پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش مشرق، وضعیت بازیکن گابنی تیم گل‌گهر سیرجان درحال مشخص شدن است. ظاهرا پای یک ایمیل جعلی برای تایید ملی‌پوش بودن باگناما در میان است و آخرین خبرها هم از تایید این مطلب توسط فدراسیون گابن حکایت دارد. اینکه چه فرد یا افرادی در این ماجرا نقش داشته‌اند حتما بحث مهمی است، اما سوال اصلی این است که با اثبات این مساله که بازیکن گابنی طبق قوانین داخلی فوتبال ایران حق عقد قرارداد با تیم‌های لیگ برتری را نداشته و برای گل‌گهر در چند دیدار به میدان رفته، اکنون طبق قانون چه تصمیمی باید اتخاذ شود؟ برخی می‌گویند مقصر اصلی فدراسیون است که به استناد یک ایمیل جعلی مدارک بازیکن گل‌گهر را تایید و کارت‌ بازی باگناما را صادر کرده و به همین دلیل خطری امتیازهای گل‌گهر را تهدید نمی‌کند، برخی دیگر اما تاکید دارند باشگاه مقصر اصلی است و باید به‌خاطر استفاده از بازیکنی که سوابق ملی‌اش با یک سرچ ساده قابل‌بررسی بوده، جریمه شود و جریمه‌اش هم سه بر صفر شدن مسابقاتی است که از این بازیکن غیرمجاز استفاده کرده.

پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد بخشی از ایمیل‌های دریافت‌شده توسط روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال ارتباطی با ایمیل رسمی فدراسیون گابن که در سایت فیفا تاییده شده نداشته و عجیب است که مدیران این بخش از فدراسیون بدون بررسی صحت منبع ارسالی ایمیل‌ها اقدام به تایید مدارک کرده‌اند تا کارت بازی این بازیکن گابنی صادر شود. ازسوی دیگر اگرچه طبق آیین‌نامه مسئولیت تهیه و ارائه مدارک مرتبط با سوابق بازیکنان خارجی کاملا به‌عهده باشگاه‌هاست، اما این مدارک نیاز به تایید توسط دپارتمان روابط بین‌الملل فدراسیون دارند.

یک کارشناس حقوقی در این خصوص گفت: «اگر ثابت شود باشگاه گل‌گهر در جعل مدرک برای دریافت مجوز بازی بازیکن دست داشته جریمه و نتایج مسابقات سه بر صفر می‌شود، اما در ماجرای این بازیکن گابنی چالش بین دو فدراسیون است و اگر ثابت شود که ازطرف فدراسیون گابن جعلی صورت گرفته، طبعا خطری باشگاه گل‌گهر را تهدید نمی‌کند.»

به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود با اثبات جعلی بودن ایمیلی که مدارک باگناما را تایید کرده، کارت بازی این بازیکن باطل می‌شود و گل‌گهر از این پس اجازه استفاده از وی را نخواهد داشت (در بازی دیروز مقابل پدیده این بازیکن به میدان نرفت و ظاهرا به امیر قلعه‌نویی توصیه شد از وی استفاده نکند) و باشگاه‌هایی که از تیم سیرجانی شکایت کرده و خواهان سه بر صفر شدن نتیجه مسابقه رودررو شدند، احتمالا راه به جایی نخواهند برد.

حالا سوال اینجاست چطور ممکن است مدیران یک باشگاه لیگ برتری یک بررسی ساده برای ملی‌پوش بودن یا نبودن گزینه مدنظرشان انجام ندهند؟ از آن بدتر چگونه می‌توان پذیرفت که در فدراسیون پرمدعای فوتبال صحت ایمیل رسمی یک فدراسیون چک نمی‌شود؟ بابت این گاف بزرگ و جنجالی چه کسی باید جریمه شود؟ جواب البته تاحدی مشخص است، چون تجربه نشان داده این‌طور مواقع همه‌چیز با کدخدامنشی حل می‌شود!

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: