پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرپرست تیم ملی فوتبال گفت: با توجه به استانداردهایی که برای حضور در جام جهانی باید داشته باشیم، سه گزینه را برای کمپ تیم ملی در قطر انتخاب کردیم.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مجتبی خورشیدی در خصوص سفر خود به قطر اظهار داشت: حدود 10 روز پیش نامه‌ای به دست ما رسید. در این نامه فیفا به ما اعلام کرد که تا 17 دسامبر تیم‌ها وقت دارند سه گزینه برای کمپ خود انتخاب کنند. چون نمی‌توانستیم از اینترنت استفاده کنیم و هتل‌ها را ببینیم و باید آنها را از نزدیک رصد می‌کردیم، همراه مومنی به قطر رفتیم. فیفا از سال 98 به تیم ها فراخوان زد که هتل های خود را انتخاب کنید. جالب اینجاست که مسئولین فیفا اعلام کردند شما اولین باره که به اینجا آمدین و باقی کشورها برای بار دوم است که می آیند.
وی افزود: البته در آنجا با مشکلاتی مواجه شدیم. آنها در سال 98 اولین نامه و 99 دومین نامه را به ما ابلاغ کردند و در آن نوشتند کشورهایی که شانس حضور در جام جهانی را دارند، باید کمپ خود را انتخاب کنند. در قطر 38 هتل در نظر گرفته شده بود که هر کدام زمین اختصاصی داشت و هتل‌ها تقسیم‌بندی شده بود. از 38 هتل 25 تای آنها رزرو شده بود و تنها 10 تا از آنها باقی مانده بود.

سرپرست تیم ملی گفت:‌ خیلی‌ها گفتند که به چه دلیل به قطر سفر کرده‌اید چون دایره انتخاب ما محدود شده و از برنامه‌ریزی عقب مانده بودیم و مجبور شدیم برویم. در قطر یکی از خوابگاه‌ها، خوابگاه شماره یک دانشجویان بود و یکی هم خوابگاه تیم هندبال بود. خوشبختانه توانستیم همه هتل‌ها و خوابگاه‌ها را ببینیم و امیدوارم انتخاب خوبی داشته باشیم و به محض عضو شدن در سایت گزینه‌های موردنظر خود را انتخاب می‌کنیم.

خورشیدی عنوان کرد: از عزیزی خادم تشکر می‌کنم که لحظه به لحظه اوضاع را کنترل می‌کرد و از اسکوچیچ هم تشکر می‌کنم که در انتخاب کمپ تیم ملی به ما کمک کرد. غیر از چند خوابگاه، بقیه کمپ ها هتل بودند و با توجه به استانداردهایی که برای حضور در جام جهانی باید داشته باشیم، سه گزینه را انتخاب کردیم. برای انتخاب کمپ تیم ملی در قطر از اتاق‌ها، رستوران‌ها، درب جدا برای پیاده کردن بازیکنان و تمام مواردی که به کادر فنی تیم ملی آرامش می دهد را در نظر گرفتیم و با نظر رئیس فدراسیون و اسکوچیچ همه این موارد را بررسی کردیم.

وی که با رادیو تهران گفت و گو می کرد، تصریح کرد: در دوره گذشته ایتالیا لوکوموتیو مسکو را انتخاب کرد که این کمپ گزینه دوم تیم ملی بود و به خاطر این که این تیم به جام جهانی نرفت، این کمپ را در اختیار ایران قرار دادند. چند تیم برخی زمین ها را رزرو کردند. همانطور که می دانید از بین دو تیم پرتغال و ایتالیا یک تیم صعود می کند و یکی دیگر از کمپ ها خالی می شود. برای مثال ایتالیا هتل مسیلا را انتخاب کرده و چون این هتل رزرو شده نمی توانیم آن را در اختیار تیم ملی قرار دهیم. کمپ تیم پرتغال که 45 دقیقه با دوحه فاصله داشت، به دلیل این که تیم های بزرگ دنیا آن هتل را اولویت خود قرار دادند و از نظر زمانی از آن ها عقب ماندیم نتوانستیم از آنجا استفاده کنیم. 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: