پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با وجود قهرمانی این تیم در نیم فصل اول مسابقات گفت: این تیم در خط حمله عملکرد خوبی دارد ولی نظمی در خط دفاعی آن نمی بینم.
مسعود اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص عملکرد استقلال در نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: اگر فوتبال استاندارد را در نظر بگیریم، اشکالات بسیار زیادی در تیم استقلال می‌بینیم که جای تحلیل و بحث دارد البته این تیم در برابر تیم‌های دیگر بهتر بوده و پیشرفت خوبی داشته و بازیکنانش نسبت به هم فوتبال بهتری را بازی می‌کنند.

وی افزود: استقلال برای تداوم صدرنشینی در بازی‌های برگشت باید از بازیکنان خود در پست‌های تخصصی‌شان استفاده کند و می‌تواند که بازیکنان جوان خود را به کار بگیرد و آنها را تقویت کند. خارجی‌های استقلال سازگاری خوبی پیدا کرده‌اند و تیم را بهتر می‌فهمند و اگر استقلال همین روند را ادامه دهد می‌تواند عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب کند. مشکلاتی مثل مسائل مالی، مدیریتی، محرومیت‌ ، اخطار و ... همه اینها می‌تواند یک تیم را از صدر جدول دور کند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: ما در فوتبال اصل انتقال داریم، یعنی وقتی یک تیم در حمله قرار دارد، اگر توپ را رها کند و نتواند به موقع به دفاع برگردد، دچار مشکل در خط دفاعی می‌شود. استقلال در فاز حمله عملکرد خیلی خوبی دارد، ولی در دفاع این تیم نظمی را نمی‌بینم. اگر استقلال در مقابل تیم‌های بزرگ قرار بگیرد و مانند این بازی با نفت مسجد سلیمان فرصت‌های خوبی به حریف خود بدهد، آنها قطعا از این موقعیت ها بهترین استفاده را می‌کنند و برای استقلال مشکل به وجود می‌آورند.

کارشناس فوتبال در خصوص اینکه استقلال در نیم فصل دوم چه تغییراتی باید ایجاد کند، گفت: اگر استقلال در پست هافبک در ایران بتواند کسی را پیدا کند که درک خوبی از تیم داشته باشد، می‌تواند با این تغییرات مشکلات خود را حل کند. هافبک‌های استقلال نیاز به تمرین های بیشتری دارند ولی مهم‌ترین مسئله نظم تیمی است و کادر فنی باید به بازیکنان نظم دفاعی و حمله را آموزش دهد.

وی در خصوص عملکرد بازیکنان خارجی استقلال در نیم فصل اول عنوان کرد: دو بازیکن خارجی استقلال در حال بهتر شدن هستند و تیم آنها را پذیرفته و توانستند خود را در ترکیب استقلال جا کنند. کوین یامگا نشان داده که تیم را به خوبی شناخته و در حال رسیدن به اعتماد به نفس خوبی است. خارجی‌های استقلال باید آمادگی بدنی خوبی پیدا کنند و در بازی‌های بعدی این تیم بهترین نمایش را از آنها ببینیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: