پایگاه خبری خانه فوتبال:

پاداش بازنشستگان فرهنگی واریز می شود. پاداش بازنشستگان فرهنگی مبلغ چندانی نیست. پاداش بازنشستگان فرهنگی متناسب با تخصیص اعتبار انجام می شود. پاداش بازنشستگان فرهنگی مطابق سنوات پرداخت خواهد شد. جزئیات جدید از پاداش بازنشستگان فرهنگی را بخوانید.

پاداش بازنشستگان

جزئیات جدید از پاداش بازنشستگان فرهنگی

صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص گلایه فرهنگیان بازنشسته در سال ۱۴۰۰، نسبت به عدم پرداخت پاداش پایان خدمت‌‌شان، اظهار کرد: اعتبار پاداش پایان خدمت ۱۴۰۰ در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دیده شده است و به محض تخصیص اعتبار، وزارت آمورش و پرورش برای پرداخت اقدام می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که «احتمال پرداخت پاداش پایان خدمت چه زمانی خواهد بود؟»، گفت: ممکن است تخصیص در چند نوبت در طول سال ۱۴۰۱ انجام شود و لذا پرداختی پاداش بازنشستگان متناسب با تخصیص اعتبار انجام می‌شود.

ستاری‌فرد افزود: پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان مطابق سنوات گذشته، معمولا مرداد و شهریور انجام می‌شود اما وزارتخانه تلاش دارد با همکاری سازمان برنامه و بودجه هرچه زودتر مطالبات بازنشستگان را پرداخت کند.

 پیشنهاد دولت در لایحه بودجه برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان 445 میلیون تومان بود که پس از بحث و بررسی در کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401  این عدد به 472 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

در تبصره 12 لایحه بودجه سال آینده آمده است پاداش پایان خدمت کارکنان مشمول ماده 107 قانون خدمات کشوری با احتساب فوق‌العاده به مقامات، روسا، مدیران و کارکنان تمام دستگاه‌های اجرایی برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی در ازای هر سال خدمت حداکثر تا 30 سال و تا سقف 445 میلیون تومان می‌شود.

در ماده 107 قانون خدمات کشوری به کارمندان مشمول این قانون که بازنشسته می‌شوند به ازای هر سال خدمت یک ماه آخرین حقوق و مزایای مستمر (تا 30 سال) به اضافه وجوه مربوط به مرخصی‌های ذخیره شده پرداخت خواهد شد.

پیشنهاد دولت در لایحه بودجه برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۴۴۵ میلیون تومان بود که پس از بحث و بررسی در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ این عدد به ۴۷۲ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. 

در ماده ۱۰۷ قانون خدمات کشوری به کارمندان مشمول این قانون که بازنشسته می‌شوند به ازای هر سال خدمت یک ماه آخرین حقوق و مزایای مستمر (تا ۳۰ سال) به اضافه وجوه مربوط به مرخصی‌های ذخیره شده پرداخت خواهد شد.

پاداش بازنشستگی ۱۴۰۱، در حقیقت نوعی حمایت مالی است از جانب دولت برای کارکنان دستگاه های دولتی که پس از دوره ی کاری آنان و بازنشسته شدن آنها به آنان تعلق می گیرد. دولت وظیفه دارد که سامانه ای به نام ثبت حقوق و مزایا راه اندازی کند که در این سامانه امکان نمایش تمام پرداختی های دولت ( از جمله پاداش سنوات پایان خدمت بازنشستگان ) مشخص باشد.  

بر اساس قانون تمامی دستگاه های اجرایی موظف هستند تا برای افرادی که مشغول به کار و فعالیت در این سازمان ها هستند پس از پایان دوره جوانی و به هنگام بازنشستگی آن ها را مورد حمایت قرار داده و با استفاده از منابع داخلی خود به تامین امنیت مالی کارکنان بازنشسته پرداخته و علاوه بر این با پرداخت مبلغی به عنوان پاداش بازنشستگی به این افراد به فراهم کردن رفاه حداقلی برای ادامه زندگی آن ها کمک کنند.

از این رو تمامی افرادی که واجد شرایط تعریف شده از سوی سازمان بازنشستگی کشور برای دریافت پاداش بازنشستگی و سنوات پایان خدمت بازنشستگان می باشند بر اساس معیار هایی که برای تعیین مقدار پاداش هر شخص تعریف شده است مانند تعداد سال هایی که برای سازمان مربوطه مشغول به کار بوده ، سختی کار و ... و همچنین بنا بر تشخیص سازمان بازنشستگی کشور مقدار پاداش آن ها مشخص می گردد .

با توجه به مطالبی که ذکر شد و همچنین سوال های متعددی که برای افراد در رابطه با پاداش بازنشستگی ۱۴۰۰ ، شرایط و مقدار پرداختی برای هر شخص به وجود آمده است لذا در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با تعریف پاداش بازنشستگی ۱۴۰۱ ، شرایط و مقدار آن برای هر شخص پرداخته شده است .

پاداش بازنشستگی چیست؟

پاداش بازنشستگی ۱۴۰۱ ، در حقیقت نوعی حمایت مالی است از جانب دولت برای کارکنان دستگاه های دولتی که پس از دوره کاری و بازنشسته شدن آن ها به آنان تعلق می گیرد. براساس ماده 29 برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران باید به این نکته اشاره کرد که دولت وظیفه دارد تا سامانه ای به نام ثبت حقوق و مزایا راه اندازی کند که در این سامانه امکان نمایش تمام پرداختی های دولت ( از جمله پاداش سنوات پایان خدمت بازنشستگان ) مشخص باشد.  علاوه بر پاداش ۱۴۰۰ ، تسهیلات دیگری هم برای باز نشستگی وجود دارد من جمله وام ازدواج فرزندان بازنشسته. 

پاداش بازنشتگی باید توسط دستگاه های اجرایی پرداخت شوند و کلیه دستگاه های اجرایی موظفند پاداش پایان خدمت بازنشستگان را از منابع داخلی خود پرداخت نمایند. حال ممکن است این سوال برای برخی از افراد پیش بیاید که شرایط بازنشستگی در قانون مدیریت خدمت کشوری چیست و چه کسانی می توانند تقاضای بازنشستگی کنند و از پاداش سنوات بازنشستگی استفاده کنند؟

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: