پایگاه خبری خانه فوتبال:

هر 8 مسابقه هفته یازدهم لیگ برترروز جمعه برگزار می شود که استقلال میهمان تیم قعرنشین پدیده است، سپاهان میزبان تیم پیکان است و پرسپولیس هم به مصاف ذوب آهن می رود.دربی خوزستان هم با حضور مربیان استقلالی برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هر 8 مسابقه هفته یازدهم لیگ برتر روز جمعه برگزار می شود. آن هم در حالیکه هفته گذشته با رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال جدول لیگ برتر دچار تغییرات شد. 

نگاهی به این بازی های می اندازیم؛

آلومینیوم اراک- گل گهر سیرجان؛ رویای صدرنشینی تیم خطیبی مقابل تیم رای زده!

با تغییراتی که در جدول لیگ برتر رخ داد و با رای کمیته انضباطی 7 امتیاز از گل گهر کم شد،این تیم تا رده هشتم جدول سقوط کرد.البته آلومینیوم اراک 20 امتیازی در رده سوم جدول و بعد از سپاهان و استقلال همچنان ایستاده ولی گل گهر  از کورس مدعیان بالانشین جدول فعلا خارج شده و اگر بتواند در این بازی پیروز شود 15 امتیازی خواهد شد و در نهایت با یک پله صعود به رده هفتم می رسد.

شاگردان رسول خطیبی شرایط مناسبی دارند. آنها اگر در این بازی خانگی پیروز شوند شانس صدرنشینی دارند. آلومینیوم در حال حاضر بدون شکست است و در این هفته نیز تیم فجرشهید سپاسی را در جام حذفی از گردونه رقابت ها کنار زده و در بهترین شرایط روحی و فنی قرار دارد اما گل گهر به خاطر رای انضباطی سه شکست در کارنامه اش ثبت شده است.گل گهر در آخرین مسابقه در حالیکه 10 نفره بود در لیگ برتر هم مقابل فولاد خوزستان شکست خورد. با این حال شاگردان قلعه نویی در جام حذفی تیم دسته اولی شهرداری آستارا را با 4 گل شکست دادند تا تلخی های رای انضباطی کاسته شود. حالا آنها باید دوباره برای لیگ و بازگشت به جمع بالانشینان تلاش کنند. 

هوادار - تراکتور؛ تقابل حذف شدگان

دو تیم ناکام جام حذفی در حالی مقابل یکدیگر قرار می گیرند که هواداران تراکتور از نتایج این تیم رضایت کامل ندارند. هوادار تیم پرطرفداری نیست و هرچند در سه هفته اخیر در لیگ برتر شکست نخورده اند با این حال حذف مقابل تیم دسته دومی خلیج فارس ماهشهر باعث تلخ کامی شاگردان عنایتی شد. تراکتوری ها هم که در ضربات پنالتی مقابل مس رفسنجان بازنده شده بودند تلاش کردند مقصر این باخت خانگی را داور نشان بدهند.

تراکتور یازده امتیازی در رده نهم جدول ایستاده و هوادار هم با 9 امتیاز در رده سیزدهم است. فاصله دو تیم حداقل از نظر امتیازی زیاد نیست ولی از نظر قدمت و سابقه تراکتور یکی از با سابقه ترین و پرهوادارترین تماشاگران کشور است.

پدیده مشهد - استقلال؛ نبرد با قعرنشین 

استقلال بعد از بازی پر انتقاد مقابل تیم دسته دومی نود ارومیه در جام حذفی در این مسابقه لیگ به دنبال جبران مافات است. آبی پوشان در ضربات پنالتی حریف خود را شکست دادند با این حال فرهاد مجیدی بابت شیوه بازی تیمش از هواداران استقلال عذرخواهی کرد. فردا اما روز دیگری است استقلال مقابل ضعیف ترین تیم لیگ قرار می گیرد.  پدیده قعرنشین هیچ بردی در این فصل به دست نیاورده و فقط 2 گل زده و با 14 گل خورده ضعیف ترین خط دفاع را هم در اختیار دارد.

چنین حریفی بعید است بتواند مقابل استقلال از نظر فنی حرفی برای گفتن داشته باشد. استقلال بدون شکست و با دو گل خورده فقط به دلیل تفاضل گل کمتر از سپاهان در رده دوم جدول ایستاده است. قطعا مجیدی دوست ندارد مقابل آخرین تیم جدول دوباره به مشکل بخورد و سعی می کند تیمش را به بهترین شیوه راهی میدان کند تا دوباره مجبور به عذرخواهی نشود.

کادرفنی پدیده بعد از اکبر میثاقیان دچار تغییر شده ولی این تیم کار دشواری حتی برای بقا در لیگ برتر دارد. مگر اینکه داود سیدعباسی سرمربی جدید تیم را متحول کرده باشد. آنها مقابل حریف  دسته اولی خود استقلال ملاثانی اولین برد فصل خود را در جام حذفی به دست آوردند.

نفت مسجدسلیمان - فجرشهید سپاسی؛ بازی گل‌نزن‌ها!

نفتی ها بعد از هفته سوم که تیم پدیده را شکست دادند هیچ بردی به دست نیاوردند تا هم اکنون با 7 امتیاز در رده پانزدهم جدول بایستند. شاگردان فراز کمالوند که برای ماندن در لیگ برتر تلاش می کنند باید در این بازی خانگی سه امتیاز را بگیرند تا به روزهای آینده امیدوارتر شوند. فجرشهید سپاسی هم آخرین بردش در هفته پنجم مقابل پیکان تهران بوده است و بعد از آن یا باخته اند یا مساوی کرده اند و امروز با 10 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارند.

دو تیم جمعا در لیگ برتر در 10 هفته فقط 9 گل زده اند و به نظر می رسد این مسابقه خیلی تماشایی از کار درنیاید چون دو تیم سخت گلزنی میکنند و مهاجمان گل نزنی دارند. شاید یک مساوی دیگر در کارنامه این دو تیم درج شود مگر اینکه یکی از دو تیم شرایط متفاوتی را در بازی فردا رقم بزنند.

مس رفسنجان - نساجی؛ تداوم موفقیت کویرنشینان؟

مس رفسنجان 7 هفته است شکستی نخورده و با 4 برد متوالی خودش را به امتیاز 18  و رده پنجم جدول لیگ رسانده است. مسی ها در جام حذفی هم موفق شدند تراکتور را شکست بدهند. با این وضعیت تیم محمد ربیعی در شرایط مناسبی است و نساجی در این روز کار سختی برای امتیاز گرفتن از مس دارد. هرچند نساجی از آلومینیوم و فولاد یک امتیاز گرفته و حالا می‌خواهد مقابل مس منسجم امتیاز بگیرد. نساجی برای رسیدن به رده ای بالاتر از دهمی تلاش می کند.

سپاهان - پیکان؛ آخرین ایستگاه تونل وحشت برای پیکان

هر دو تیم با رای کمیته انضباطی امتیازهایشان اضافه شد و توانستند مقابل گل گهر سیرجان بیرون از زمین مسابقه پیروز شوند. اکنون دو تیم در شرایط کاملا متفاوتی از نظر فنی به مصاف همدیگر خواهند رفت. سپاهان بعد از 4 برد متوالی در ورزشگاه ازادی مقابل استقلال شکست خورد ولی پیکان در دو هفته اخیر در لیگ برتر 6 گل از استقلال و پرسپولیس خورده و حالا به مصاف سومین مدعی جام خواهد رفت. این آخرین ایستگاه تونل وحشت برای پیکانی هاست. سپاهان دوست ندارد مقابل تیمی که دو مدعی تهرانی شکستش داده اند امتیاز از دست بدهد. بنابراین قطعا آنها نیز با تمام توان مقابل پیکان قرار می گیرند تا هم سه امتیاز را بگیرند و هم صدرجدول را حفظ کنند.

پرسپولیس - ذوب آهن؛ ششمین ناکامی متوالی ذوبی ها؟

پرسپولیس در آخرین بازی لیگ سه گل به تیم پیکان زد و در بازی با تیم دسته اولی ویستا توربین هم در جام حذفی 4 گل زد تا نشان بدهد که موتور گلزنی اش گرم شده است. سرخپوشان خود را برای رسیدن به ششمین قهرمانی پیاپی آماده می کنند و صدری سرپرست باشگاه نیز اولین قولی که به هواداران داده وعده بسیار بزرگی است که همان قهرمانی در این فصل است البته در محافل ورزشی خبر از حضور یک مدیرعامل جدید برای باشگاه پرسپولیس شده است! به هر حال پرسپولیس برای اینکه همچنان در جمع مدعیان حضور داشته باشد راهی جز شکست دادن ذوب آهن ندارد. 

 ذوب آهن اما برعکس تصورات حال و روز خوشی ندارد و در 5 هفته فقط دو مساوی داشته و سه بازی را باخته است. مهدی تارتار حالا در شرایطی که تیمش از نظر نتیجه‌گیری خوب عمل نکرده باید مقابل تیم سابقش قرار بگیرد. قطعا هر دو تیم اهداف متفاوتی در این مسابقه دارند و شاید گرفتن یک امتیاز از پرسپولیس هم نتیجه خوبی برای سبزپوشان اصفهانی محسوب شود ولی قطعا گل‌محمدی و شاگردانش در این بازی فقط سه امتیاز را می‌خواهند. 

فولاد - صنعت نفت آبادان؛ دربی خوزستان با مربیان استقلالی

دربی خوزستان با حضور دو سرمربی استقلالی هم در نوع خود جالب است. جواد نکونام و علیرضا منصوریان از دو نسل مختلف بازیکنان استقلال در عرصه مربیگری رو دروی یکدیگر قرار می گیرند. نفت آبادان بعد از پنج هفته دور بودن از برد هفته گذشته توانست پدیده را در خانه و لحظه‌های پایانی شکست بدهد تا زردپوشان آبادانی با 9 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار بگیرند.

فولاد اما هفته گذشته برد خوبی در خانه گل گهر به دست آورد تا 16 امتیازی شود. هر دو تیم هم در جام حذفی به مرحله یک هشتم صعود کرده اند. فولاد با نکونام در این فصل باختی نداشته و زمانی که ویسی سرمربی این تیم بود دو شکست در هفته های اول و دوم لیگ برای فولاد رقم خورده بود.

جدول لیگ برتر:

1- سپاهان 22 امتیاز

2- استقلال 22 امتیاز

3- آلومینیوم اراک 20 امتیاز

4- پرسپولیس 19 امتیاز

......

15- نفت مسجدسلیمان 7 امتیاز

16- پدیده مشهد 2 امتیاز

برنامه مسابقات هفته یازدهم لیگ برتر:

جمعه ۳ دی

آلومینیوم اراک-گل گهر سیرجان– ساعت ۱۵- ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک

هوادار تهران-تراکتور تبریز– ساعت ۱۵- ورزشگاه متعاقبا اعلام می شود.

پدیده مشهد-استقلال– ساعت ۱۵- ورزشگاه ثامن الائمه مشهد

نفت مسجد سلیمان-فجر سپاسی شیراز– ساعت ۱۵- ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان

مس رفسنجان-نساجی مازندران– ساعت ۱۵- ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

فولاد مبارکه سپاهان-پیکان تهران– ساعت ۱۷- ورزشگاه نقش جهان اصفهان

پرسپولیس-ذوب آهن اصفهان– ساعت ۱۷- ورزشگاه آزادی تهران

فولاد خوزستان-صنعت نفت آبادان– ساعت ۱۷- ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: