پایگاه خبری خانه فوتبال:

لوییس فن خال تابستان گذشته بار دیگر هدایت تیم ملی هلند را برعهده گرفت و در طول مدت حضورش روی نیمکت این تیم عملکرد خوبی را به ثبت رسانده است. 

این مربی هلندی موفق شد تیم ملی کشورش را به رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر برساند و در این مسابقات با تیم میزبان، سنگال و اکوادور هم‌گروه شده تا شانس اصلی صعود به مرحله بعدی باشد. 

با این حال، این مربی 70 ساله روز یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده و از ابتلایش به سرطان پیشرفته پروستات خبر داد. او همچنین تایید کرد که پرتو درمانی را آغاز کرده و تا به حال 25 بار تحت این درمان قرار گرفته است. 

فن خال در این باره اظهار داشت:« من فکر می‌کنم نباید چنین مسائلی را به افرادی که با آنها کار می‌کنید بگویید چون شاید روی انتخاب‌های آنها و تصمیماتی که می‌گیرند تاثیر بگذارد. بنابراین من فکر کردم که بهتر است آنها چیزی در این باره ندانند. شما از سرطان پروستات نمی‌میرید، حداقل در 90 درصد موارد اینطور است.»

01650981

او با اشاره به شرایط بیماری خودش که در چند ماه اخیر پیشرفت کرده گفت:« معمولا سایر بیماری‌های جانبی است که باعث مرگ افراد می‌شود اما من نوع پیشرفته‌ای از این سرطان را دارم و تا به حال 25 بار پرتو درمانی کرده‌ام. بنابراین باید مسائل بسیاری را مدیریت کنید تا بتوانید همچنان در این شرایط به زندگی ادامه دهید.»

این مربی هلندی درباره نحوه پنهان نگه داشتن این اتفاق در ماه‌های اخیر اضافه کرد:« به من اجازه داده شد که از در پشتی وارد بیمارستان شوم و بلافاصله به اتاق دیگری برده می‌شدم. رفتار بسیار خوبی با من شد. البته که دوستان و خانواده در جریان هستند.»

منبع: "ورزش سه"

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: