پایگاه خبری خانه فوتبال:

سیروس دین‌محمدی  درباره برتری ۲ بر یک  تیم ملی فوتبال ایران  مقابل  لبنان  و دیدار پیش‌رو با  سوریه  در  مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ، اظهار داشت: بازی همراه با وزش باد بدتر از انجام بازی در روزهای برف و بارانی است. فوتبالیست حاضر است برف و باران بیاید، اما باد نباشد، چون باد کیفیت مسابقه را پایین می‌آورد. در شرایط جوی مثل ورزش باد شدید بازی کرده‌ام و می‌دانم چقدر سخت است. کاپیتان تیم ملی ایران حتما نیمه اول زمینی در خلاف جهت باد را انتخاب کرده تا نیمه دوم شرایط به سود ایران باشد.

لبنان اتوبوسی دفاع می‌کرد


وی افزود: در ۱۵ دقیقه اول در کار پرس و خلق موقعیت فوق‌العاده بودیم، اما در محوطه هجده قدم تعدادمان کم بود. وقتی در حمله هستیم باید ۴ بازیکن حضور داشته باشند. همین مسئله باعث شد به گل نرسیم. لبنان هم روی یک موقعیت بادآورده گل زد. بازی در مجموع در اختیار ایران بود و فشار زیادی آوردیم. لبنان اتوبوسی دفاع می‌کرد و زمانی که حریف اتوبوسی دفاع می‌کند، نمی‌توانید پاس عمقی دهید یا از پشت مدافعان استفاده کنید. در این وضعیت، دو راه دارید؛ ارسال از کناره‌ها یا شروع مجددها و استفاده از اتفاقات محوطه جریمه. همانطور که دیدیم روی گل اول، وحید امیری قصد داشت به سردار آزمون پاس بدهد که توپ به مدافع لبنان خورد و سردار آزمون استادانه و در شرایطی که در حال افتادن روی زمین بود توپ را وارد دروازه کرد.

باز هم می‌توانیم در جام جهانی اسم دَر کنیم


بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: بعد از اینکه گل تساوی را زدیم، بازی را رها نکردیم. خیلی خوشحال شدم که ملی‌پوشان ما تا آخرین لحظه جنگیدند و روحیه جنگندگی آنها قابل تحسین بود. باید به جاگیری احمد نوراللهی هم اشاره کرد که پشت محوطه هجده قدم حضور داشت و گل دوم را به ثمر رساند. وقتی همه داخل محوطه جریمه هستند یک نفر باید پشت محوطه جریمه حضور داشته باشد و از توپ‌ استفاده کند. امیدوارم سوریه را هم شکست دهیم تا خیال‌مان از صعود به جام جهانی راحت شود. اگر به جام جهانی نرویم، فوتبال‌مان نابود می‌شود. با صعود تیم ملی به جام جهانی خیلی اتفاقات می‌افتد. فوتبال ما می‌تواند در جام جهانی باز هم اسم دَر کند.

 

 

اگر سرپرست تیم ملی قوی بود، اسکوچیچ را کنترل می‌کرد


دین‌محمدی در خصوص رفتار دراگان اسکوچیچ پس از گل ایران به لبنان گفت: از اسکوچیچ که زمانی سرمربی خونه‌به‌خونه بابل بود و من سرمربی شهرداری تبریز بودم، شناخت دارم. در بازی شهرداری و خونه‌به‌خونه بازیکن ما روی زمین افتاد. اسکوچیچ به من گفت می‌خواهید چای بیاورم؟ به او گفتم چه چیزی می‌گویی؟‌او از این کارها زیاد می‌کند. رفتار او در قبال نیمکت لبنان اشتباه بود.

وی ادامه داد: اگر سرپرست تیم ملی قوی بود، می‌توانست اسکوچیچ را کنترل کند. سرپرست تیم در حدی نیمکت تیم ملی نیست. وقت‌کشی لبنانی‌ها طبیعی بود، آنها برابر فلسطین و مالدیو وقت کشی نمی‌کنند و مقابل بهترین تیم آسیا وقت کشی می‌کردند. به این نکته هم باید اشاره کرد که مثل گذشته‌ها نیست که زمان برای وقت‌کشی متوقف نشود. سیستم VAR هم هست تا حق تیم‌ها را بدهند. سرپرست تیم ملی باید اسکوچیچ را کنترل می‌کرد. در آن لحظه، سردار آزمون بود که جو را آرام کرد تا ایران به گل دوم برسد. روی گل دوم ایران، سردار نقش مهمی داشت.

چشم ملت ایران به ساق‌های امثال طارمی است


وی در رابطه با عدم دعوت مهدی طارمی به تیم ملی یادآور شد: همیشه گفته‌ام طارمی در حال تبدیل شدن به فوتبالیست درجه یک اروپا است. او می‌تواند بهترین فوتبالیست آسیا شود. حیف است سرمایه ملی مثل طارمی در تیم ملی نباشد. چشم‌ ملت ایران به ساق‌های امثال طارمی است. فدراسیون فوتبال باید این مسائل را جمع کند تا مشکلات دیگر بوجود نیاید. هشتاد میلیون ایرانی چشم انتظار نتایج خوب تیم ملی هستند. زمانی هست که بازیکن خداحافظی می‌کند و می‌گوید برای بازی‌های تیم ملی نمی‌آید، همانطور که در گذشته چنین چیزهایی می‌دیدیم، اما یکسری بازیکنان جا دارند که در تیم ملی بازی کنند و به آنها احترام گذاشته شود.

طارمی به احترام ما به تیم ملی برگردد


بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه طارمی حتما باید به تیم ملی برگردد، تأکید کرد: امیدوارم طارمی مصاحبه امثال ما پیشکسوتان را ببیند و به احترام ما به تیم ملی برگردد. طارمی را دوست داریم و می‌خواهیم به تیم ملی برگردد. منِ سیروس دین‌محمدی فکر نمی‌کردم روزی فوتبالم تمام شود، اما این اتفاق افتاد، طارمی هم بداند که فوتبال هر بازیکنی به تاریخ می‌پیوندد.
دین‌محمدی در خصوص عدم حضورش در نشست پیشکسوتان باشگاه استقلال گفت: به این نشست دعوت شده بودم، اما شرکت نکردم. بعدها در این زمینه صحبت می‌کنم که چرا امثال من و جواد زرینچه حضور نداشتیم. یکسری صحبت‌ها و درددل‌ها هست که باید گفته شود. مردم باید بدانند من که در فینال جام باشگاه‌های آسیا گل زدم، چرا به نشست پیشکسوتان استقلال نرفتم. خیلی صحبت‌ها و دلخوری‌ها است که باید گفته شود. بعدها متوجه خواهید شد چرا به این نشست نرفتم. به دلیل اینکه عاشق استقلال هستم در شرایط فعلی نمی‌خواهم صحبت کنم. استقلال برای فرد خاصی نیست. روزی سیروس دین‌محمدی به استقلال آمد و رفت؛ هواداران هستند که با این تیم زندگی می‌کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: