پایگاه خبری خانه فوتبال:

عصر روز دوشنبه هفته جاری، به گفته منابع مردمی پس از آنکه کشاورزان در شهرستان کنگ ولایت نیمروز قصد داشتند تا یکی از کانال‌های سد کمال خان را پاکسازی کنند از سوی نیروهای مرزبانی ایران متوقف شده‌اند که این کار سبب شد تا مرزبانان ایرانی و طالبان با یک دیگر درگیر شوند.

«حبیب الله الهام» رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت نیمروز در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: روز دوشنبه یک درگیری سطحی میان نیروهای مرزبانی ایران و طالبان در منطقه سیخ سر شهرستان کنگ این ولایت صورت گرفت که در نتیجه یک سوءتفاهم به‌وجود آمد و با پادرمیانی مسؤولان محلی دو طرف مرز رفع شد.

از سوی دیگر منابع محلی و برخی از کشاورزان در نیمروز می‌گویند هنگامی که کشاورزان قصد داشتند تا در منطقه سیخ سر یکی از کانال‌های سد کمال خان را لایه‌روبی کنند با برخورد سربازان ایرانی مواجه شده‌اند و اجازه کار به آنها داده نشده است.

این در حالی است که برخی منابع مدعی شده‌اند در درگیری میان مرزبانان ایرانی و نیروهای طالبان، 2 سرباز ایرانی کشته شده‌اند.

در همین حال روز گذشته مولوی محمد یعقوب مجاهد وزیر دفاع طالبان پس از گذشت 2 روز از درگیری میان مرزبانان ایرانی و طالبان همراه با یک هیئت نظامی وارد نیمروز شد و گفته دفتر مطبوعاتی پلیس در این ولایت، هدف از سفر وزیردفاع افغانستان تنها بررسی مناطق مرزی و وضعیت امنیتی عنوان شده است.

تلویزیون ملی افغانستان در این باره گزارش داد که ملا یعقوب در این سفر از مرز افغانستان و ایران بازدید و با منسوبین محلی این ولایت دیدار کرده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: