پایگاه خبری خانه فوتبال:

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: فوتبال یک فرصت است؛ البته اگر کسانی که در فدراسیون قرار می‌گیرند، عاقل باشند.
علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد حضور مهدی مهدوی‌کیا در یک بازی غیر رسمی که با اهداف صهیونیستی برگزار شد و پس از قرارداد فدراسیون با یک شرکت از رژیم صهیونیستی، این اتفاق نگرانی‌هایی را بین اقشار مختلف مردم به وجود آورده، اظهار داشت: موضع مجلس و نمایندگان، کاملا مشخص است. هر مساله‌ای که به رژیم صهیونیستی مربوط باشد را رسمی و قانونی نمی‌دانیم.
وی افزود: این رژیم کودک کُش در تمام دنیا صرف نظر از گرایش‌ها و تفکرات حاکم در کشورهای مختلف، مورد تایید نیست. اختلاف سلیقه در همه حوزه‌ها وجود دارد و شاید مغرضان یا ساده‌لوحانی باشند که در این مباحث قرار بگیرند اما اینکه ورزشکاری مانند مهدی مهدوی‌کیا این کار را انجام بدهد، خیلی بعید بود. او از ورزشکاران خوشنام ما بوده اما نباید چنین کاری را انجام می‌داد. اصل و ریشه او از جنوب شهر است. چنین فردی که زیر بیرق تفکر و گفتمان انقلاب اسلامی به قهرمان ملی تبدیل و به نمایندگی از یک ملت و با هزینه و سرمایه مملکت در مسابقات جهانی حاضر می‌شود، نباید چنین کاری را انجام بدهد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید با این افراد صحبت کرد تا دیگر دچار چنین اشتباهاتی نشوند. این کار از نظر انسانی، شرعی و عقلی درست نیست. پرچم رژیم صهیونیستی از نظر ما منسوخ است. آن‌ها با حمایت‌های کشورهای استعمارگر مانند آمریکا، مشغول سرمایه گذاری و شیطنت‌های زیاد در نهادهای بین المللی مانند فیفا هستند. ما باید به مبارزه و مقاوت ادامه بدهیم و با تدبیر برخورد کنیم. 

وی در مورد اینکه قرار بود شهاب عزیزی خادم به خاطر عقد قرارداد با شرکتی منسوب به رژیم صهیونیستی و همچنین طرح مباحثی مانند خوبان عالم، در مجلس حاضر شود و انتظار مردم این است که به این مسائل رسیدگی شود، گفت: ضعف بزرگی در فدراسیون و ساختار فوتبال کشور اتفاق افتاده و کمیسیون فرهنگی باید جدی‌تر برخورد می‌کرد. الان هم دیر نشده و توقع داریم عزیزی خادم به مجلس می‌آمد و پاسخ می‌داد.

بابایی تصریح کرد: ما هم منکر حقوق بشر و قواعد بین‌المللی نیستیم. خودمان در این زمینه مدعی هستیم. اتفاقا بهترین اماکن برای دفاع از حقانیت کشور، مجامع بین المللی مانند فیفا هستند اما دلیلی ندارد فرصت‌ها را به تهدید تبدیل و برعکس کار ‌کنیم. این ضعف وزارت ورزش و فدراسیون‌ها است. متاسفانه در کشور شیطنت‌های ریزی صورت می گیرد که صف فدراسیون‌ها را از وزارت ورزش جدا کنند اما همه ما یکی هستیم.

نماینده مجلس با اشاره به لزوم پایبندی به قوانین داخلی، گفت: مگر وزارت ورزش یا ساختار دولتی ورزش در دنیا رسمیت ندارد؟ ورزش از منظر قوانین داخلی هر کشور برای خودش مشروعیت دارد. اگر کسی قواعد بین المللی را می‌پذیرد، باید قانون اساسی هر کشور را هم بپذیرد. نباید سلیقه‌ای عمل کرد. قانون اساسی ما تاکید می کند هرکجا ظلم باشد در مقابلش بایستیم. پرونده رژیم صهیونیستی و کشورهای مدعی که در دنیا با استفاده از ابزار مالی، قاچاق مواد یا انسان و پدیده‌های زشت دیگر، اقداماتی را انجام می‌دهند، مشخص است.

وی افزود: ما کشوری هستیم که تفکر، مبانی و نظر داریم. فوتبال یک فرصت است؛ به شرطی که کسانی که در فدراسیون قرار می‌گیرند عاقل باشند. باید از محضر مردم کشور عذرخواهی کنند. مجلس باید حتما پیگیری کند و ما هم از طریق ابزار نظارتی خودمان مسائل را پیگری می‌کنیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: