پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیش بینی بورس فردا پس از مدت‌ها می‌تواند امیدوارکننده باشد. از اواسط هفته بازار سرمایه روند صعودی جدیدی به خود گرفت که این روند در روز چهارشنبه با قدرت خوبی ادامه پیدا کرد.

شرایط حال حاضر از بسیاری جهات به کام بازار سرمایه است و می‌تواند بهانه خوبی برای بازگشت بازار پس از ماه‌های سخت قبلی باشد.

به طور کلی به نظر می‌رسد که شروع هفته بعد نیز با رنگ سبز بیشتر سهام همراه باشد اما تداوم این روند به چندین عامل بستگی دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

 اخبار روز  اخبار بورس  قیمت دلار امروز

 بابانوئل در بازار رمزارزها معجزه می کند

 پیش بینی بورس تهران در هفته آینده

 سقوط آزاد قیمت ارز برای اقتصاد خطرناک است

گزارش ماهانه شرکت‌ها

یکی از عواملی که می‌تواند بر روند معاملات بازار فردا تاثیرگذار باشد، گزارش فروش ماهانه شرکت‌هاست که از روز چهارشنبه و با شروع ماه جدید آغاز شده است.

یه فرصت ویژه برای توسعه کسب و کار شما(ارسال فرم رایگان)

"تجارت کن و به راحتی درآمدتو افزایش بده"

چگونه به دلار درآمد داشته باشیم؟

اگر می خوای پولدارشی ،راهش فقط اینه...

تاکنون برخی از شرکت‌ها که اغلب سیمانی بوده‌اند، گزارش آذرماه خود را منتشر کرده و از فردا روند انتشار بیشتر خواهد شد.

گزارش فروش شرکت‌ها به دلیل نزدیک شدن به انتهای سال مالی اهمیت بیشتری دارد و وضعیت فروش و سودآوری آنها می‌تواند معاملات فردای سهام را از یکدیگر متمایز سازد.

شاید مهم‌ترین بخش این گزارش‌ها، وضعیت شرکت‌های سیمانی و پتروشیمی باشد که طی یک ماه گذشته با قطعی گاز مواجه شده بودند و ممکن است با سردتر شدن هوا این عامل تشدید شود.

صعود آهسته دلار نیما

یکی از اتفاقات مهم این روزها که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی سودآوری شرکت‌های صادراتی و به تبع آن افزایش تقاضا برای سهام آنها و همچنین کلیت بازار باشد، افزایش تدریجی نرخ دلار نیما و حرکت آن به سمت دلار بازار آزاد است.

طی روزهای گذشته دلار نیما توانست فاصله خود را با دلار بازار آزاد کم کند و وارد کانال ۲۴هزار تومانی شود. این نرخ هم اکنون حوالی ۲۴۲۵۰ تومان است و افزایش آن می‌تواند سودآوری و ارزندگی شرکت‌هایی که عمده فروش خود را به صورت صادراتی انجام می‌دهند را تحت تاثیر قرار دهد.

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ نیز صحبت از آن است که این شرکت‌ها در سال آینده بتوانند ارز خود را با نرخ بازار آزاد به ریال تبدیل کنند که اتفاق مهمی برای صنایع پس از سال‌ها تحمیل ارز چند نرخی است.

از طرفی بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز بر بسیاری از صنایع داخل تاثیر می‌گذارند و می‌توانند سودآوری آنها را بسیار رشد دهند.

مذاکرات و آینده مبهم

مذاکرات نیز این روزها از بعد سیاسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که می‌تواند آینده اقتصادی کشور و صنایع را تحت‌الشعاع قرار دهد.

فعلا مذاکرات متوقف شده و باید منتظر شروع دور بعدی آن باشیم اما مخابره هرگونه سیگنال جدی از سمت طرفین می‌تواند تاثیر مهمی بر روند معاملاتی صنایع مختلف بگذارد.

هرچند که به نتیجه رسیدن یا نرسیدن مذاکرات، برای بخشی از شرکت‌های بورسی تاثیرات مثبت و برای برخی نیز تاثیرات منفی خواهد داشت اما شوکی که خبرهای این اتفاق به کلیت بدنه بازار وارد می‌کند قابل چشم پوشی نیست.

تکیه‌گاه تکنیکالی شاخص کل

همانطور که در تصویر پیداست، شاخص مدتی است که در کانالی نزولی به سر می‌برد که پس از برخورد به کف آن اکنون فاز صعودی به خود گرفته و سقف کانال را در محدوده ۱.۳۸ میلیون واحدی هدف قرار داده است.

روز شنبه می‌توان انتظار داشت که شاخص با برخورد به خط کیجنسن (میانگین متحرک ۵۲ روزه) کمی با عرضه مواجه شود و پس از پولبکی کوتاه به مقاومت ۱.۳۴ میلیون واحدی دوباره به صعود خود ادامه دهد و به سقف کانال برسد. البته در صورت افزایش ارزش و حجم معاملات، ممکن است که خط کیجنسن با قدرت شکسته شود و عرضه‌ای هم صورت نگیرد.

اندیکاتور RSI نیز حامل خبرهای خوبی است. شاخص توانسته با برگشت از محدوده فروش هیجانی خط روند نزولی این اندیکاتور را نیز به سمت بالا بشکند که نشان از افزایش قدرت خریدار دارد. این اندیکاتور نیز در عدد ۵۸ با کمی مقاومت روبه‌رو خواهد شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: