پایگاه خبری خانه فوتبال:

سخنگوی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوالی درباره ماندن یا رفتن اسکوچیچ گفت: مربی که نتیجه گرفته را منطقاً باید حفظ کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احسان اصولی سخنگوی هیئت رئیسه فداسیون فوتبال پس از جلسه هیئت رئیسه فدراسیون در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بعد از جلسه ای که با موضوع عزل موقت رئیس فدراسیون در در مرکز ملی فوتبال در تهران برگزار شد،  اولین جلسه رسمی در مشهد برگزار شد. همه ۸ عضو هیئت رئیسه فدراسیون در جلسه حضور داشتند.
وی افزود: دستورات و مباحث مختلفی را در دستور کار داشتیم و مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. مثل قراردادهای سرمربی تیم های ملی که بعضی از آنها هنوز نهایی نشده بود و نیاز داشت که در هیئت رئیسه با هم مشورت کنیم و به تصمیم برسیم. در خصوص زمان مجمع فدراسیون با توجه به الزام اساسنامه جهت اعلام تاریخ مجمع که باید ۷۰ روز قبل ازمجمع باشد، با توجه به ملاحظات آخر سال و ماه مبارک رمضان و مواردی از این دست، در این خصوص تصمیم گیری های انجام شد. در خصوص برخی پیشنهادات حامیان مالی و حامیان تیم ملی در حوزه لباس رسمی مباحثی مطرح شد و در یک فضای دوستانه جلسه خاتمه پیدا کرد.

همه اعضای هیئت رئیسه به عزل موقت رای مثبت دادند

اصولی خاطرنشان کرد: در خصوص عزل موقت عزیزی خادم، همه ۸ عضو رای مثبت دادند و همه اعضای هیئت رئیسه در این موضوع به اتفاق نظر رسیده بودند و یک رای بودند. اما اختلاف نظر در همه جا هست و قطعاً در حوزه فوتبال و در حوزه فعالیت ما در هیئت رئیسه فدراسیون هم وجود دارد. اتفاقا همین اختلاف نظر می تواند یک عامل موثر و کمک کننده باشد برای بهتر تصمیم گرفتن و تصمیمات را بر مبنای کار کارشناسی و چکش‌کاری گرفتن.

وی افزود: در حوزه‌های مختلف نظرات مختلف وجود دارد، اما آن چیزی که در بین ما میثاق هست و جمع اعضای هیئت‌رئیسه بر آن اعتقاد دارند، این است که به رای جمع و خرد جمعی تمکین کنیم و همراهی لازم را داشته باشیم، هر چند نظر متفاوت با دوستان داشته باشیم.

فضای مجمع مبنی بر تایید تصمیم هیئت رئیسه فدراسیون است 

سخنگوی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص ادامه کار عزیزی خادم گفت: در اساسنامه فدراسیون آن چیزی که به ما اختیار داده، عزل موقت است و تصمیم نهایی را مجمع می گیرد. بر اساس برآوردها و تماس‌ها و گفتگوهایی که ما با اعضای مجمع داشتیم، فضای مجمع مبنی بر تایید تصمیم هیئت رئیسه فدراسیون است. تحلیل و برداشت من این است که این تصمیم هیئت رئیسه در مجمع عمومی فدراسیون به تایید خواهد رسید.

وی درباره اساسنامه فدراسیون گفت: موضوع اساسنامه در دستور این جلسه نبود. اما در خصوص اساسنامه آقای براتی توضیح کامل و با جزئیات خواهند داد. در مکاتباتی که با فیفا انجام شده، درخواست زمان کرده‌ایم و خواستیم مهلتی داده شود تا هم در مجلس این موضوع را پیگیری کنیم و هم در فیفا. منتظر پاسخ هستیم اما با رایزنی‌هایی که انجام شده فضای همدلی و همکاری خوبی است که شکل گرفته است.

حضور تماشاگر در دربی قطعی نیست

اصولی درباره حضور تماشاگران در دربی پایتخت نیز گفت: بر اساس آخرین اطلاعاتی که من کسب کرده‌ام هنوز مجوزی درخصوص حضور تماشاگر در ورزشگاه ها، چه بازی‌های ملی و چه بازی های باشگاهی و لیگ برتر از سوی ستاد کرونا صادر نشده است. درخواستی از سوی فدراسیون و وزارت ورزش داده شده، اما رسماً پسخ داده نشده است و گفته شده که در زمان خود و نزدیک به آن زمان اعلام خواهد شد. تا جایی که بنده اطلاع دارم هنوز مصوبه ای به دست فدراسیون فوتبال نرسیده و هنوز حضور تماشاگران در دربی به صورت رسمی به ما اعلام نشده است.

بهترین امکانات را مهیا کنیم

اصولی درباره حضور تیم ملی در جام جهانی اظهار کرد: با همت بازیکنان ما در تیم ملی و دعای خیر مردم و حمایت‌های مجموعه های مختلف از تیم ملی و ظرفیت پتانسیلی که تیم ملی ما دارد، صعود به جام جهانی رخ داد. مشکلاتی هم هست که اتفاقا یکی از مواردی که امشب خیلی روی آن تاکید شد و گفتگوی مفصل روی آن انجام شد، راهکارها برای به حداقل رساندن آنها بود. خصوصاً برای ۲ بازی که در پیش رو داریم که سیدبندی نهایی هم تاثیر خواهد داشت. در نظر داریم برای حضور در جام جهانی بهترین امکانات را مهیا کنیم. پیگیری می کنیم و نهایت تلاش خود را معطوف به این ماجرا خواهیم کرد.

حفظ اسکوچیچ در تیم ملی 

سخنگوی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به پرسش دیگری درباره ماندن یا رفتن اسکوچیچ از تیم ملی گفت: تیمی که نتیجه گرفته و مربی که با آن تیم نتیجه گرفته را منطقا باید حفظ کرد و کار را با آن ادامه داد.

وی همچنین در خصوص بازیهای تدارکاتی تیم ملی نیز اظهار کرد: در خصوص بازیهای تدارکاتی، مذاکراتی در انجام هست. هر زمان که نهایی شود اعلام خواهد شد. مذاکرات توسط کسانی که اصطلاحاً کارگزار هستند و در این حوزه فعالیت دارند دنبال می شود. آنچه که مطالبه می‌کنیم از دوستان خود در حوزه اجرایی فدراسیون، به خصوص درباره تیم ملی، بهترین ها و بالاترین ها است. اما معذوریت ها محدودیت ها را هم لحاظ خواهیم کرد و این موضوع را در بهترین موضع نهایی خواهیم کرد. البته امیدوارم در ۲ بازی آینده هم نتیجه خوبی به دست بیاوریم تا در بازی‌های تدارکاتی خود تاثیر خود را نشان دهد.

اصولی درباره آخرین وضعیت پرونده ویلموتس گفت: صدور رای دوباره به تعویق افتاده و منتظر هستیم که رای CAS اعلام شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: