پایگاه خبری خانه فوتبال:

حقوق سال آینده و عیدی کارمندان در پایان سال مشخص شد.میزان حقوق و عیدی کارمندان از سوی هیات دولت اعلام شد.حقوق و عیدی کارمندان هر ساله مبلغی اضافه می شود.حقوق و  عیدی کارمندان در شرایط موجود خوشحال کننده نیست. میزان حقوق و عیدی کارمندان  را در ادامه می خوانیم.

جزئیات عیدی بازنشستگان کشوری و زمان واریز

«محمد اسکندری» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: دو هزار میلیارد تومان توسط سازمان بودجه باید پرداخت شود تا عیدی بازنشستگان کشوری را در عرض چند ساعت واریز کنیم

حداقل حقوق و حداکثر حقوق کارمندان در سال آینده

حمید رضا حاجی بابایی، روز پنج‌شنبه ۲۸ بهمن در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همدان با اشاره به این‌که ان‌شاءالله با هماهنگی و همکاری مدیران و نمایندگان استان شاهد گام های بلندی در توسعه استان همدان خواهیم بود، اظهار کرد: روند توسعه فعلی استان همدان روند خوبی است و به دور از حاشیه باید برای رضایتمندی مردم تلاش کنیم و رضایتمندی مردم به معنای حفظ اصل و کلیت نظام است.

وی افزود: هر آن‌چه استاندار مورد سیاست‌گذاری قرار دهد از آن پیروی می‌کنیم؛ استاندار رئیس جمهور استان است و همه ما مکلف هستیم به او کمک کنیم و نباید کسی در کار استاندار دخالت کنند.

حاجی بابایی در ادامه خاطرنشان کرد: نمایندگان در انتصابات مدیران کل استان‌ها مشورت می‌دهند اما در نهایت با نظر استاندار انتخاب می‌شوند. من به شخصه هیچ توصیه و دخالتی در این امور نداشتم؛ تاکید می‌کنم صرفاً در پیشنهاد و مشاوره‌ها اظهار نظر کرده‌ایم و و هیج دخالتی در انتصابات استان نداشتیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که به فضل الهی یکی از کم حاشیه ترین و سخت ترین بودجه‌هایی که در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم را برای امور تخصیص دادیم، مطرح کرد: حداقل حقوق شاغلان در سال آینده ۶۰ درصد افزایش می‌یابد و بر همین اساس حداقل حقوق شاغلان و کارکنان در سال آینده پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداقل حقوق بازنشستگان نیز پنج میلیون تومان خواهد بود.

وی یادآور شد: کمترین رقم در میان حقوق های پایین ۶۰ درصد و بالاترین رقم در میان حقوق های بالا ۱۰ درصد خواهد بود که در بحث بودجه با افزایش روبرو خواهد شد.

حاجی بابایی اضافه کرد: اعتبارات مهمی در بودجه ۱۴۰۱ برای حوزه مسکن در نظر گرفته‌ شده زیرا مبحث مسکن مهم ترین مسئله کشور در بحث بودجه سال ۱۴۰۱ است؛ بودجه ۱۴۰۱ یکی از پر امیدترین بودجه‌های تدوین شده برای مردم و هم‌چنین حوزه‌های تولیدی و اشتغال در اصناف گوناگون خواهد بود.

حاجی بابایی گفت: نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش حقوق داشتیم.

رییس کمیسیون تلفیق ۱۴۰۱ بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت حقوق ها در سال آینده، گفت: میزان پایین‌ترین حقوق ۵ میلیون تومان است که این عدد برای شاغلین ۵ میلیون و ۶۰۰ و برای بازنشستگان ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش حقوق داشتیم و بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه حداکثر دریافتی کارمندان باید ۷برابر حداقل دریافتی باشد.

وی افزود: از ۵ تا ۱۵ میلیون ۱۰ درصد مالیات می‌پردازند، مازاد ۱۵ تا ۲۵ میلیون ۱۵ درصد مالیات می‌پردازند و مازاد ۲۵ میلیون تا سقف ۷ برابر ۲۰ درصد مالیات می‌پردازند.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه بودجه دولت افزایش پیدا نکرده و بار اضافی بر دولت تحمیل نشده است، تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ و با مصوبات ما حقوق ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیونی دیگر پرداخت نخواهد شد.

میزان عیدی کارمندان

معمولا عیدی کارکنان در پایان بهمن همراه با حقوق به حسابشان واریز می‌شود. میزان آن نیز طبق برآوردهای اولیه در بودجه و تصویب نهایی در هیات دولت تعیین می‌شود.

هیئت دولت عیدی پایان سال کارکنان دستگاه‌های اجرایی را یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین کرد.

به گفته سخنگوی دولت، «همچنین در راستای سیاست‌های کلی خانواده مقرر شد در چارچوب اعتبارات قانونی به کارکنان متأهل مشمول کمک‌هزینه عائله‌مندی و اولاد ۴۰۰هزارتومان و به ازای هرفرزند تحت تکفل هم۱۵۰هزار تومان پرداخت گردد.»
بر اساس ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، میزان امتیاز عیدی برای هر سال ۵۰۰۰ است که با در نظر گرفتن ضریب حقوق تعیین شده توسط هیأت وزیران در آن سال، میزان عیدی تعیین می‌شود.
در حداقل هشت سال گذشته، دولت از مدل مبلغ ثابت عیدی بر اساس محاسبات قانون مدیریت خدمات کشوری پیروی کرده است؛ هر چند که در مقاطعی مثل سال قبل با رشد همراه شد؛ به طوری که از حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: