پایگاه خبری خانه فوتبال:

" به در می‌گم که دیوار بشنوه!" یک ضرب المثل معروف و قدیمی است که کاربردهای متفاوتی دارد. این ضرب المثل در شرایطی استفاده می شود که شما می خواهید با کنایه و یا به صورت غیر مستقیم حرفی را به کسی بگویید.

برای مثال گاهی با طرف مقابل خیلی راحت و صمیمی نیستیم و از گفتن حرفی که باید بزنیم خجالت می کشیم، به همین خاطر سعی می کنیم به صورت غیر مستقیم منظور خود را به طرف مقابل بفهمانیم. گاهی نیز ممکن است با شخصی مشکل داشته باشیم و بخواهیم منظور خود را با نیش و کنایه بیان کنیم.

موارد دیگری که این ضرب المثل کاربرد دارد زمانی است که انتقادی از کسی داشته باشیم اما نتوانیم آن را به صورت مستقیم به طرف مقابل بگوییم در این مواقع سعی می کنیم سوم شخصی پیدا کنیم و انتقاد خود را به گوش طرف مقابل برسانیم.

به نظر می رسد این ضرب المثل حکایت این روزهای یحیی گل محمدی و رضا عنایتی باشد!

یحیی گل محمدی در نشست خبری پیش از بازی با پیکان با نیش و کنایه نسبت به گلی که تیم هوادار با دست به پرسپولیس زد، گفت: بدتر از این اشتباهات این است که رضا سخندان درباره صحنه گل هوادار گفته که این گل درست بوده، چیزی که من خواندم گفتند بازیکن حریف جوگیر شده، اما فیلم‌ها و تصاویر که جوگیر نشده‌اند و همه چیز را نشان دادند. آن صحنه هند خیلی واضح بود، اما متاسفانه این اتفاقات و اشتباهات فقط برای پرسپولیس می‌افتد و تعدادشان هم خیلی زیاد شده است.

لغت جوگیر را رضا سخندان سرپرست دپارتمان داوری به کار نبرده و رضا عنایتی سرمربی تیم هوادار در مصاحبه اخیرش از آن استفاده کرده بود اما...

یحیی گل محمدی با همبازی قدیمی خودش در تیم ملی رودربایستی داشت و به این شکل حرف هایش را در قالب طعنه و کنایه زد و به قول معروف "به در گفت که دیوار بشنود!"

گفتنی است رضا عنایتی سرمربی تیم هوادار پس از بازی با پرسپولیس درخصوص اعتراف جواد محمدی به گلزنی با دست اظهارنظر عجیبی داشت و گفت: به نظرم جواد دچار جو زدگی خاصی شد. بازی با پرسپولیس و پخش مستقیم است و دوست داری گل را برای خودت ثبت کنی و در آن شلوغی، جواد دچار جواد جو زدگی شد. من با او صحبت کردم و خیلی ناراحت بود و می‌گفت من اصلا نفهمیدم چه گفتم! مقداری جو سنگین بود و این صحبت را انجام داد اما فیلم واضح و همه چیز مشخص است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: