پایگاه خبری خانه فوتبال:

 رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به هفته دهم رسیده است که رقابت در بین تیم‌های بالای جدولی نزدیک به یکدیگر است.

سپاهان اصفهان، گل گهر سیرجان، آلومینیوم اراک و استقلال جزو تیم‌هایی هستند که نشان دادند عزم خود را جزم کرده تا شنل قهرمانی را پس از پنج فصل از تن پرسپولیس در بیاورند.

با این حال نتایج پر فراز و نشیب مدعیان قهرمانی با وجود گذشت نزدیک به یک سوم از رقابت‌های فصل جاری باعث شده تا جایگاه تیم‌ها با هر بازی دستخوش تغییر شود.

پرسپولیس که معمولا در پنج فصل گذشته شروع قدرتمندانه‌ای در لیگ برتر داشت تا پایان هفته نهم لیگ برتر با ۱۶ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد.

پرسپولیس در ۹ دیدار قبلی خود ۱۱ گل به ثمر رسانده تا میانگین تعداد گل‌های زده اش در هر بازی به ۲/‌۱‬ برسد.

سرخپوشان پایتخت از تعداد بازی‌های فصل جاری خود ۴ پیروزی کسب کردند که بیشترین تعداد گل را در همان هفته اول مقابل فولاد داشتند. برد ۳ بر ۱ پرسپولیس در حالی رقم خورد که عیسی آل کثیر و حامد پاکدل موفق به گلزنی شدند تا نوید فصلی درخشان را با پیراهن پرسپولیس بدهند.

با این حال شروع پرسپولیس با ادامه این مسیر همخوانی نداشت. سرخ‌ها پس از دو پیروزی ابتدایی در لیگ برتر رنگ برد را ندیدند تا بالاخره در هفته‌های ششم و هفتم مقابل تیم‌های نفتی حاضر در لیگ برتر بار دیگر طعم پیروزی را بچشند.

پرسپولیس در حالی برای بازگشت به جمع مدعیان قهرمانی تلاش می‌کند که نه تنها در بسته نگه داشتن دروازه‌اش به مشکل خورده است بلکه گل‌های زده کمی توسط مهاجمان تخصصی خود به ثمر رسانده است.

مهدی عبدی مهاجم جوان پرسپولیس با زدن سه گل تبدیل به آقای گل تیمش شده است. عیسی آل کثیر با گلزنی مقابل فولاد در هفته نخست و دیدار با گل گهر سیرجان در هفته چهارم در رتبه دوم گلزنان پرسپولیس قرار دارد. حامد پاکدل هم که فرصت بازی کردن در این تیم را تنها به عنوان مهاجم تعویضی در لیگ برتر تا کنون به دست آورده هم یک گل زده است.

۶ گل سهم مهاجمان تیمی است که باید از قهرمانی‌های متوالی خود در فصول گذشته دفاع کند اما تا اینجای کار گل‌های کمتری را در مجموع نسبت به گل گهر سیرجان، مس رفسنجان و سپاهان اصفهان به ثمر رسانده است.

عملکرد نامطمئن بازیکنان پرسپولیس باعث شده تا گل محمدی و دستیارانش به فکر تغییر مکان بازی شاگردان خود برای دیدار با پیکان بیافتد. برد احتمالی سرخپوشان در این دیدار می‌تواند راه بازگشت این تیم به رده‌های بالایی جدول را هموار کند.

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و پیکان تهران ساعت ۱۶ چهارشنبه هفته جاری در هفته دهم لیگ برتر فوتبال برگزار می‌شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: