پایگاه خبری خانه فوتبال:

هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته با برگزاری ۸ دیدار به پایان رسید و جایگاه تیم‌ها نیز در بالای جدول دچار تغییر شد.

گل گهر سیرجان که قبل از شروع هفته دهم با ۱۶ امتیاز در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار داشت، در دیداری خانگی با نتیجه یک بر صفر مغلوب فولاد خوزستان شد تا به رده سوم سقوط کند.

آلومینیوم که با رسول خطیبی روزهای خوشی را در لیگ بیست و یکم پشت سر می‌گذارد، با وجود تساوی مقابل نساجی، بالاتر از استقلال در صدر جدول قرار گرفت. پرسپولیس، تراکتور، استقلال، هوادار و نفت آبادان دیگر برنده‌های هفته دهم بودند.

نتایج بازی‌های هفته دهم لیگ برتر: استقلال یک - سپاهان صفر فجرسپاسی صفر - مس رفسنجان صفر نساجی مازندران یک - آلومینیوم اراک یک تراکتور ۲ - نفت مسجدسلیمان صفر ذوب آهن صفر - هوادار یک پیکان یک - پرسپولیس ۳ نفت آبادان یک - پدیده صفر گل گهر سیرجان صفر - فولاد یک

 

 

جدول رقابت‌های لیگ برتر بعد از پایان هفته دهم

 

بازی هفته (استقلال - سپاهان)

بدون شک مهمترین بازی این هفته در تهران برگزار شد، جایی که استقلال و سپاهان در آزادی به مصاف هم رفتند. سپاهان و استقلال قبل از شروع این بازی تنها با ۲ امتیاز اختلاف به ترتیب در رده‌های دوم و چهارم قرار داشتند. این دیدار جدا از حساسیت جدولی، در زمین بازی هم پرموقعیت‌ دنبال شد. سپاهانی‌ها توپ‌ها را به بیرون می‌زدند و کنت (دروازه‌بان سپاهان) موقعیت آبی‌ها را دفع می‌کرد. با این وجود استقلال در نهایت با یک گل حریف خود را شکست داد.

تیم هفته (استقلال)

شاگردان فرهاد مجیدی که هفته گذشته با شکست دادن پیکان به تساوی‌های متوالی خود پایان دادند، این هفته در جدالی سخت مقابل زردپوشان اصفهانی قرار گرفتند و موفق به شکست حریف خود شدند. سپاهان مالکیت توپ بیشتری در اختیار داشت و موقعیت‌های بیشتری نسبت به استقلال داشت؛ اما آبی‌ها شوت در چارچوب بیشتری داشتند تا با شکست دادن شاگردان نویدکیا جایگاه حریف را در جدول تصاحب کنند. جعفر سلمانی که یکی از بهترین بازیکنان این هفته بود در دقیقه ۳۶ تک گل بازی را به ثمر رساند.

 

پرسپولیس پس از ۲ تساوی متوالی مقابل استقلال و هوادار قصد داشت به هر طریقی که شده است مقابل پیکان به برتری برسد. شاگردان گل محمدی در نهایت با نتیجه ۳ بر یک برنده از زمین خارج شدند. در این پیروزی نمی‌توان تاثیر یحیی گل محمدی را انکار کرد. سرمربی سرخپوشان در این بازی ۲ تغییر مهم در ترکیب تیمش ایجاد کرد. گل محمدی، سیدجلال حسینی را به دفاع برگرداند و محمد شریفی را به عنوان بازیکن اصلی استفاده کرد. تعویض‌های پرسپولیس هم تاثیرگذار بودند و گل‌های دوم و سوم پرسپولیس توسط بازیکنان تعویضی زده شد. عیسی آل کثیر و علی شجاعی که در نیمه دوم وارد زمین شده بودند، موفق به گلزنی شدند.

 

بازیکن هفته (سامان نریمان جهان)

تراکتور که این فصل خلاف سال‌های گذشته تیم کم ستاره‌تری محسوب می شود، پس از ۲ شکست متوالی مقابل آلومینیوم و مس این هفته با نتیجه ۲ بر صفر از سد نفت مسجدسلیمان گذشت. سامان نریمان بیشترین تاثیر را در این برد تبریزی‌ها داشت. این بازیکن در دقیقه ۳+۹۰ گل دوم تراکتور را به ثمر رساند و در کنار رضا دهقانی در خط میانی تیمش خوش درخشید. نریمان جهان در کارهای دفاعی هم پرتلاش نشان داد و بارها با تکل زدن مانع از حرکت بازیکنان حریف شد.

 

تیم فولاد در دیداری پر حاشیه از سد گل گهر گذشت. شاگردان نکونام با وجود این که حدود ۷۰ دقیقه با یک یار بیشتر نسبت به حریف بازی کردند، نتوانستند بازی خود را به حریف دیکته کنند و علی رغم پیروزی، فشار نسبتا زیادی را متحمل شدند. احسان مرادیان، دروازه‌بان فولاد ۲ بار ضربات بازیکنان گل گهر را مهار کرد و مانع از فروپاشی دروازه شاگردان جواد نکونام شد. او روی خروج‌ها هم مطمئن نشان داد. کنت دروازه‌بان سپاهان نیز دیگر سنگربان موفق این هفته بود که چند بار بازیکنان استقلال را ناکام گذاشت.

اتفاق هفته (رونمایی از VAR توسط قلعه نویی)

در دقیقه ۲۱ بازی گل گهر و فولاد بعد از این که ضربه سر بازیکن فولاد به تیر دروازه برخورد کرد، شوت بازیکن فولاد روی توپ برگشتی با دخالت پورعلی برگشت داده شد و داور در این صحنه اعتقاد داشت توپ به دست بازیکن گل گهر برخورد کرده است. همین مسئله باعث شد که حمید حاج ملک، داور مسابقه ضمن اعلام یک پنالتی برای فولاد کارت قرمز را هم به کاپیتان گل‌ گهر نشان دهد. امیر قلعه‌ نویی که از این تصمیم شاکی بود، تصاویر آهسته صحنه را از روی تلفن همراه بازبینی کرد و از داور هم خواست که این صحنه‌ها را ببیند. داور به سمت نیمکت گل‌ گهر رفت که همین مسئله باعث اعتراض بازیکنان فولاد شد. در نهایت داور روی تصمیم خود ماند و امین پورعلی را اخراج کرد و پنالتی فولاد نیز توسط پریرا به گل تبدیل شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: