پایگاه خبری خانه فوتبال:

یک پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس و تراکتور می‌گوید: مصاف این دو تیم همیشه حساسیت‌های خاصی را به همراه داشته است.
محمد نصرتی در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط پرسپولیس پیش از دیدار برابر تراکتور در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: پرسپولیس با پیروزی برابر سپاهان برد حساسی را به دست آورد. من فکر می‌کنم این پیروزی در راستای کسب عنوان قهرمانی خیلی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. پرسپولیس در زمین اراک دو فصل پشت سر هم به آلومینیوم باخته بود و از این حیث پیروزی در این ورزشگاه آن هم برابر سپاهان بسیار ارزشمند بود. این پیروزی باعث شده الان پرسپولیسی‌ها با اعتماد به نفس بهتری لیگ را ادامه بدهند.
او افزود:‌ در مقابل تیم تراکتور از نظر شرایط روحی و فنی وضعیت خوبی ندارد. علیرغم این همه هوادار پرشوری که تراکتور دارد شرایط این تیم بغرنج و اسفناک است به همین خاطر در دیدار روز دوشنبه من شانس پیروزی را به پرسپولیس می‌دهم چون اعتماد به نفس پرسپولیسی‌ها بیش‌تر است و شرایط‌شان از هر نظر بهتر است.

نصرتی در ادامه درباره عملکرد فنی پرسپولیس هم گفت:‌ پرسپولیس به غیر از چند بازی ابتدایی لیگ که فوتبالی مورد دلخواه آقای گل‌محمدی یعنی بازی مالکانه ارائه می‌داد این روزها خیلی زیبا بازی نمی‌کند اما نتیجه می‌گیرد. یعنی در واقع پرسپولیس به سمت نتیجه‌گرایی حرکت کرده است. به همین خاطر است برابر سپاهان هم وقتی به گل رسیدند سعی کردند فضاها را ببندند و به حریف فرصتی ندهند. البته که سپاهان هم در این بازی فرصت‌هایی به دست آورد اما پرسپولیس به خوبی بازی را کنترل کرد. من فکر می‌کنم تیمی که قرار است قهرمان شود این گونه نیست که در همه بازی‌ها هم زیبا بازی کند و هم نتیجه را به دست بیاورد. پرسپولیس در چند بازی اخیر خیلی چشم‌نواز بازی نکرده اما نتایج را به دست آورده است که این بسیار مهم است.

وی هم‌چنین به عملکرد خط حمله پرسپولیس اشاره کرد و گفت: من فکر می‌کنم در خط حمله پرسپولیس نیاز به جذب یک مهاجم شش دانگ دارد. این مهاجم باید بازیکنی باشد که قدرت سرزنی خوبی هم داشته باشد چون چنین بازیکنی الان در خط حمله پرسپولیس حضور ندارد. مهدی عبدی به عنوان یک بازیکن جوان شم گل‌زنی خوبی دارد اما به هر حال در کنار او و عیسی آل کثیر نیاز به مهاجمی است که این دو بازیکن را کامل کند.

نصرتی که سابقه پوشیدن پیراهن تراکتور و پرسپولیس را در کارنامه دارد درباره حساسیت مصاف این دو تیم هم گفت: بازی تراکتور و پرسپولیس همیشه حساس است چون این دو تیم همیشه مدعی قهرمانی بوده‌اند اما این روزها وضعیت تراکتور بحرانی است و رنگ و بویی از آن تراکتوری که ما در آن بازی می‌کردیم و مدعی قهرمانی بود، نمی‌بینیم. به همین خاطر با توجه به شرایط موجود من شانس پرسپولیس را برای برد بیش‌تر می‌دانم. تراکتور هم در کادر مدیریتی، هم بازیکنان و هم کادر فنی ضعف‌هایی دارد.

او در پاسخ به سوالی درباره عملکرد سولدو سرمربی تراکتور هم گفت:‌ او در دو بازی ابتدایی که به تراکتور آمده بود دو مساوی کسب کرد اما در مجموع عملکردش خوب نبوده است. ما فکر می‌کردیم با آمدن او شرایط تغییر کند اما چیز خاصی از او ندیده‌ایم. تراکتور نسبت به برخی از تیم‌ها بازیکنان بهتری هم دارد و این گونه نیست که بازیکن نداشته باشد اما متأسفانه این باشگاه درگیر حواشی شده و مالک باشگاه هم نمی‌داند دقیقا چه کار می‌کند. تراکتور آنقدر تغییر و تحولات داشته که تعداد تغییرات تیم را می‌توان در کتاب گینس به ثبت رساند. با این حال باید ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

مدافع سال‌های گذشته پرسپولیس هم‌چنین درباره این که چه تیمی شانس‌های قهرمانی دارد؟ هم گفت:‌ اگر داستان کسر امتیاز از گلگهر را کنار بگذاریم من فکر می‌کنم چهار تیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان و گلگهر مدعی هستند اما متأسفانه امتیازاتی که از گلگهر گرفتند به ناحق بود چون خود سازمان لیگ برای بازیکن گابونی کارت بازی صادر کرده بود. این بازیکن هم که اصلا در بازی‌ها تأثیری نداشته است و نمی‌دانم چطور رأی به کسر امتیاز داده‌اند.

وی در پایان درباره این که پرسپولیس در نیم فصل در چه پست‌هایی باید بازیکن جذب کند گفت: همان طور که گفتم یک بازیکن استاندارد باید جذب کند اما در مجموع هم در پست دفاع و هم هافبک باید بازیکنانی جذب شود. البته علی شجاعی در پست دفاع چپ باید بیش‌تر کار کند چون در فاز حمله خوب کار می‌کند اما در فاز دفاع نیاز دارد بیش‌تر تمرین کند. پرسپولیس یک دفاع چپ خیلی خوب ندارد. وحید امیری قطعا آن پست را دوست ندارد و سعید آقایی هم نوسان داشته است. بازیکنان تاجیکی می‌توانند در دفاع راست کمک کنند اما در نهایت اگر هافبک چپ و راست که بتواند خوب نفوذ کند جذب شود می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: