پایگاه خبری خانه فوتبال:

مهران مدیری بازیگر ایرانی است. مهران مدیری کارگردان است. مهران مدیری سابقه مجری گری هم دارد. مهران مدیری در حوزه خوانندگی هم فعالیت دارد هر چند تا به امروز کنسرت های چندان موفقی ندارد. مهران مدیری در انتخاب بازیگر سختگیری خاصی دارد.

مهران مدیری

بیوگرافی مهران مدیری

مهران مدیری (زادهٔ ۱۸ فروردین ۱۳۴۶در تهران) کارگردان، هنرپیشه، خواننده، مجری، طراح صحنه و لباس، مجری طرح، صداپیشه و تهیه‌کنندهایرانی است. از جمله مجموعه‌های تلویزیونی که مهران مدیری در آن‌ها کارگردان و بازیگر بوده می‌توان سریال‌های: ساعت خوش، پاورچین، نقطه‌چین،شب‌های برره، باغ مظفر، مرد هزارچهره، مرد دوهزارچهره، قهوه تلخ، ویلای من، شوخی کردم و در حاشیه را نام برد.

مجلهٔ نیوزویک در مقاله‌ای مهران مدیری را بیستمین مرد قدرتمند سال ۲۰۰۹م. در ایران نامید.

مهران مدیری

مهران مدیری در سال ۱۳۴۶ در سر آسیاب دولاب در جنوب تهران در خانواده ای شش نفره متولد شد.  مهران مدیری سه برادر بزرگ‌تر دارد. از شانزده سالگی با تئاتر آشنا شد. در سال ۱۳۶۸ وارد رادیو شد و در داستان شب به مدت شش سال به گویندگی پرداخت. در سال ۱۳۷۲، به همراه داریوش کاردان اولین برنامه طنز خود را برای نوروز ساخت.

مهران مدیری تا سال ۱۳۷۲ با نمایش‌های زیادی چون: شوخی، تلگراف، آرسنال، پانسیون، سیمرغ، هملت، کیسه بوکس و… روی صحنه رفت. همچنین در این دوران به عنوان بازیگر در نمایش‌های رادیویی قصه‌های شب نیز حضور داشت.

مهران مدیری

آغاز شهرت مهرن مدیری از سال ۱۳۷۲ بود که در مجموعهٔ طنز نوروز ۷۲ بازی کرد. بعد از آن مهران مدیری در چندین مجموعهٔ طنز دیگر که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشت. در یکی از برنامه‌های دورهمی، مهران مدیری گفت که درعملیات والفجر ۸ حضور داشته‌است.

شایعه برادری مهران مدیری و امید سلطانی

امید سلطانی در شبکه ای ماهواره ای اعلام کرد «مهران مدیری برادر من است و ما با هم رابطهٔ خوبی داریم گرچه از هم دور هستیم». اما مهران مدیری این موضوع را تکذیب کرد.

مهران مدیری

فرهاد مدیری پسر مهران مدیری

پسر مهران مدیری، فرهاد مدیری متولد ۱۸ اردیبهشت ۱۳۷۰ است. او در هنرستان موسیقی درس خوانده و برای ادامه تحصیل به خارج از ایران رفته است. نه در فرم لباس پوشیدن فرهاد اثری از بچه های هنری است و نه در مرتب کردن چهره اش؛ البته همه اینها را خودش انتخاب کرده و پدرش نقشی در انتخاب این فرم لباس پوشیدنش ندارد؛ حتی می تواند بخندد و تعریف کند که ریش فراوانی داشته و برای آمدن سر گفت و گو آنها را اصلاح کرده چون نمی خواسته عکسش با آن ریش های بلند چاپ شود!

مهران مدیری

همسر مهران مدیری چه می کند

همسر مهران مدیری و مادر فرهاد و شهرزاد رشته اش هنری بوده و ادبیات. همسر مهران مدیری خانه دار است و برای خودش می نویسد و هیچ وقت دغدغه انتشار نوشته هایش را نداشته. اسم فرهاد را هم همسر مهران مدیری انتخاب کرده و بعد از آن مهران مدیری زیاد از این اسم در شخصیت های تلویزیونی اش استفاده کرده است.

مهران مدیری

جوایز و افتخارات مهران مدیری

طوطی طلایی بهترین بازیگر، ۱۳۵۳، برای تئاتر خرگوش

کاندیدای بهترین کارگردانی، ۱۳۷۵، برای ساعت خوش

بهترین بازیگر و کارگردان، ۱۳۷۷، برای مجموعه ۷۷ از جشن برترین‌های شبکه ۳

بهترین بازیگر و کارگردان، ۱۳۷۸، برای مجموعه ببخشید شما از جشن برترین‌های شبکه ۳

تندیس حافظ بهترین بازیگر کمدی تلویزیون برای سریال پاورچین از هفتمین جشن سینمایی تلویزیونی دنیای تصویر-۱۳۸۲

بهترین کارگردان طنز، ۱۳۸۴، جشن برترین‌های شبکه ۳

مهران مدیری

تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیون (به صورت مشترک با سیامک انصاری) برای مجموعه شب‌های برره از نهمین جشن سینمایی تلویزیونی دنیای تصویر-۱۳۸۵

تندیس حافظ بهترین ترانه مجموعه و فیلم سینمایی برای مجموعه «باغ مظفر» از دهمین جشن سینمایی ـ تلویزیونی دنیای تصویر- ۱۳۸۶

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم همیشه پای یک زن در میان است – ۱۳۸۶

تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیون برای مجموعه‌های مرد دو هزار چهره و قهوه تلخ - ۱۳۹۰

دکتری افتخاری دانشگاه امریکن لیبرتی لس‌آنجلس - ۲۱ تیرماه ۱۳۹۰ (۱۲ ژوئن ۲۰۱۱) (مدیری به خاطرِ ضبط مجموعه قهوه تلخ نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند. رونالد برینر به نمایندگی از مهران مدیری این مدرک را دریافت کرد و حمید سلطانی آن را در ایران به مدیری رساند.)

تندیس حافظ بهترین چهره تلویزیونی برای برنامه دورهمی-۱۳۹۵

بهترین مجری مرد سال-۱۳۹۵

 

مهران مدیری

حاشیه های مهران مدیری

رضا پورحسین (قائم مقام معاون سیما) در پاسخ به این سؤال که انتقادهایی نسبت به برنامه دورهمی به ویژه درخصوص رفتار مجری این برنامه انعکاس داشته‌است گفت: «قبول دارم که در برنامه بعضاً سوالاتی مطرح شده که با فرهنگ ایرانی - اسلامی همخوانی ندارد! و نیز با رفتار تنبیه‌آمیز مجری شأن میهمانان برنامه نادیده گرفته شده‌است؛ این موارد که به ما انعکاس داده شده‌است و بررسی کردیم بلافاصله به عوامل برنامه تذکر جدی داده شده‌است تا نسبت به موارد اخلاقی و رعایت سبک زندگی ایرانی اسلامی دقت بیشتری شود».

مهران مدیری

خداحافظی با سریال‌سازی

مهران مدیری در تیرماه ۱۳۹۵ دربرنامه هفت گفت: «حوصله ندارم. خیلی وقت است که حالم خوب نیست. یک نوع دگردیسی نیاز است برای ترک تلویزیون و سینمای خانگی به سمت سینما می‌روم و سالانه یک یا دو سینمایی خواهم ساخت. برای اینکه از این شکل کار خسته و اشباع شده‌ام. اصلاً دیگر دوست ندارم و ارضایم نمی‌کند.»

مهران مدیریمهران مدیری

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: