پایگاه خبری خانه فوتبال:

به نوشته روزنامه فرا منطقه‌ای القدس العربی، این منبع توضیح داد،  بازداشت حافظ قدور، وزیر خارجه و صالحه التومی، وزیر فرهنگ به دستور مستقیم عبدالحمید الدبیبه، ریاست دولت وحدت ملی به نیروهای عملیات مشترک در این شهر و پس از تفاهمات چند روز قبل صورت گرفته است.

این منبع اشاره کرد، دولت ۱۰۰ میلیون دینار لیبی به نیروهای عملیات مشترک برای اجرای مجموعه‌ای از دستورات اختصاص داده است و این دو وزیر در حالی که برای شرکت در جلسه ادای سوگند عازم طبرق بودند، بازداشت شدند.

این سخنان پس از آن مطرح شد که عبدالله بلیحق، سخنگوی پارلمان، اعلام کرد، دولت مکلف از سوی پارلمان به ریاست فتحی پاشاغا امروز( پنجشنبه) در صحن مجلس سوگند یاد خواهد کرد.

پاشاغا نیز الدبیبه را به منع اعضای دولتش از سفر از مبدا طرابس به طبرق واقع در شرق کشور جهت ادای سوگند در پارلمان متهم کرد. وی همچنین رئیس دولت وحدت ملی را به سوء استفاده از قدرت و بستن کامل حریم هوایی و ممانعت از انجام وظایف دولت جدید متهم کرد.

جمال سالم شعبان، وزیر اقتصاد و تجارت در دولت مکلف فتحی باشاغا ساعاتی قبل از ادای سوگند با اعلام استعفای خود از پستش مخالفت خود را با حضور  در "دولتی که جنگ و ویرانی بیاورد و پایتخت را وارد تونلی تاریک کند که عواقب آن ممکن است وخیم باشد" اعلام کرد.

اخیرا پارلمان لیبی به اتفاق آرا به انتخاب "فتحی پاشاغا" به عنوان نخست وزیر دولت جدید برای جانشینی عبدالحمید الدبیبه رای داده بود.

منابع خبری درحالی از رأی اعتماد پارلمان لیبی به کابینه پیشنهادی فتحی پاشاغا با اکثریت آرا خبر دادند که دولت وحدت ملی ریاست عبد الحمید الدبیبه  تاکید کرد حاضر به تحویل دولت نیست و در بیانیه‌ای رأی اعتماد پارلمان به کابینه پاشاغا را رد کرد.

دولت الدبیبه در ادامه پارلمان را به تقلب متهم و اعلام کرد که طبق روال معمول به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: