پایگاه خبری خانه فوتبال:

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال گفت: دولت نمی‌خواهد مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس حل شود.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، داریوش مصطفوی درباره رای AFC و اعطای فرصت تا دوشنبه هفته آینده برای حل و فصل مشکل مجوز حرفه‌ای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: کمیته بدوی و کمیته استیناف مستقل و دارای اختیار تام از طرف AFC هستند و هیچ جایی از فدراسیون فوتبال با آنها برخورد ندارد. فدراسیون بیشترین همکاری را با باشگاه ها به ویژه پرسپولیس و استقلال انجام داد؛ حتی در جلسه اخیری که داشتیم، خود عزیزی خادم متقبل هزینه سفر آنها به مسابقات آسیایی شد‌.
وی ادامه داد: کار کمیته بدوی و استیناف آن است که تمام اطلاعاتی که کنفدراسیون به آنها داده، در اختیار باشگاه ها بگذارند. دو مطلب وجود دارد و آن هم کم کاری باشگاه ها و کل دولت است‌. این دو باشگاه دولتی هستند و رئیس مجمع آنها یک نفر یعنی وزیر ورزش است. امروز سجادی، روز گذشته سلطانی فر و در دوره ای علی آبادی، رئیس مجمع استقلال و پرسپولیس بودند.

رییس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای خاطرنشان کرد: بارها کنفدراسیون و بخش صدور مجوز حرفه‌ای اطلاعات را به ما اعلام کرد و ما هم به آنها اطلاع دادیم. حتی جلساتی هم گذاشتیم اما مشکل حل نمی‌شود و دل‌مان نمی‌خواهد مشکل حل شود. خیلی رک بگویم دولت نمی‌خواهد این کار حل شود.

مصطفوی درمورد اینکه مشخصا کمیته صدور مجوز حرفه‌ای AFC طبق کدام مشکلات می‌خواهد مجوز حرفه‌ای استقلال، پرسپولیس و گل گهر را ابطال کند، پاسخ داد: گل‌گهر جزو این پرونده نیست و کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین پرونده را داشته است. AFC در اعلام نام تیم گل‌گهر اشتباه کرده و گزارش آنها وحی منزل نیست. می‌نویسم که درباره این باشگاه اشتباه کرده‌اند. قرار بود استقلال و پرسپولیس کلیه موارد حقوقی، مالی، فنی، تجهیزاتی و... را در قالب ۲۰۰-۳۰۰ سوال تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ به کنفدراسیون اعلام کنند.

وی ادامه داد: پرسپولیس اکنون با خواکین و کالدرون تسویه حساب کرده و مدارک در دستش است اما این یکی از موارد ناقصی است که به کنفدراسیون فرستاده‌اند. زمانی AFC به فوتبال ایران حسن نیت داشت و مسائل را دوستانه حل می‌کرد اما امروز چنین حسن نیتی با ما ندارد. تمام اطلاعات را به باشگاه ها دادیم و آنها هم زحمت خودشان را کشیدند اما جایی هم نمی‌شود. چگونه آجورلو و صدری بدهی مالیاتی ۳۰۰ میلیاردی که از سال ۸۰ انباشته شده را پرداخت کنند؟

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای درخصوص اینکه آیا برای ارسال مدارک کامل به AFC تا تاریخ ۶ دی به این دو باشگاه مجوز مشروط داده شد، گفت: هنوز این سه ماه تمام نشده است. طبق همان بند ۸ ماده ۳۰ می‌توانیم باشگاه‌ها را تعلیق یا جریمه کنیم یا داستان‌های دیگر. اگر نفس و حیات فوتبال باشگاهی ما ۱۰۰ قسمت باشد پرسپولیس، استقلال، فولاد، سپاهان، تراکتور و گل‌گهر بخشی از آن هستند‌. به همین دلیل گفتیم مهلتی به آنها می‌دهیم تا کار را انجام بدهند. جلسات مختلفی را هم برگزار کردیم و صدری و آجورلو با حسن نیت در آنها شرکت کردند.

مصطفوی درباره اینکه آیا مشکل باشگاه‌ها در پنج روز آتی حل می‌شود، توضیح داد: اینگونه نیست که بگویم مشکلات حل می‌شود. باید فردا جلسه بگذاریم و آن چیزهایی که واقعیت است را بگوییم. ما دو حریف داخلی و خارجی داریم. کنفدراسیون حریف ما نیست و کمک ما است اما مانع ما ارائه برخی اطلاعات غلط است. نتیجه جلسه فردا را هم در اختیار می‌گذاریم.

وی در گفت و گو با شبکه خبر اضافه کرد: امیدواریم با کمک عزیزی خادم و متخصصان حقوقی، مالی و اجرایی کار را جوری جمع کنیم تا کنفدراسیون قانع شود. اگر هم مالکیت دو باشگاه ایراد دارد، مهلت بدهند تا آن را درست کنیم اما نمی‌دانم مالکیت دولتی و مشترک استقلال و پرسپولیس و مالیات کلان آنها  را چگونه حل کنیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: