پایگاه خبری خانه فوتبال:

ایتالیا، قهرمان یورو 2020، امشب در المپیکوی رم میزبان سوئیس بود و در نهایت به تساوی 1-1 رضایت داد اما انگلیسی ها مقابل آلبانی کار سختی نداشتند و با نتیجه 5-0 به پیروزی رسیدند تا اکنون برای صعود به جام جهانی تنها به یک امتیاز نیاز داشته باشند.

ایتالیا و سوئیس که برای صعود به عنوان تیم اول گروه رقابت تنگاتنگی با هم دارند، امشب در شرایطی مقابل هم قرار گرفتند که هر دو با 14 امتیاز از 6 دیدار، در رتبه های اول و دوم گروه قرار داشتند.

سوئیسی ها که بازی را بهتر آغاز کردند، در دقیقه 11 توسط سیلوان ویدمار به گل رسیدند اما پیش از پایان نیمه اول و در دقیقه 36، جیوانی دی لورنزو گل تساوی را برای آتزوری به ثمر رساند. در ادامه توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و دو تیم به تقسیم امتیازات رضایت دادند.

به این ترتیب ایتالیا همچنان به لطف تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار دارد اما برای اینکه از صعودش به عنوان تیم اول گروه مطمئن شود، باید در آخرین دیدار برابر ایرلند شمالی به پیروزی برسد. سوئیس هم در شب آخر مرحله گروهی مقابل بلغارستان قرار خواهد گرفت.

اما انگلیسی ها برابر آلبانی کار سختی نداشتند و با زدن 5 گل، جایگاه شان در صدر جدول را تثبیت کردند و اکنون یک امتیاز برای صعود به جام جهانی نیاز دارند.

این هری مگوایر بود که در دقیقه 9 دیدار امشب، با یک ضربه سر سه شیرها را پیش انداخت. 9 دقیقه بعد هری کین اختلاف را دو برابر کرد و در دقیقه 28، جوردن هندرسون گل سوم را به نام خود ثبت کرد.

اما فشار حملات انگلیس ادامه پیدا کرد و در دقایق 33 و 45+2، هری کین دو بار دیگر دروازه آلبانی را باز کرد تا هت تریکش را کامل و پیروزی انگلیس را قطعی کند.

شاگردان ساوتگیت در نیمه دوم ترجیح دادند به کنترل بازی بپردازند و در نهایت با همان پنج گلی که در نیمه اول به ثمر رساندند، سه امتیاز بازی را نصیب خود کردند.

انگلیس در آخرین به مصاف سن مارینو خواهد رفت و با یک امتیاز هم بلیت سفر به قطر را به نام خود خواهد کرد.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: