پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان گفت: ما اعاده دادرسی دادیم که هنوز نوبت آن نشده، دو سه مدرک جدید داریم که فکر می‌کنم اعاده دادرسی قبول شده است.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، امیر قلعه‌نویی در مورد دیدار گل‌گهر مقابل سپاهان در هفته بیست و سوم لیگ برتر اظهار داشت: سپاهان تیم بزرگی است و عناوین مختلفی در داخل و خارج از کشور دارد. تنها باشگاهی است که در جام باشگاه‌های جهان حضور داشته، به واقع زرد طلایی یا طوفان زرد است.

وی با اشاره به سابقه مربیگری‌اش در سپاهان تصریح کرد:‌ من در دو نوبت مسئولیت سپاهان را بر عهده گرفتم. یک نوبت بعد از اینکه با استقلال قهرمان شدم و فکر می‌کنم سپاهان پنجم بود. یک نوبت هم مسئولیت ذوب‌آهن را داشتم که نایب قهرمان شدیم. طرفدارانش (سپاهان) به من لطف و محبت داشتند. سر تمرین ذوب‌آهن آمدند و خواستند به سپاهان کمک کنم.من هم به عشق همان هواداران رفتم. هیچکس نمی‌آید تیم دوم که در جام باشگاه‌های آسیا حضور دارد را بدهد و تیمی که شرایط خوبی ندارد و انتهای جدول بود را تحویل بگیرد. اسنادش موجود است که ما با یک بودجه معمولی کار کردیم. 

قلعه‌نویی گفت:‌ سال اول از دوره دوم که به سپاهان رفتم بودجه ما زیر 50 میلیارد بود. یعنی با یک بودجه معمولی یک تیم خیلی خوب درست کردیم و می‌توانستیم قهرمان شویم. اشتباهات سهوی داوری در دو بازی بود که باعث شد قهرمانی را از دست بدهیم.سال بعد هم به عشق همان هواداران به تیم ملی نرفتم.فکر نمی‌کنم هیچ مربی در دنیا چنین کاری کند ولی من اخلاق‌مداری کردم و این کار را انجام دادم. دوستان به اصفهان آمدند و جلسه گذاشتیم، تقریباً کار نهایی شده بود.

قلعه‌نویی در مورد اینکه آیا سر مبلغ هم به توافق رسیده بودند گفت: برای تیم ملی نباید مبلغ بگذاریم. آن دوره هم که به مالزی رفتیم شرایط خوب نبود و بین کمیته انتقالی و مسئولین وقت سازمان تربیت بدنی درگیری بود. من و همکارانم یکی از افتخارات‌مان این است که بدون قرارداد به مالزی رفتیم. دوستان به این مسائل توجه نمی‌کنند که مهم نیست. مهم این است که ما کار را برای خدا و مردم انجام دادیم. آنجا (در اصفهان) توافقات تقریبا تمام شده بود که قرار بود بعد از بازی با السد اعلام شود. منتهی من یک شرط گذاشتم که مدیران باشگاه رضایت داشته باشند. در نهایت عظیمیان(رئیس وقت شرکت فولاد مبارکه) مخالفت کرد و من هم تمکین کردم.

وی در مورد اینکه آیا از این اتفاق ناراحت شد، عنوان کرد: به هر حال بعد از ان اتفاق در دوره اول تیم ملی که در حقم ظلم شد، حدود 14 سال مبارزه کردم و سختی کشیدم. در شهرستان‌ها و تیم‌های بی‌پول بودم ولی به آنچه که می‌خواستم رسیدم. در اصفهان هم البته این لطف بهاروند و کشوری بود چون می‌دانستند درگیر تمرینات و مسابقات هستم به اصفهان آمدند و کار را نهایی کردیم. از آنها باز هم تشکر می‌کنم چون انسان‌های بزرگی هستند.

قلعه‌نویی با اشاره به ناراحتی اش افزود: چرا، به هر حال زحمت کشیدم و نشد. شاید خیریتی در این کار بوده است. چیزهایی را آن بالایی می‌بیند که شاید ما نبینیم. شاید در آن زمان خیلی دوست داشته باشیم به خواسته دنیوی‌مان برسیم ولی یا من لیاقت نداشتم یا آن بالایی خیریتی داشته که نشده است. با اینحال در مورد سپاهان آنچه که وظیفه‌ام بود انجام دادم. بعضی رفتارها شد که از آنها باید بگذریم.

سرمربی گل‌گهر در مورد ماجرای پرونده بازیکن گابنی و کسر 7 امتیاز از این تیم اظهار داشت:‌ در رأی سایپا و پیکان آمده و دادگاه CAS گفته که نتیجه از نظر ما چیزی است که در زمین اتفاق می‌افتد.

وی در گفت‌وگو با برنامه سلام صبح بخیر در خصوص اینکه این دو پرونده با هم قابل قیاس نیستند، گفت:‌چرا، من توضیح می‌دهم. بحث بازیکن مجاز و غیرمجاز است. دادگاه CAS همه این‌ها را می‌داند. در نهایت می‌گوید از نظر ما آنچه که در زمین اتفاق افتاده ملاک است. حالا اشتباهات کجا انجام شده باید آنجا برخورد شود. مثلاً در بازی پیکان بازیکن غیرمجاز بوده، یک تعویض اضافه انجام شده ولی مقصر که بوده؟ داور چهارم بوده یا هر فرد دیگری کاری نداریم. اتفاقا مسأله ما خیلی راحت‌تر از آنها است. ما می‌خواستیم بازیکنی را با ماهی 5 هزار دلار بگیریم. نرفتیم بازیکنی بگیریم که سه سال است بازی نکرده و 600 هزار یورو هم پول داده باشیم.

قلعه‌نویی تصریح کرد: کل قرارداد آن بازیکن و باشگاه و مدیر برنامه‌اش حدود 70 هزار دلار شده بود. ما سوم آبان نامه زدیم که جناب بهاروند با این بازیکن با این مشخصات می‌خواهیم قرارداد ببندیم. داستان کرونا وجود داشت و بازی‌های ملی معلوم نبود. آن هم در آفریقا که داستان‌های خاص خودش را دارد. مدیرعامل باشگاه ما که از انسان‌های مخلص و جزو خدمتگزاران است به سازمان لیگ نامه زد. استعلام گرفت که آیا می‌توانیم با این بازیکن قرارداد ببندیم یا خیر؟

سرمربی گل‌گهر افزود: چرا این کار را کردیم؟ چون تجربه‌ای از ذوب‌آهن و کی‌روش استنلی داشتم. او را با 100 هزار دلار آوردیم. یکبار نزدیک به آقای گلی شد و یک بار هم آقای گل مشترک شد. این خدمت به ورزش مملکت است یا برویم مربی مانند ویلموتس بیاوریم؟ من می‌روم از جایی بازیکن انتخاب می‌کنم و می‌آید چندین سال به فوتبال این مملکت خدمت می‌کند. یکی هم همین دفاع سپاهان( گئورگی ولسیانی). این بازیکن را خودم به گرجستان رفتم دیدم و با کمترین هزینه آوردم.

وی با اشاره به پاسخ استعلام توسط سازمان لیگ عنوان کرد: ما نامه زدیم، دوستان 13 آبان به ما گفتند این بازیکن مشکل ندارد. در حق ما اجحاف و ظلم شد. هر اتفاقی قرار است بیفتد خوب است در زمین، نتیجه گرفته شود. این حرف بالاترین مقام قضایی دادگاه CAS است. این دادگاه فقط یک مورد را 3 بر صفر می‌کند. در رأی پیکان و سایپا هم آمده که ما به آن استناد می‌کنیم. می‌گوید اگر شرط‌بندی یا تقلبی شده باشد آن نتیجه باید سه بر صفر شود. در بقیه موارد نتیجه‌ای که به دست آمده ملاک است. در این موارد تیم‌هایی که مظلوم هستند و پشتوانه ندارند سرشان بریده می‌شود. اگر تیم‌های دیگر بودند یقیناً این کار را نمی‌کردند و قانون عوض می‌شد. متأسفانه در کشور ما قانون قائم به شخص است.

قلعه‌نویی در مورد اینکه آیا پرونده بازیکن گابنی در دادگاه CAS‌ است، عنوان کرد: ما اعاده دادرسی دادیم هنوز نوبت آن نشده، دو سه مدرک جدید داریم که بابت همان‌ها فکر می‌کنم اعاده دادرسی قبول شده است.

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در خصوص اتفاقات بازی تیمش با استقلال و صحبت‌هایش با حیدری داور مسابقه عنوان کرد: در بازی‌های گذشته ما با استقلال هم اشتباهات داوری تأثیرگذار بود. بازی‌ سپاهان و استقلال و پنالتی آن بازی. نامی از داور نمی‌برم او جزو عزیزمان ما است. قشر داوری ما قشر مظلوم جامعه ورزش و فوتبال است. با کمترین امکانات و دستمزد عاشقانه کار می‌کنند.

وی افزود: خطای انسانی هم  همیشه وجود دارد. تا کمک داور ویدئویی را نیاوریم همین اتفاقات در فوتبال ما می‌افتند. همه هم سهوی است. دکتر بیژن حیدری نمی‌آید آبرو و حیثیت خودش را برای یک بازی ببرد. من به همه داوران ارادت دارم چند داور هستند که این قابلیت را دارند فغانی فوتبال ما شوند ولی ما ضرر کردیم. در 4، 5 بازی پشت سر هم با اشتباهات داوری نتیجه را واگذار کردیم.

قلعه‌نویی در خصوص اینکه کارشناسان داوری اعلام کردند پنالتی در بازی با استقلال درست بوده و توپ به دست بازیکن تیمش خورده گفت:‌ شما در چند برنامه یکطرفه قضاوت می‌کنید. فردی که آنتن دارد باید خدا را در نظر بگیرد و عدالت‌محور باشد. در برنامه‌های کارشناسی، چند کارشناس گفتند اصلاً خطای هند نبوده، شاید توپ برخورد داشته ولی در زمان برخورد دست حالت طبیعی بوده است.

وی افزود: قانون، هند را برای مهاجم یک چیز تعریف می‌کند و برای مدافع یک چیز. هر طور به دست مهاجم برخورد کند هند است ولی برای مدافع قانون و شرایط گذاشته‌اند که چه مدلی هند می‌شود. آیا بزرگ‌تر از عسگری، خسروی، سعید مظفری‌زاده، رودنیل و ... داریم؟ اکثر کارشناسان گفتند که خطای هند نشده است. اتفاقات داوری عجیب و غریب است. مثلا بازی با نساجی یک پنالتی صددرصد شده، کمک یک هم که یکی از بهترین کمک‌های ایران است روی خط بوده و پنالتی را دیده  می‌گوید داور نزدیک بوده است.

سرمربی گل‌گهر گفت: در بازی ما با فولاد اتفاق عجیبی افتاد. یک کرنر روی دروازه ما زدند. در این مواقع معمولا 15، 16 نفر در محوطه جریمه هستند. حاج‌ملک نزدیک به صحنه بود یک برخوردی صورت گرفت کمک یک با 70 متر پنالتی اعلام می‌کند. همین بازی با پیکان کارشناسان گفتند دو پنالتی برای ما گرفته نشده، یک پنالتی واقعاً نزدیک کمک یک بود. می‌گویند داور هم ندیده است. در صداقت، سلامت و مظلوم بودن داوران هیچ شکی نداریم. داوران پولی نمی‌گیرند. در حق گل‌گهر کم لطفی شد. همه راجع به 7 امتیاز صحبت می‌کنند ولی ما 7 امتیاز از دست ندادیم. 20 امتیاز از دست دادیم. به خاطر مسائل روحی و روانی که برای‌مان به وجود آمد. مدیران بالادستی گل‌گهر به مملکت کمک می‌کنند. نتایج برای‌شان مهم نیست ولی کاری نکنیم که در حق‌شان ظلم شود و دلسرد شوند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: