پایگاه خبری خانه فوتبال:

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در این سال‌ها خیلی به سمت پرسپولیس آجر پرتاب شده اما سعی کردیم با پنج قهرمانی پی در پی ساختمانی با نمای پنج قهرمانی داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حمید مطهری در نشست خبری پیش از بازی با هوادار در هفته بیست و چهارم لیگ برتر اظهار داشت: ابتدا سال تو را تبریک می‌گویم و امیدوارم سرشار از سلامتی و سعادت باشد. همچنین ماه خیر و برکت رمضان را به همه مردم عزیز و مسلمانان جهان تبریک می‌گویم. صعود تیم ملی را هم به بازیکنان و کادرفنی که همگی از دوستان ما هستند تبریک می‌گویم.
وی افزود: بازی رفت با هوادار خیلی اکتیو و فعال بود. برخی نقاط تاریک هم داشت که چندان نمی‌خواهم به آن بپردازم. آن مسابقه خیلی پرانرژی بود اما خیلی نمی‌خواهم به نقاط تاریک آن بپردازم. شروع کار ما بعد از دربی است. پنج روز تعطیل کردیم و از سوم فروردین کار خود را شروع کرده و تمرینات پرفشاری را گذراندیم. خیلی خوب کار کردیم. بازی دوستانه ای هم با تیم امید داشتیم. برنامه ریزی ما این بود دیدار با هوادار پیک کار باشد و همین طور ادامه فصل تیم خوب و آماده ای داشته باشیم.

مربی تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: هوادار تیم پرتلاش و دونده ای است. سعی دارد بازی را خوب ببندد و قفل کند. گل‌های خورده این تیم هم بیانگر این موضوع است اما ما هم پرسپولیس هستیم و روی تنوع تاکتیکی در بخش حمله خیلی خوب کار کردیم. سعی داریم فوتبال قابل احترام و رو به جلویی را مثل همیشه به نمایش بگذاریم.

مطهری تصریح کرد: روی نقاط ضعف و قوت حریف تمرین کرده ایم و سعی داریم با تنوع تاکتیکی در بخش حمله از این بازی با دست پر خارج شویم. همیشه پرسپولیس تیمی جنگجو و مبارز است. هیچ وقت تسلیم نمی‌شویم و تا هفته سی‌ام می‌جنگیم. خیلی هم امیدوار به قهرمانی هستیم. در این سال‌ها نشان داده‌ایم بچه‌های ما و تیم پرسپولیس ژن قهرمانی دارد. روی برخی مسائل مثل DNA قهرمانی همیشه تاکید دارم و اگر درباره برخی مسائل زمانی صحبت می‌شود دنبال این نیستیم که بهانه بیاوریم.

وی تاکید کرد: با وجود مشکلات زیادی که امسال داشتیم خیلی خوب نتیجه گرفتیم. از فصل گذشته در همین موقع بیشتر امتیاز جمع کردیم و سعی داریم در ادامه راه هم بهترین نتایج را بگیریم.

مربی پرسپولیس اضافه کرد: آدم‌های موفق همیشه افرادی هستند که وقتی آجرهایی به سمت‌شان پرتاب می‌شود از آنها پایه و اساس محکمی برای خود درست کنند. در این سال‌ها خیلی به سمت پرسپولیس از این آجرها پرتاب شده اما سعی کردیم با پنج قهرمانی پی در پی ساختمانی با نمای پنج قهرمانی داشته باشیم. امیدوارم با حمایت هواداران و تلاش و همت بچه ها از طبقه ششم این ساختمان رونمایی کنیم‌.

مطهری درمورد دلیل کنار گذاشته شدن حامد لک از تمرینات پرسپولیس پاسخ داد: مشکل خاصی نیست. طبق تصمیم کادرفنی قرار است لک چند جلسه با تیم تمرین نکند. همه از دروازه‌بان های پرسپولیس توقع بالایی دارند و ما، کادرفنی، هواداران و رسانه‌ها از لک توقع بالایی دارند. سال گذشته بهترین دروازه‌بان آسیا شد ولی باید خودش را نشان داده و دل به تمرین بدهد. طبق تصمیم کادرفنی او چند جلسه با تیم تمرین نخواهد کرد.

وی در خصوص اعتراض باشگاه پرسپولیس به غیبت تماشاگران در بازی با هوادار گفت:‌ وقتی هوادار در ورزشگاه باشد فوتبال رنگ و بوی دیگری دارد. خدا را شکر شرایط کرونا در مملکت ما خیلی بهتر شده، اما از اینکه تماشاگران نمی‌توانند فردا به ورزشگاه بیایند تعجب می‌کنم. همه زیبایی فوتبال با حضور تماشاگران شکل می‌گیرد و تیم خود ما هم انرژی خیلی خوبی از حضور آنها خواهد گرفت. در 28-27 ماهی در خدمت باشگاه بزرگ پرسپولیس هستیم از این نعمت محروم بودیم. هواداران می‌توانستند انرژی خیلی خوبی به ما داده و به سود پرسپولیس کار کنند، اما در این مدت به جز 4-3 بازی هواداران خود را در اختیار نداشتیم.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: امیدوارم شرایطی فراهم شود تا هواداران هم بتوانند به ورزشگاه بیایند، زیرا فلسفه فوتبال لذت بردن است، اما فوتبال ما تبدیل به جنگ شده و این خوب نیست. در تمام دنیا فارغ از اینکه فوتبال بیزینس بزرگی است، فلسفه آن هم لذت بردن از فوتبال است. اما در کشورمان همه چیز فوتبال را به جنگ تبدیل کرده‌ایم که نباید این گونه باشد. البته باید دید شرایط سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال چیست که چنین تصمیمی گرفتند. 

مطهری در مورد مصاحبه اخیر افشین پیروانی مبنی بر اینکه کمیته داوران بعد از اعتراض باشگاه پرسپولیس به قضاوت دربی هیچ واکنشی در مورد این موضوع نشان نداده است، پاسخ داد: در مورد داوری دربی در نشست خبری پس از بازی صحبت کردم. فقط یک نکته می‌گویم و حرفم را تمام می‌کنم؛ داور دربی باید در هفته‌ای که این مسابقه برگزار می‌شود بهترین‌، کم‌ترین اشتباه‌ترین و روی فرم‌ترین داور لیگ باشد. آیا وضعیت سید علی هم این گونه بود؟ تصمیمات عجولانه و احساسی سبب می‌شود هم سابقه داور بازی زیر سوال برود و هم تیم‌ها ضرر کنند. همین الان که این سوال را پرسیدید بار دیگر فشار من بالا رفت. خواهش می‌کنم انتخابات احساسی نداشته باشید، زیرا با این کار هم به سابقه داور ضربه زده خواهد شد و هم تیم‌ها ضربه زیادی می‌خورند. این موضوع غیرقابل جبران است. 

وی در مورد اینکه آیا ارده‌ای در خصوص انتخاب سیدعلی برای قضاوت دربی وجود داشت، افزود: اصلا صحبتی از اراده ندارم، همه چیز فوتبال در زمین اتفاق می‌افتد. ما هم در مستطیل سبز می‌جنگیم، اگر افرادی کارهای دیگری می‌کنند خودشان می‌دانند و خدای خودشان. 

مربی تیم فوتبال پرسپولیس درخصوص حواشی مربوط به کرونا گرفتن کریم باقری و اینکه آیا او مشکلی با کادر فنی پرسپولیس دارد که پس از رفع ابتلای خود به کرونا به جای حضور در تمرینات این تیم در کنسرت یکی از خواننده‌های موسیقی کشورمان در دبی حاضر شد، توضیح داد: او 4-3 جلسه تمرینی تیم است که بالاسر تیم حضور دارد. خودم با باقری صحبت کردم، او مشکل کرونا داشت اما در جریان اینکه پس از بهبودش چنین کاری انجام داد، نیستم. زمانی که به کرونا مبتلا شد حال خیلی مساعدی هم نداشت. واقعا این گونه نبود که باقری کرونا نداشته باشد، همیشه سعی کردم در کارم صداقت داشته باشم و اگر چنین موضوعی نبود شک نکنید می‌گفتم. باقری درگیر بیماری کرونا بود. 

مطهری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص قرعه کشی جام جهانی و هم‌گروه شدن ایران با آمریکا، انگلیس و برنده دیدار ولز/ اسکاتلند، اوکراین گفت: جام جهانی رویداد بزرگی است و همه تیم‌هایی که به آن می‌رسند بالیاقت و عالی هستند. اگر بخواهم صحبتی در این زمینه داشته باشم باید بگویم قرعه ما نسبت به دیگر تیم‌های آسیایی بهتر است، اما این حرف به این معنی نیست که دیدارهای آسانی داریم. انگلیس ضمن در اختیار داشتن بهترین لیگ دنیا، یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های جهان است. 80-70 درصد بازیکنان آمریکا در لیگ‌های اروپایی شاغل هستند، تیمی هم که از پلی آف بالا می‌آید هرچند جزو تیم‌های درجه 2 اروپایی است اما بازیکنان بزرگی در این تیم بازی می‌کنند. اگر بخواهم صحبت خود را کامل کنم باید بگویم قرعه ما نسبت به دیگر تیم‌های آسیایی بهتر است، ولی دیدارهای آسانی پیش رو نداریم.

وی خاطرنشان کرد: خیلی باید تدارک خوبی ببینیم و پروسه خوبی را تا جام جهانی طی کنیم. برنامه‌ریزی لیگ هم خیلی مهم است. بازیکنان باید در آن برهه زمانی در بالاترین سطح خودشان باشند، این برنامه‌ریزی می‌تواند به شکلی تنظیم شود که جام جهانی در نیم فصل لیگ ما و یا در جریان بازی‌ها قرار بگیرد و بازیکنان ما در اوج کار خود باشند. هیچ وقت جام جهانی در آذرماه برگزار نشده و همیشه در پایان فصل بوده است. خیلی بازیکنان با مصدومیت و خستگی زیاد وارد تورنمنت می‌شد اما جام جهانی قشنگی پیش رو است.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم، تیم ملی بازی‌های سختی دارد. دیدم برخی کارشناسان صحبت کرده و گفته‌اند با تیم‌های قدرتی مثل انگلیس و آمریکا هم‌گروه شده‌ایم، من چنین نظری ندارم. انگلیس 17-16 سال است ساختار فوتبالش را از سبک سنتی، استفاده از پاس‌های بلند و... بیرون آورده و از نفرات فوق‌العاده سرعتی استفاده می‌کند. انگلیس تیمی فوق تکنیکی با مهارتی بالا و سرعتی است. بازیکنانی مثل رحیم استرلینگ، فودن، و... را در اختیار دارد که فوق‌العاده هستند. نباید توقعات را خیلی بالا ببریم اما با توجه به این گروه می‌توانیم به مرحله بعدی صعود کنیم به شرطی که شرایط را خیلی خوب و بازی‌های تدارکاتی مناسبی داشته باشیم.

مطهری در مورد اینکه خیلی‌ها اعتقاد دارند تیم ملی با این کادر فنی نمی‌تواند در جام جهانی موفق باشد، گفت: جوی که ایجاد شده و حسی که برای کادر فنی ایجاد کرده‌ایم چیز خوبی نیست. شاید خود من خیلی مسائل با کادر فنی یا مدل فوتبال بازی کردن تیم ملی داشته باشم، اما اعضای این کادر زحمت کشیده و تیم را به جام جهانی رسانده‌اند. این مسائل تمرکز کادر فنی را بهم می‌زند. باید فدراسیون فوتبال خیلی قوی پشت کادر فنی بایستد یا اگر نمی‌خواهد کار را با آنها ادامه بدهد به سرعت تصمیم دیگری بگیرد. مدام 50-50 صحبت کردن کار خوبی نیست، زیرا کادر فنی تیم ملی واقعا زحمت کشیده و به آنها خسته نباشید می‌گویم.

وی در مورد امتیازاتی که پرسپولیس مقابل برخی از تیم‌های انتهای جدول مثل همین هوادار در بازی رفت و پدیده از دست داده، و همچنین ریشه استقلالی تیم هوادار گفت: حق طبیعی من است که در مورد جزئیات تیمم صحبت نکنم. هوادار تیمی است که فضاها را می‌بندد و زمین را کوچک می‌کند، هدف همین است. تیم ما شرایطی دارد که باید بازی را ببرد، قطعا مقابل هوادار فوتبال رو به جلویی انجام می‌دهیم، اما باید حواسمان از انتقال توپ از دفاع به حمله هوادار باشد.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس اضافه کرد: آنها در این موضوع خیلی خوب هستند، در زمین خودمان نباید خطای بی مورد بدهیم. هوادار خیلی از گل‌هایش را روی ضربات ایستگاهی به ثمر رسانده، باید هوشمندانه و با حوصله بازی کنیم. سبک آزاد، مشخصه بازی پرسپولیس است و همیشه این سبک را دنبال می‌کنیم. باید خیلی خوب در فضای بازی هوادار توپ‌گیری کرده و خودمان را به این تیم تحمیل کنیم. باید فوتبال رو به جلوی خود را به حریف دیکته کنیم، موضوعات دیگری است که نمی‌توانم اکنون در مورد آن صحبت کنم. 

مطهری در خصوص شرایط سیامک نعمتی و وحید امیری برای دیدار با هوادار اظهار داشت:‌ امیری پس از بازگشت از اردوی تیم ملی از ناحیه کمر دچار مشکل شده و یک تا دو هفته این بازیکن توانمند را در اختیار نداریم. سیامک را هم به خاطر عمل جراحی‌اش هفته‌هاست در اختیار نداریم. مهم این است که اکنون به تیم اضافه شده، و آرام آرام این دوران را طی می‌کند تا به مرز آمادگی برسد. همیشه در مورد این موضوع صحبت کرده‌ایم که بازیکنانمان را با افتخار در اختیار تیم ملی قرار می‌دهیم اما بیشتر مواقع مصدوم تحویل ما می‌دهند. در اردوهای قبلی هم این اتفاق برای میلاد سرلک و کمال کامیابی نیا افتاد. اکنون هم نعمتی و امیری را برای بازی فردا در اختیار نداریم اما به معنای واقعی نشان دادیم که یک تیم هستیم و به کار تیمی اعتقا داریم. امیدوارم مشکلی پیش نیاید، برای امیری هم آرزوی سلامتی می‌کنم.

وی در مورد تمرینات متوالی در مرکز خط دفاعی پرسپولیس توضیح داد: یکی از دلایل موفقیت تیم‌ها در بخش‌های مختلف آرایش تیمی ثبات است. در دفاع وسط 5-4 گزینه داریم، خیلی از افراد از نزدیک با پرسپولیس زندگی نمی‌کنند اما به عنوان مربی همیشه کنار بچه‌ها هستیم و شرایط آنها را می‌سنجیم. برخی مواقع مصدومیت‌ها و برخی مواقع‌ هم به دلیل مسائل تاکتیکی این جابجایی‌ها را داشته‌ایم، اما قبول دارم به زوج دلخواهمان در مرکز قلب دفاعی نرسیده‌ایم. سعی داریم در 8-7 هفته باقیمانده ثبات ایجاد کنیم تا در هم لیگ و هم در جام حذفی نتیجه بگیریم. مدافعان وسط ما همگی فوق‌العاده هستند و اگر روزی در کنار هم هماهنگ شوند به شرایط ایده‌آل می‌رسند.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد آخرین وضعیت عیسی آل کثیر که مقابل تیم امید به زمین رفت گفت: آل کثیر مقابل تیم امید بازی نکرد، MRI می‌گوید رباط او پاره شده، عیسی همیشه در شرایط سخت به ما کمک کرده و بازیکن توانمند و پسر فوق‌العاده خوش‌قلبی است. این اتفاق برای او افتاد و دوست داریم آل کثیر به جایی برسد که بتواند به ما کمک کند. تمام حس و نیت خودش هم همین است اما دیگر نمی‌توان علم را زیر سوال برد. MRI آل کثیر می‌گوید رباط او پاره شده البته همچنان تمرین می‌کند و امیدوارم تصمیم خوبی گرفته شود تا بتواند مثل قبل به کارش ادامه دهد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: