پایگاه خبری خانه فوتبال:

مدیرعامل و رئیس اسبق هیات مدیره باشگاه ماشین‌سازی به ادعاهای قربانی مالک کنونی این باشگاه واکنش نشان داد.
هوشنگ نصیرزاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص اینکه یونس قربانی در مصاحبه روز گذشته از وی نام برده است. اظهار داشت: او با حمایت رییس هیات استان برای خرید باشگاه ماشین سازی معرفی شد.وقتی این اتفاق رخ داد یک صلح نامه نوشتند و به استانبول فرستادند که آقای زنوزی و قربانی و ششگلانی آن را امضا کردند اما بهتاج مدیر کل استان حاضر به امضای آن صلح‌نامه نشد و از همان روز اول گفت وی اهلیت ندارد.
وی افزود: وقتی تیم ماشین سازی لیگ برتری بود و ارزش ترانسفرمارکت باشگاه ۱۱۰ میلیارد بود آن را از زنوزی کاملا رایگان گرفت ولی زنوزی به جای فروش نقدی و دریافت حتی یک ریال این باشگاه را کاملا رایگان و مفت به این فرد داد. در صلح نامه هم نوشتند تمام بدهی های گذشته را هم خود زنوزی می‌دهد و قربانی فقط یک بدهی بازیکن خارجی را بدهد و به این شکل تیم را صاحب شود و پنجره باشگاه را باز کند اما وی از همان روز اول فقط روی بدهی‌های مربوط به زنوزی متمرکز بود و چون اطلاعات بین المللی از فوتبال نداشت می گفت ما از فیفا داریم وقت می گیریم.

عضو هیات مدیره باشگاه تراکتور تاکید کرد: قربانی به من پیامک زده بخش بدهی مربوط به من به خودم مربوط است و شماها در این مورد دخالت نکنی، هر چه اصرار کردم که باید تعهد خودت را انجام بدهی تا پنجره باز شود اما بی توجهی کرد.او حتی به تهران سفر کرد و در کمیته وضعیت بازیکنان با بنده هم به عنوان نماینده مالک مجددا صورتجلسه کرد که بدهی خارجی را خودش بدهد و پنجره را باز کند، سپس به جای ثبت شرکت و تغییر مالک و هیات مدیره، برای فرار مالیاتی دو صورتجلسه تایپ شده با امضا خودش و یک خانم از بستگانش را به سازمان لیگ آورد که نام یک موسسه آموزشی به نام «سحر سما» را به موسسه ماشین سازی تغییر داده بودند آن هم در شرایطی که بدون این که ثبت شرکت‌ها را داشته باشد و در روزنامه رسمی ثبت شده باشد.این اقدام قربانی خنده شده بود چون او خیال می کرد می تواند سازمان لیگ را با مدارک خود ساخته خودش قانع کند.

نصیرزاده تاکید کرد: یعنی او نه تنها تعهد پرداخت بازیکن خارجی که طبق صلح نامه تنها تعهدش بود را انجام نداد بلکه تیمی را که مفتی و رایگان به دست آورده بود را به لیگ یک سقوط داد. در مدتی هم که در باشگاه بود سازمان لیگ مطالبات مربوط به تبلیغات محیطی که بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان بود را به حساب  واریز کرد که این موضوع برایش جذاب بود و با پول گرفتن از بازیکنان تستی که اصلا در لیگ مرسوم نیست شأن باشگاه را هم پایین آورد. قربانی خیال می کرد این پول‌ها همیشگی است و مرتبا واریز می‌شود و از طرف دیگر در حالی‌ که می دانست پنجره نقل و انتقال تیم بسته است و نمی تواند بازیکن بگیرد ولی چند بازیکن کلیدی را فروخت و تیم را خالی کرد و به دلیل نداشتن بازیکن الان تیم ماشین سازی در انتهای جدول است یعنی نه تنها بدهی تعهد شده را انجام نداد، نه تنها پنجره را باز نکرد بلکه شرکت ماشین سازی را هم به ثبت نرساند.  او درآمد زایی هم کرد و خودش هم در مصاحبه به این درآمدها معترف شده است ولی آنقدر از اصول باشگاه‌داری بی اطلاع بود که معاون هنری برای باشگاه منصوب کرده!

وی خاطرنشان کرد: او بدون این که ماشین سازی تیم بانوان داشته باشد معاون امور بانوان هم منصوب کرد،قربانی ظاهرا باشگاه ماشین سازی را  با جایی دیگر اشتباه گرفته بود. یکی نیست به او بگوید دوست عزیز شما که پول نداشتی و حقوق معلمی داشتی چرا  تیم لیگ برتری ماشین سازی را از زنوزی که یک سرمایه دار بزرگ است مفت تحویل گرفتی و آن را به لیگ یک سقوط دادی که الان هم انتهای جدول باشد؟ شما که برای حقوق معلمی جلوی مجلس جزو تظاهر کنندگان بودی و درخواست افزایش چند میلیون تومان حقوق خودت را داشتی و با صدا و سیما هم مصاحبه کردی که ما حقوقمان کم است  چطور الان مصاحبه می کنی که چند میلیارد خرج کردی؟ شما بگو با چه اعتباری مالک شدی؟بازیکن خارجی ماشین سازی چه خوب و چه بد شما تعهد پرداخت داده بودید اما به جای انجام تعهد نسبت به بدهی این بازیکن که باید اجرایی می کردید دنبال این هستید که چرا قبلا اینطور شده است؟

عضو هیات مدیره تراکتور ضمن انتقاد از رفتار مالک ماشین‌سازی گفت‌: قربانی دادن فیش سه برگی را توهین به مردم آذربایجان دانست اما لطفا توضیح بدهید کجا درس خواندید؟ اصلا چند کلاس سواد دارید؟ اولا فیش دو برگی است نه سه برگی، در ثانی این فیش نوعی برداشت از حساب باشگاه در بانک ملت بود که به جای چک به بازیکنان سه سال پیش باشگاه فیش دادیم، این مساله چه ربطی دارد به مردم آذربایجان؟ آقای بهتاج هم گفتند از قول ایشان دروغ گفتید و او چیزی در مورد فیش نگفته، این اقدام شما واقعا خجالت دارد اما معلوم نیست علت حمایت  هیات استان از شما چه بود و چه کسی اهلیت شما را احراز کرد؟ لطفا پاسخ بدهید چرا تیم ماشین سازی را به این روز انداختید؟ شما با چه رویی الان مصاحبه می کنید آن هم در شرایطی که تیم را در آستانه سقوط قرار دادید؟ هنوز هم می گویید پنجره فلان تیم را باز کردند ولی پنجره ماشین را باز نکردند یعنی هنوز هم به تعهدت اعتقاد نداری.

نصیرزاده تاکید کرد: استاندار هم متوجه اقدامات و ناواردی شما شده است. شما روز اول می گفتید پنجره را باز کنید و قراردادها را ثبت کنید بعد آن را ببندید.شما خیال می کردید پنجره نقل و انتقالات واقعا همان پنجره ساختمان است و نمی‌دانستید این باشگاه از فیفا منع نقل و انتقالات دارد. قربانی به جای دادن پول برای خرید تیم لیگ برتری تعهد داده بدهی بازیکن خارجی را بدهید چرا از این تعهد حرف نمی زنید که باعث بدبختی تیم شده؟ آقای معلمِ غیر بومی،با تیمی با نام ماشین با ۵۰ سال سابقه چه کردید؟ زنوزی جمعا تا الان سه میلیون یورو معادل ۱۲۳ میلیارد تومان بدهی خارجی پرداخت کرده و بدهی این یک بازیکن هم به راحتی قابل پرداخت بود ولی سوال این است چرا  تعهد دادید خودم آن را پرداخت می کنم؟ شما که داشتی زندگی معلمی خودت را می کردی چرا با ماشین سازی را به این روز انداختید؟ جالب است که یک بازیکن چک خاله‌اش را به شما داده اما الان مصاحبه می کنید و اسم افراد را می آوردید؟

مدیر اسبق باشگاه ماشین سازی علت حمایت هیات فوتبال از شما را بعدا خواهم گفت، اینکه در موسسه مالی و اعتباری ملل درآمدهای باشگاه گذاشته شده و الان گفته‌اید این موارد را قبول ندارید چیزی است که به ما مربوط نیست. بنده سه سال است در باشگاه نیستم و تاثیری هم در تحولات باشگاه ندارم، تازه کمک کردم ۳۱ طلبکارِ بازیکن و غیر بازیکن را تسویه کنید. می‌دانید اگر در کشور چین بودید الان باید محاکمه می‌شدید نه اینکه بیایید یک ساعت آزادانه علیه آنها که ذات شما را می‌شناسند مصاحبه کنید و طلبکار هم باشید.قربانی بداند باعث این نابسامانی در تیم محبوب ماشین سازی است و باید به هواداران جواب بدهد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: