پایگاه خبری خانه فوتبال:

سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران وضعیت خدمت وظیفه عمومی بازیکنان مشمول تیم استقلال تهران را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، وضعیت سربازی دو بازیکن تیم استقلال سیاوش یزدانی و حسین مرادمند از جمله موضوع‌های پر بحث این روزهای ورزش کشور است.

 این دو بازیکن که یکی به سن ۲۸ سالگی و دیگری به سن ۳۰ سالگی رسیده طبق قانون باید خود را برای خدمت وظیفه عمومی معرفی کنند چرا که از فرصت قانونی داشته شده به عنوان عضویت در لیگ برتر و تیم ملی استفاده کرده و سربازی خود را تا این زمان به تعویق انداخته اند.

 اگرچه باشگاه استقلال در روزهای اخیر تلاش کرده است تا با استفاده از قوانین و مقررات موجود و به نام سرباز قهرمان فرصت بیشتری برای بهره‌برداری از این دو بازیکن در تیم استقلال داشته باشد و براین اساس نامه نگاری‌های در این زمینه انجام داده است.

گرچه در روزهای گذشته خبرگزاری فارس با درج اخباری با عناوین«راهی برای فرار از خدمت سربازی نیست/ دو بازیکن استقلال باید به سربازی بروند»و « فردا آخرین مهلت معرفی ۲ استقلالی برای خدمت سربازی»  _ اینجا_ و _اینجا_ آورده بود که این دو بازیکن باید به خدمت سربازی اعزام شوند و فرصتی برایشان باقی نمانده است امروز هم سازمان نظام وظیفه عمومی در اطلاعیه ای وضعیت سربازی این دو بازیکن را تعیین تکلیف کرد.

سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: به استحضار مردم شریف و ورزش دوست و همچنین هواداران محترم فوتبال می رساند، پیرو مباحث مطرح شده پیرامون اعزام به خدمت سربازی دو تن از مشمولان ورزشکار شاغل در لیگ برتر فوتبال، بدین وسیله موارد زیر جهت تنویر افکار عمومی اعلام می شود.

1- بر اساس قوانین و مقررات گذشته هر یک از بازیکنان ورزشی در رشته های گوناگون که به سن مشمولیت می رسند، موظف به اعزام به خدمت هستند، که در قالب تسهیلات ویژه و به منظور کمک به توسعه ورزش کشور و افزایش ماندگاری ورزشکاران حرفه ای در باشگاه های مربوطه با کسب مجوز های لازم اجازه داده شده است، تا خدمت ورزشکاران حرفه‌ای در رشته‌های ورزشی فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح تیم ملی حداکثر تا ۳۰ سال تمام و لیگ برتر حداکثر تا ۲۸ سال تمام به تعویق انداخته شود و بلافاصله پس از اتمام مهلت مذکور به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

 لازم به تاکید است که استمرار فعالیت ورزشکاران پس از اتمام مهلت مقرر در باشگاه های مربوطه امکان پذیر نیست. ضمناً عدم حضور به موقع این افراد در خدمت سربازی موجب غیبت آنان شده و در این صورت ادامه فعالیت ورزشی در باشگاه ها و تیم ملی را از دست خواهند داد.

2-در خصوص بازیکنان ورزش فوتبال، آقایان محترم سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند، با توجه به اینکه مجوز فعالیت ورزشی آنها برابر مقررات در باشگاه ورزشی استقلال به پایان رسیده است نامبردگان باید در زمان اعزام تعیین شده قبلی تاریخ یکم اسفند ماه 1400 ، به خدمت دوره ضرورت اعزام گردند. البته این ورزشکاران می توانند فعالیت ورزشی خود را در یگان‌های نیروهای مسلح ادامه داده و در صورت درخواست وزارت ورزش و جوانان و دعوت آنها به تیم ملی، شرکت آنان در اردوها و بازی‌های تیم ملی بلامانع است.

این سازمان در این اطلاعیه متذکر شده است، در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر مشمولان می توانند از طریق کانال خبرسربازی در پیام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi @ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

گفتنی است عادلانه بودن قوانین و مقررات برای همه افراد و اجرای یکسان قانون خدمت وظیفه عمومی برای همه اقشار جامعه از جمله هنرمندان و ورزشکاران درخواست مخاطبان فارس من بوده تا جایی که با درج موضوعی با عنوان «به‌ ماجرای‌ سربازی‌ بازیکنان‌ استقلال‌ رسیدگی‌ کنید» پیگیری این موضوع را از خبرگزاری فارس خواستار بودند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: