنار هم داشته باشیم که همدیگر را خوب درک کنند با اتفاق فعلی، تیم ملی به مشکل می خورد اما لبنان تیمی نیست که شرایط را برای ما سخت کند. بازیکنان جانشین خیلی خوبی داریم اما نگران آینده فوتبال هستم. طارمی یک توئیت گذاشت اما وی بازیکنی که در سطح اول فوتبال دنیا و حرفه‌ای کار می‌کند. مهدی باید تمرکزش را روی کار بگذارد و اگر مشکلی هست، درون خانواده باشد. اگر قرار است نقدی باشد، آن را در اختیار کارشناسان بگذارد. 

طباطبایی ادامه داد: ما هم این مسائل را می‌بینیم و نیازی نیست بازیکنان خود را درگیر کنند. هرکسی مربی باشد و هرچه هم نسبت به وی نقد داشته باشیم، جایگاه مربی و بازیکن مشخص است. هر جایی هم در فوتبال دنیا بایستید به هر حال یک بازیکن هستید و باید تحت فرمان مربی باشید. امیدوارم اختلافات  درون تیم حل شود. طارمی بازیکنی شایسته و ظرفیت‌های تیم ما هم به مراتب بیشتر از این است و باید از آن استفاده کنیم. به استفاده نشدن از این ظرفیت‌ها نقد دارم اما باید هرکسی سرجای خودش باشد و بچه‌ها بیشتر روی کار خود تمرکز کنند زیرا احتمال دارد این قضیه نه تنها در تیم ملی بلکه روی عملکرد خود مهدی در باشگاه پورتو هم تاثیر بگذارد. 

وی افزود: بازیکن باید روی کار خودش تمرکز کند و اگر نقدی وجود دارد کارشناسان آن را انجام بدهند. وقتی مصاحبه کردم خیلی‌ها خرده گرفتند چرا از تیم ملی انتقاد می‌کنی زیرا 10 بازی را برده‌ایم. همه موضوع نتیجه نیست ما بحث فنی را به این دلیل تحلیل می‌کنیم که ببینیم تیم ملی می‌خواهد به کجا برسد.  آن نقطه ای که تیم ملی قرار است به آن برسد، روشن نیست. امیدوارم تصمیمات خوبی گرفته باشد و اتفاقات خوبی بیفتد.

طباطبایی گفت: صعود تیم ملی تا حد زیادی به جام جهانی مسجل شده اما نگران هستم باز هم به آن نقطه برسیم که می‌گوییم بچه‌های ما مرد روزهای سخت هستند. اگر قرار باشد بازهم از این شعار استفاده کنیم، آن برای صعود از گروه خودمان در جام جهانی به کار بگیریم نه اینکه بخواهیم فقط در جام جهانی حضور داشته باشیم زیرا ظرفیت فوتبال ما بالاتر از این حرف‌ها است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: