پایگاه خبری خانه فوتبال:

مرضیه جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: در لیگ برتر این فصل از فوتبال زنان تعداد تیم‌های مدعی، کم است با این وجود لیگ خوبی را شاهد هستیم، زیرا ملی‌پوشان در تیم‌ها پخش شده‌اند.
وی درباره شکست شهرداری بم برابر شهرداری سیرجان گفت: بیشتر بازیکنان تیم شهرداری بم ملی‌پوش هستند و آنها را تنها ۱۰ جلسه در اختیار داشتیم. برخی از بازیکنان تیم شهرداری سیرجان به تیم ملی نرفتند و برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا ۶۰ جلسه تمرین داشتند، بنابراین مقابل این تیم نتوانستیم عملکرد همیشگی خود را داشته باشیم.
سرمربی تیم شهرداری بم اضافه کرد: بازیکنان سیرجان از رده نوجوانان وارد این تیم شدند و هماهنگی خوبی با هم دارند اما بازیکنان شهرداری بم هنور به هماهنگی نرسیده‌اند. مجبوریم بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی بگذاریم زیرا باید در جام ملت‌های آسیا شرکت کنند.

وی یادآور شد: در هر فصل گلاره ناظمی لیگ برتر را به موقع آغاز می‌کرد، اما امسال مسابقات تیم ملی شرایط را برای باشگاه‌ها سخت کرده زیرا اولویت با تیم ملی است، با این وجود تمام تلاشمان را می‌کنیم تا قهرمان شویم.

جعفری خاطرنشان کرد:  در دیدار با سیرجان داوران سخت‌گیرانه، پنالتی و ۲ آفساید گرفتند. هر چند نه تنها داوران بلکه بازیکنان و سرمربیان نیز گاهی اشتباه می‌کنند.

وی درباره حضور ملی‌پوشان در جام ملت‌های آسیا گفت: اگر در این رقابت‌ها تیم‌های شرق آسیا حضور داشته باشند، شرایط بازی برای تیم ملی فوتبال زنان دشوار می‌شود اما با ظرفیتی که دختران ایران دارند، به یقین در آسیا حرفی برای گفتن خواهند داشت.

تیم شهرداری بم و سیرجان با ۹ امتیاز در رده دوم و سوم جدول لیگ برتر قرار دارند و اکنون ملوان بندانزلی با ۱۰ امتیاز صدرنشین است.

همچنین تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان نایب قهرمان جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا شد.

ملی‌پوشان نیز خود را برای جام ملت‌های آسیا آماده می‌کنند. این رقابت‌ها از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ به میزبانی هند برگزار می‌شود. ۲ تیم اول و دوم هر گروه و ۲ تیم برتر از میان تیم‌های سوم گروه‌ها به مرحله حذفی مسابقات صعود می‌کنند.

تیم ملی فوتبال زنان ایران امسال با گذشتن از سد بنگلادش و اردن، برای نخستین‌بار سهمیه حضور در جام ملت‌های آسیا را کسب کرد.

چین، چین‌تایپه و هند هم‌گروه‌های ایران در جام ملت‌های آسیا به ترتیب در رتبه‌های ۱۷، ۴۰ و ۵۷ رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی فوتبال قرار دارند و در میان تیم‌های آسیایی به ترتیب چهارم، هشتم و یازدهم هستند. ایران تیم ۷۲ جهان و ۱۴ آسیا است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: