پایگاه خبری خانه فوتبال:

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو دیدار برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد. در دیداری که دانیل اورساتو ایتالیایی آن را قضاوت می‌کند، یکی از بزرگان فوتبال قاره‌سبز از دور رقابت‌ها کنار خواهد رفت.

رئال‌مادرید؛ هنر کارلتو

کارلو آنچلوتی حسرت قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را ندارد و رئال‌مادرید هم با ۱۳ جام پرافتخارترین تیم این تورنمنت است، اما همین سابقه روشن کار کهکشانی‌ها را سخت می‌کند. انتظار از رئال‌مادریدی که این فصل بی‌حاشیه و آهسته پیش رفته بیش از این است که در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان از دور رقابت‌ها کنار برود. از سال ۱۹۹۴ به بعد رئالی‌ها در خانه به هیچ تیم فرانسوی‌ای در خانه نباخته‌اند و آن باخت آخر هم در جام‌درجام اروپا مقابل پاری‌سن‌ژرمن بوده. کارلتو امشب باید هنرش را نشان بدهد، چرا که از طرفی مهره‌های مهمی مثل کروس و کاسمیرو را در اختیار نخواهد داشت، از طرف دیگر نمی‌تواند بی‌گدار به آب بزند، چرا که خط حمله حریف مملو از بازیکن‌های سرعتی و تکنیکی است که در ضدحملات می‌توانند تیمش را از هجومی بازی کردن پشیمان کنند.

پاری‌سن‌ژرمن؛ حفظ برد

آنچنان که باید و شاید خط دفاعی پاری‌سن‌ژرمن قرص و محکم نیست که هواداران‌شان به آن دلخوش باشند. تیمی که همین چند روز قبل به نیس باخت و در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا هم عملکردش چنگی به دل نزده. با این حال در بازی رفت یکی از بهترین نمایش‌های فصل پاری‌سن‌ژرمن را مقابل رئال‌مادرید دیدیم. تیمی که موقعیت‌های زیادی خلق کرد و شایستگی برد با بیش از یک گل را هم داشت. حفظ برد در مادرید کار دشواری است، اما مائوریسیو پوچتینو هم که انتقادهای بسیاری را به جان خریده، می‌خواهد در این دیدارهای بزرگ خودی نشان بدهد. اما از بخت بد او یکی از مؤثرترین مهره‌هایش در بازی‌های اینچنینی یعنی امباپه مصدوم شده و مشخص نیست بتواند در مادرید بازی کند.

آخرین بازی

دیدار رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را پاری‌سن‌ژرمن ۱-۰ از رئال‌مادرید برد. امباپه در آخرین ثانیه‌ها تنها گل آن بازی را زد.

آمار بازی

۷) در دیدار رفت دومین برد پاری‌سن‌ژرمن در ۷ دیدار مقابل رئال‌مادرید به‌دست آمد. کهکشانی‌ها ۳ بازی را برده‌اند و ۲ بازی بین این دو تیم مساوی شده است.

۳۵) رئال‌مادرید در ۳۵ دیدار مقابل تیم‌های فرانسوی ۱۹ برد داشته، در ۷ بازی به تساوی رسیده و ۹ بازی را هم باخته است.

۳۵) پاری‌سن‌ژرمن هم ۳۵ مرتبه مقابل تیم‌های اسپانیایی بازی کرده که حاصل کارش ۱۴ برد، ۹ تساوی و ۱۲ شکست بوده است.

۴) با وجود دریافت یک گل در دیدار رفت مقابل پاری‌سن‌ژرمن، رئال‌مادرید به همراه بایرن‌مونیخ و چلسی با ۴ گل بهترین خط دفاعی لیگ قهرمانان را در اختیار داشته‌اند.

۲۶) لیونل مسی ۲۶ مرتبه در ال‌کلاسیکو به رئال‌مادرید گل زده، اما فوق‌ستاره پیشین بارسلونا موفق نشد در دیدار رفت از روی نقطه‌پنالتی دروازه کهکشانی‌ها را باز کند.

۳۲) کیلیان امباپه در ۲۳ سالگی با ۳۲ گل زده بیست‌وسومین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است. او ۲۶ گل با پیراهن پاری‌سن‌ژرمن و ۶ گل با پیراهن موناکو زده است.

مصدومان و محرومان

علاوه بر کاسمیرو و فرلان مندی که به‌دلیل محرومیت کنار رئال‌مادرید نیستند، تونی کروس هم به‌دلیل مصدومیت در این بازی حضور نخواهد داشت. کیلیان امباپه در آخرین تمرینات پاری‌سن‌ژرمن مصدوم شده و مشخص نیست به این بازی حساس برسد. آندر اِررا، سرخیو راموس و خوان برنات هم دیگر مصدومان پاریسی‌ها هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم

رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، میلیتائو، آلابا، مارسلو، والورده، کاماوینگا، مودریچ، رودریگو، وینیسیوس و بنزما

پاری‌سن‌ژرمن: دوناروما، حکیمی، مارکینیوس، کیمپمبه، مندس، گِیه، دانیلو، وراتی، نیمار، مسی و امباپه

منبع: خبرورزشی

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: