پایگاه خبری خانه فوتبال:

سخت گیری فیفا درمورد خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بهانه ای شد تا این فرایند پس از سال ها به صورت جدی تری دنبال شود و طی دو هفته گذشته شاهد ارزشگذاری دو باشگاه و ثبت آن ها نزد سازمان بورس بودیم. بر این اساس پرسپولیس ۳۲۰۰ میلیارد تومان و ‌استقلال ۲۸۰۰ میلیارد تومان ارزشگذاری شدند. به این صورت که ارزش برند استقلال ۱۷۸۰ میلیارد تومان و املاک و مستغلات ۱۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شد.  ارزش روز دارایی های شرکت پرسپولیس نیز ۳۲۰۰ میلیارد تومان و بدهی‌ها ۳۳۰ میلیارد تومان بوده است. بر همین اساس قیمت پایه سهام ۳۲۱۰ میلیارد تومان است. ارزش برند پرسپولیس ۱۹۸۴ میلیارد تومان و دارایی‌های ثابت آن ۱۱۰۰ میلیارد تومان است.

همچنین طبق گفته مسئولان، قرار است ۲۰ درصد سهام این دو باشگاه به مردم، هواداران، بازیکنان و پیشکوستان واگذار شود. در واقع سهم مردم ۱۰ درصد، سهم هواداران پنج درصد و سهم بازیکنان و پیشکسوتان نیز پنج درصد تعیین شده بود.

در این راستا، نهم اسفندماه نماد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازار پایه تابلوی نارنجی فرابورس درج شد. به گفته حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی با درج آگهی پذیره‌نویسی افزایش سرمایه دو باشگاه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم دولت همه مردم در این مرحله می‌توانند در روز گشایش نماد دو باشگاه در روز ۱۵ اسفند مصادف با سوم شعبان و روز میلاد امام حسین (ع) سهامدار این دو باشگاه شوند.

اما با توجه به این که شرط اولیه و ضروری برای سهامدار شدن (مشارکت در افزایش سرمایه) دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برخورداری از کد سهامداری است، علاقمندان به مشارکت در افزایش سرمایه این دو باشگاه باید هرچه سریعتر نسبت به اخذ کد سهامداری (از طریق سامانه سجام) اقدام کنند.

البته هنوز سازوکار  افزایش سرمایه (میزان و قیمت سهم  قابل تخصیص به هریک از سهامداران) مشخص نیست و جزئیات آن از سوی مراجع ذیربط اعلام نشده است./ ایسنا

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: