پایگاه خبری خانه فوتبال:

مربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: وضعیت تیم ملی درست نیست که بازیکنانش بعد از بردن لبنان چنین پستی منتشر می‌کنند.
هومن افاضلی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره پست اعتراضی مشترک بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان پس از برتری دو بر یک مقابل لبنان درمورد وضعیت خود در اردوها و دیدارهای‌شان اظهار داشت: به هیچ وجه دوست ندارم این مسائل در قالب بیانیه و پست‌های مشترک مطرح شود زیرا کشورهای دیگر اخبار مربوط به تیم ملی کشورمان را پوشش می‌دهند. در سطح بین‌المللی مشکل لباس داشتن تیم اول آسیا، خیلی زشت است اما از طرفی باید به بچه‌ها حق داد زیرا قطعا پیگیری‌های آنها به جایی نرسیده که اکنون می‌خواستند با انتشار این پست‌ها صدای‌شان شنیده شود.
وی ادامه داد: به هر حال در کل دنیا مهم‌ترین آدم‌های فوتبال، بازیکنان هستند. تماشاگران برای دیدن بازیکنان که ستاره‌های فوتبال هستند پول می‌دهند و به ورزشگاه‌ها می‌روند. این رشته به دلیل ستاره‌هایش تا این اندازه مطرح شده است. هیچکس برای دیدن منِ مربی، مدیر یا رئیس فدراسیون به ورزشگاه نمی‌رود و به همین دلیل باید بازیکنان تیم ملی را راضی نگه داشت.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان اضافه کرد: رضایت نداشتن بازیکنان مسائلی را به وجود می‌آورد که می‌تواند تاثیر خیلی بدی در کار تیم ملی بگذارد. این تیم نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کرده و حیف است بخواهیم با موارد اینچنینی مسیرش را تغییر بدهیم. در بازی با لبنان همدلی و تمرکز داشتن بازیکنان‌مان را تا آخرین ثانیه دیدیم. بلافاصله پس از به ثمر رساندن گل‌ مساوی، سردار آزمون از مربی تیم می‌خواست خودش را کنترل کند.

افاضلی خاطرنشان کرد: این یعنی بچه‌ها به بردن مسابقه باور دارند. کاری ندارم اتفاقات دیدار با لبنان به بازیکنان ما کمک کرد اما فقط تیم‌های بزرگ این حس را دارند که می‌توانند در آخرین ثانیه‌ها هم نتیجه را تغییر بدهند. بازیکنان ما هم به حس بردن در سخت‌ترین شرایط هم رسیده‌اند و این سبب خوشحالی است. دیدیم احسان حاج صفی که با وجود کاپیتانی این تیم مدتی است در ترکیب قرار نمی‌گیرد، پس از گل تساوی درون زمین آمد و هم تیمی‌هایش را برای به ثمر رساندن گل برتری تهییج و تشویق می‌کرد. هر تیمی این حس را ندارد. به همین دلیل باید قدر تیم ملی را دانست و شرایط خوبی را برای بازیکنانش فراهم کنیم.

وی درمورد گلایه‌های بازیکنان درخصوص دریافت نکردن پاداش‌ها و شرایط پشتیبانی ضعیف از خودشان گفت: از تیم ملی دور هستم و نمی‌دانم چه قول‌های انجام نشده‌ای به آنها داده‌اند اما در شرایط عادی بچه‌ها چنین کاری را انجام نمی‌دهند. امیدوارم خیلی سریع این مشکلات حل و اتحاد تیمی حفظ شود تا بازیکنان ما در شرایطی قرار بگیرند تا تمرکزشان حفظ شود.

سرمربی پیشین تیم ملی امید درخصوص عزیزی‌خادم قبل از رسیدن به جایگاه ریاست فدراسیون فوتبال وعده‌های اقتصادی زیادی به اهالی فوتبال داد اما با توجه به پست اخیر بازیکنان تیم ملی به نظر می‌رسد، این برنامه‌ها تا حد زیادی محقق نشده است، توضیح داد: از سال 2014 که تیم ملی امید را به فدراسیون فوتبال تحویل داده و از دفتر کفاشیان بیرون آمدم، به جز سه بار که کمیته انضباطی مرا خواست یا برای پیگیری مطالباتم به کمیته وضعیت رفتم، دیگر در فدراسیون حاضر نشدم. حتی کلاس مربیگری هم نمی گیرم. درباره اتفاقاتی که در این مجموعه می‌گذرد، ایده‌ای ندارم اما می‌دانم اگر کار آنگونه که باید می‌بود‌، بچه‌ها چنین بیانیه‌ای نمی دادند.

افاضلی اضافه کرد: اکنون هم برای تکرار نشدن اتفاق اخیر تنها راهکار این است که مدیران فدراسیون فوتبال به وعده‌ها و قول‌هایی که دادند عمل کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: