پایگاه خبری خانه فوتبال:

«صادق عباسی شاهکوه»، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: «اپراتورها موظف هستند که حداکثر در شعاع 500 متری کاربران، تجهیزات فیبرنوری را نصب کرده و ظرف مدت 30 روز از زمان تقاضای کاربران، نسبت به سرویس‌دهی اقدام کنند. حداقل سرعت در این سرویس‌ها باید 30 مگابیت باشد و در پایان این برنامه 3 ساله، 100 درصد خانوار به این سرعت دسترسی داشته باشند.

وی همچنین اضافه کرد: «حمایت دولت در این پروژه به سمت مناطقی خواهد بود که درآمدزایی کمتری پیش‌بینی می‌شود و در هشت کلانشهر برنامه‌ای برای حمایت مالی از اپراتورها وجود نخواهد داشت.»

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نقش دولت در اجرای پروژه فیبرنوری منازل را رفع موانع و رویکرد حمایتی عنوان کرد و گفت: این موانع هم اکنون شناسایی شده و با شهرداری‌ها وارد مذاکره شده‌ایم، مطابق قانون برنامه ششم توسعه، شهرداری‌ها باید امکاناتشان را در اختیار سایر بخش‌ها بگذارند و در برنامه بودجه سال 1401 نیز به رگولاتوری اجازه داده شده که برای استفاده از این امکانات تعرفه‌گذاری کند. ما مقررات‌گذاری کرده‌ایم که اگر اپراتوری شبکه فیبرنوری را توسعه دهد و کاربر جذب کند، حق‌السهمی که باید به دولت پرداخت کند، کاهش یابد. یعنی دولت از حق‌السهم خود کوتاه می‌آید.»

عباسی در خصوص اصلاح تعرفه‌های اینترنتی در سال آینده اظهار داشت: «محدودیت قانونی تغییر تعرفه‌ها برای سال آینده برداشته شده و ما قصد داریم به نحو مناسبی اصلاح تعرفه‌ها را در این بخش انجام دهیم.»

همچنین رییس سازمان تنظیم مقررات با اشاره به زمان‌بندی هدف‌گذاری صورت‌گرفته در زمینه ایجاد پورت‌های فیبرنوری تاکید داشت: «در سال 1401 حدود 5 میلیون پورت فیبرنوری، در سال 1402 حدود 7 میلیون پورت فیبر و در سال 1403 حدود 8 میلیون پورت فیبرنوری در کشور ایجاد می‌شود و همچنین در این پروژه ملی، مهمترین دغدغه موجود مخابرات است تا اپراتورهای دیگر بتوانند از امکانات ملی این شرکت، بهره ببرند. و درکنار تقسیم کار شاهد رشد متوازن در کشور باشیم.»

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: