پایگاه خبری خانه فوتبال:

دقایقی پیش چند رسانه اعلام کردند نام مهاجم خارجی که درویش شب گذشته قولش را داده بود الکساندر گوئدس (گدس) است و این بازیکن امشب برای شرکت در تست باشگاه پرسپولیس وارد تهران می‌شود اما او کیست؟

الکساندر خاویر پریرا گوئدس ۸ روز پیش شمع تولد ۲۸ سالگی‌اش را فوت کرد. در حالی که هیچ هم‌تیمی نداشت زیرا او بازیکنی آزاد است. او در آرکوزلو پرتغال به دنیال آمده و محصول آکادمی اسپورتینگ است. گوئدس هیچگاه به تیم اصلی اسپورتینگ نرسید و سال ۲۰۱۴ پس از مدتی بازی در تیم دوم اسپورتینگ به رئوس دیپورتیو اسپانیا پیوست. از آن زمان تا دسامبر ۲۰۲۱ او در تیم‌های آوس و ویتوریا گیمارش پرتغال، وگالتا سندای ژاپن، فامیلیکائو پرتغال و راکو لهستان بازی کرده است. بیشترین ارزش او در این مدت در سال ۲۰۲۰ بوده که ۲.۵ میلیون دلار می‌ارزید و در آن دوران از گیمارش به سندای رفت. او سابقه بازی در تمام رده‌های ملی پرتغال تا زیر ۲۰ سال را دارد اما هیچگاه در تیم بزرگسالان بازی نکرده است.

گوئدس از دسامبر ۲۰۲۱ که در تیم راکو لهستان عضویت داشت دیگر در تیمی بازی نکرده است. او در این تیم هم البته آماری چندان جالب نداشت و در ۱۱ بازی در تمام رقابت‌ها تنها یک پاس گل داده بود. آخرین گل این بازیکن سال ۲۰۲۱ در جی لیگ با سندای زده شد و او در آن فصل در ۲۶ بازی توانسته ۵ گل بزند.

به طور کلی طبق آمار ترنسفر مارکت، گوئدس در ۲۲۵ بازی باشگاهی خود از سال ۲۰۱۲ (حضور در تیم های پایه اسپورتینگ) ۴۷ گل زده که چندان آمار درخشانی نیست. بهترین آمار شخصی‌ او هم آقای گلی در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا سال ۲۰۱۳ بوده که با ۳ گل به دست آمده. او بیش از ۹۰ درصد بازی‌های خود را در پست مهاجم نوک انجام داده و باید دید در صورت عضویت در پرسپولیس چه عملکردی خواهد داشت.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: