پایگاه خبری خانه فوتبال:

حمید درخشان با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم بازیکن سالاری آن هم در تیم ملی باب شود می گوید: مهدی طارمی شاگرد من بوده و دوستش دارم اما...

باقی صحبت های درخشان با خبرورزشی را می توانید در زیر بخوانید:

در قضیه به وجود آمده بین مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ شما طرف کدامیک هستید؟

بحث طرف این و آن مطرح نیست. ببینید ما یک اصل در فوتبال داریم که همه باید به آن احترام بگذارند و آن هم حفظ حرمت سرمربی است. یک بازیکن تحت هیچ شرایطی حق ندارد جواب سرمربی و معلم خودش را بدهد و در غیر این صورت سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. من یک سئوالی از مهدی طارمی و کسانی دارم که این روزها از او حمایت می کنند.

بفرمایید؟

اگر سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو هم به طارمی زنگ می زد مهدی جرأت داشت جوابش را ندهد؟ شک نکنید نمی توانست جواب ندهد! من مهدی طارمی را دوست دارم. شاگردم بوده است و اولین بار در دربی خودم او را به زمین فرستادم و باعث افتخار همه ما در اروپاست اما نباید اجازه بدهیم بازیکن سالاری آن هم در تیم ملی باب شود.

سرمربی اشتباه نکرده که بازیکنان ایرانی را تاکتیک ناپذیر خوانده است؟

به هر حال سرمربی یک مصاحبه ای کرده و شاید از آن سوء تعبیر شده باشد. بازیکن حق ندارد علیه سرمربی موضع بگیرد و شاید از آن بدتر بی پاسخ گذاشتن تماس تلفنی سرمربی تیم ملی و کریم باقری بوده باشد.

ولی قبول کنید مهدی طارمی یک بازیکن معمولی نیست و غیبت او می تواند به تیم ملی لطمه بزند؟

مهدی بازیکن خوبی است و شکی هم نیست اما باشد به چه قیمتی؟ اگر قرار باشد با این طارمی و رفتارش به جام جهانی برویم همان نرویم بهتر است. ما باید جلوی این بدعت غلط را بگیریم. یک زمانی کارلوس کی روش هم مهدی رحمتی بهترین دروازه بان ایران را حتی در شرایطی حساس تر خط زد. ما سه بازی سخت داشتیم و باید در کره جنوبی با این تیم بازی می کردیم اما کارلوس کی روش روی اصول خودش ایستاد و با رحمان احمدی تیم ملی را به جام جهانی رساند.

شاید تفاوت اینجا باشد که کارلوس کی روش دستیار سابق آلکس فرگوسن و سرمربی رئال مادرید بود و بازیکن جرأت نمی کرد حرفی بزند یا رسانه ها طرف او را می گرفتند؟

فرقی نمی کند و این یک اصل است که حرمت ها باید حفظ شود. بازیکن بزرگ باید بزرگی کند و شما می بینید کریستیانو رونالدو یا لیونل مسی هم تابع نظم و انضباط هستند.

شاید باشند کسانی که بگویند آقای درخشان شما و ۱۳ همبازیتان در تیم ملی که پس از بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ سئول و زمان سرمربیگری مرحوم پرویز دهداری دسته جمعی استعفاء دادید چرا این حرف را می زنید؟

من نمی خواهم حرفی بزنم که حاشیه جدید درست شود و آن خدابیامرز هم دستش از دنیا کوتاه شده است اما ۱۴ نفر اشتباه می کردند و یک نفر درست می گفت؟ ماجرای ما با قضیه طارمی فرق می کند. ما شرایط عجیب و غریبی را در بازی های آسیایی سئول و در دهکده بازی ها تجربه کردیم که اصلا و ابدا نمی خواهم حرفی درباره آن اتفاقات بزنم.

اما مرتضی فنونی زاده، ضیاء عربشاهی، سیروس قایقران و حتی فرشاد پیوس عذرخواهی کردند و برگشتند؟

مرتضی که دسته گل هم خرید و برد اما به هر حال من و بقیه روی حرف خودمان ایستادیم چون به ما بی حرمتی شده بود. ما که خدای ناکرده به کسی بی حرمتی نکرده بودیم. آن زمان من و اصغر حاجیلو را در اوج فوتبالمان ۶ ماه محروم کردند یا محمد پنجعلی کاپیتان تیم ملی و پرسپولیس یک سال محروم شد.

چند سال بعد اما برگشتید؟

بله چون خطایی مرتکب نشده بودیم. رفتارهایی دیدیم که در شأن یک بازیکن ملی پوش نبود و از همراهی تیم ملی محترمانه عذرخواهی کردیم چون شرایط مناسب نبود. قضیه مهدی طارمی فرق می کند.

چه فرقی؟!

او تنهایی جواب سرمربی را به خاطر یک حرف ساده داده است. از طرفی جواب تلفن سرمربی و مربی خودش کریم باقری را نداده که به هر حال بزرگترش است و همه این موارد را کنار هم بگذاریم و بعد قضاوت کنیم. مهدی طارمی آخر فوتبالش نیست و در پورتو شرایط خوبی دارد اما من می پرسم از علی کریمی بزرگ تر است؟ علی کریمی هم چنین کاری نمی کرد و احترام پیشکسوت خود را همیشه داشت. علی کریمی بازیکن بایرن مونیخ در سطح اول اروپا بود اما مهدی در لیگ درجه دو پرتغال توپ می زند. من می گویم درخت هر چه پر بارتر باشد باید سنگین تر هم باشد. به قول شاعر افتادگی آموز گر طالب فیضی... هرگز نخورد آب زمینی که بلند است.

در پایان پیشنهاد شما چیست؟ مهدی طارمی با این صحبت های شما عذرخواهی کند و برگردد یا اینکه...

عذرخواهی کند؛ دسته گل هم لازم نیست. همین که مهدی مصاحبه کند و بگوید منظور خاصی نداشته و این یک سوء تفاهم بوده کافی است. همین مصاحبه کوتاه می تواند سوء تفاهمات را مرتفع کند. من باز هم تکرار می کنم مهدی طارمی را دوست دارم و اگر حرفی زدم به نفع خود اوست. به هرحال فردا روز هم خود مهدی طارمی مربی یا پیشکسوت می شود و انتظار دارد بازیکنان جوان حرمت او را حفظ کرده و جواب تلفنش را بدهند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: