پایگاه خبری خانه فوتبال:

کارشناس فوتبال کشورمان به بررسی علل ناکامی های اخیر تیم فوتبال سپاهان پرداخت.
رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شکست سپاهان و ذوب‌آهن در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی که روز تلخی برای فوتبال اصفهان بود، اظهار داشت: بله، روز خوبی برای فوتبال اصفهان نبود و شکست سپاهان شگفتی بیشتری داشت.
وی با اشاره به وضعیت سپاهان تصریح کرد: سپاهان تیمی است که برای قهرمانی بسته شده و سرمایه‌گذاری کرده، از نظر حرفه‌ای یک باشگاهی کامل است. آنها خیلی خوب هزینه کردند و بهترین امکانات و بهترین بازیکنان را دارند. در هر پست حداقل دو بازیکن خوب در این تیم هست اما نتایجی که گرفته دور از انتظار بوده است. 
کارشناس فوتبال با اشاره به تکرار بازی سپاهان مقابل آلومینیوم افزود: در لیگ برتر مقابل آلومینیوم در اراک صفر-صفر کردند. دیروز هم با اینکه 4 روز در اراک بودند شکست خوردند. در نیمه اول بازی پایاپایی انجام شد اما در نیمه دوم سپاهان موقعیت‌های خوبی به دست آورد. نمی‌دانم به خاطر فشار روی بازیکنان است یا مسائل دیگر که این نتایج رقم می‌خورند اما به هر حال این نتیجه‌گیری صدای همه را درآورده و برای طرفداران متعصب سپاهان نگرانی ایجاد کرده، قطعا این شرایط برای آینده خوب نیست.

کربکندی تصریح کرد: صبر هواداران تمام شده، سپاهان شکست‌های بدی در لیگ داشته و در این شرایط اگر نتیجه بازی با گل‌گهر هم برگردد وضعیت آنها در جدول بدتر می‌شود. سپاهان کادر فنی خیلی خوبی دارد اما مسأله این است که اعضای کادر فنی چقدر با هم هماهنگ هستند؟ قطعا قضیه فنی است. نوع فوتبال سپاهان قابل پیش‌بینی شده و حریفانش خیلی خوب نقاط قوت این تیم را می‌بندند.

وی با اشاره به نوع بازی سپاهان گفت: این تیم باید تنوع تاکتیکی داشته باشد. باید برای بازی‌های مختلف پلن‌های مختلفی را در نظر بگیرند. سپاهان زیبا و چشم‌نواز بازی می‌کند اما وقتی نتیجه نگیرید روی همه ارکان باشگاه و اعضای تیم فشار ایجاد می‌شود. برای خودم هم جای تعجب دارد. همیشه گفته‌ام که سپاهان یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی است چون چارچوب و امکانات استانداردی دارند. حتی شنیدم که با پرواز اختصاصی از اراک به اصفهان برگشتند یعنی از نظر امکانات شرایط خیلی خوبی دارند. خیلی نگران‌کننده است که با این هم نفرات و امکانات این طور نتیجه می‌گیرند. جام حذفی مسیر کوتاهی برای رسیدن به قهرمانی و کسب سهمیه بود که به این شکل از دست رفت.

کربکندی در مورد تأثیر کنار رفتن از جام‌حذفی روی مسابقات لیگ برتر اظهار داشت:‌ اگر تیم به شکست عادت کند اصلا شرایط خوبی نیست. بخشی از این هم به خاطر نبود تماشاگر در ورزشگاه است. اگر تماشاگران در ورزشگاه حاضر بودند اجازه نمی‌دادند بازیکنان به راحتی از شکست بگذرند وبه آن عادت کنند. همه تیم‌ها از وضعیت یکدیگر خبر دارند و سپاهان باید بررسی کاملی روی برنامه‌ها و نتایجش داشته باشد. این تیم با این مهره‌ها و پتانسیل واقعا لیاقت قهرمانی دارد. حالا چرا به این روز افتاده فکر می‌کنم به خاطر مسائل فنی باشد که البته مسائل روحی و روانی هم نمی‌توانند بی‌تأثیر باشند.

وی در مورد اینکه با این همه بازیکن باز هم برخی معتقدند سپاهان برای رسیدن به موفقیت نیاز به تقویت و جذب بازیکنان بهتر دارد، گفت: باید ببینیم می‌خواهند پلن دیگری داشته باشند یا خیر؟ این بازیکنان به تفکر محرم نویدکیا نزدیک هستند اما در فوتبال ایران با یک تفکر نمی‌توان به موفقیت رسید. اگر بخواهند تغییر پلن بدهند، تقویت تیم باید برای پلن‌های بعدی باشد. مثلا اگر بخواهند بازی هوایی داشته باشند باید بازیکنانی را برای این سبک جذب کنند.

کربکندی در مورد اینکه بازیکنانی مانند مغانلو و شهباززاده ردر بازی هوایی هم می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند گفت:‌ بله، همین طور است ولی فکر می‌کنم محرم بیشتر بازی شناور  و روی زمین را دوست دارد. او علاقه زیادی به بازی بلند و هوایی ندارد. بازی زمینی را خوب انجام می‌دهند اما وقتی نتیجه حاصل نمی‌شود این فشارها به وجود می‌آیند. باید مرور کاملی روی عملکرد بازیکنان داشته باشند. این تشخیص کادر فنی است که در بررسی‌های خودش به این نتیجه برسد؛ باید تغییراتی در تیم داشته باشد یا خیر. 

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد شرایط ذوب‌آهن در فصل جدید با هدایت مهدی تارتار عنوان کرد:‌ ذوب‌آهن به موقع سرمربی و بازیکنانش را انتخاب کرد. تیم با نظر خود تارتار بسته شد و هر بازیکنی را خواست باشگاه گرفت. بازیکنان جوان و خوبی دارد اما یک تیم متوسط است. انتظار از این تیم با نتایجی که اول فصل گرفتند بیش از حد شد. اگر ذوب‌آهن در لیگ به رتبه هشتم یا نهم برسد قابل پیش‌بینی است. نباید انتظارات از این تیم خیلی بالا برود. آنها بازیکن بزرگ و اثرگذار کم دارند. اگر دیروز یک بر صفر به پرسپولیس می‌‌باختند جای بحث زیادی نداشت اما شکست با سه گل مقداری نگران‌کننده است. به هر حال ان‌شاالله این دو تیم سر و سامان بگیرند و از این وضعیت خارج شوند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: