پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی تیم فوتبال نساجی مازندران گفت: اصلا دوست نداشتم در این مرحله با استقلال روبرو شویم، آن ها در حال حاضر بهترین تیم ایران هستند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ساکت الهامی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل استقلال در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار داشت: به خانواده بیت الله خندان یکی از خبرنگاران قدیمی و استقلالی نویس فوتبال کشور که واقعا صداقت سرلوحه کارش بود و همچنین مجموعه باشگاه استقلال تسلیت می‌گویم. اصلا دوست نداشتم در این شرایط به استقلال بخوریم. سومین بار است که در این فصل با هم بازی می کنیم.
وی افزود: تیمی که با صداقت و از صمیم قلب می گویم، بهترین تیم حال حاضر ایران است. تیمی که 26 هفته نباخته هیچ بهانه ای برای خوب نبودنش نیست. به این مجموعه و فرهاد مجیدی تبریک می گویم. تیم خوبی را ساخته است.
الهامی گفت: به کل مجموعه استقلال و سردار آجرلو تبریک می‌گویم. استقلال تیم قابل احترامی است. قطعاً فردا بازی سختی خواهد بود. خوشحالی من از این است که فردا طرفداران دو تیم دوست داشتنی فوتبال کشورمان یعنی نساجی و استقلال زینت‌بخش این بازی خواهند بود. به شما قول می‌دهم که بازی خیلی خوب، تاکتیکی و بسیار زیبایی خواهد بود. استقلال در بازی‌هایش نشان داده اصلاً و ابداً به حریف موقعیت نمی‌دهد. ما هم تیم خوبی هستیم با تمام احترامی که برای استقلال قائل هستم چون جام حذفی است، یک تیم باید برنده شود و خوشحال می‌شوم که تیم ما برنده شود. جام حذفی با لیگ فرق می‌کند البته می‌دانم که بردن استقلال کار سختی است.

سرمربی نساجی در مورد شرایط این تیم در لیگ برتر عنوان کرد:‌ این تیم به حق واقعی خودش در لیگ رسیده، سال قبل تا روز آخر برای سقوط نکردن تلاش می‌کرد اما الان 6 هفته مانده و قطعاً به رتبه‌های بالاتر می‌رسد. در دور رفت هم همین‌طور بودیم. فکر می‌کنم امسال بهترین نتیجه‌ای که می‌شد برای نساجی متصور شد را به دست آوریم. امیدوارم با 6 بازی باقیمانده بتوانیم به جایگاهی که شایسته‌اش هست، برسد. کار برای ما سخت بود. شرایطی که داشتیم شاید امسال برای هیچ تیمی پیش نیامده باشد که در همه بازی‌ها میهمان باشیم. فشار بازی‌ها پنج روز یکبار بود و این کار ما را سخت کرد. در موردش صحبت می‌کنم که چرا جایگاه جدولی ما اینجا است، با یک یا دو بازی می‌شد 4-5 پله صعود کرد.

وی با اشاره به مسابقات جام حذفی تصریح کرد: این جام جامی است که  در آن یا همه چیز وجود دارد یا هیچ چیزی نیست. یعنی اصلاً نایب قهرمانی هم ندارد فقط تیم‌ها زودتر یا دیرتر حذف می‌شود. هیچکس نمی‌تواند بگوید من نایب قهرمانی جام حذفی شدم، زیرا فقط یک قهرمانی دارد. فکر می‌کنم بازی فردا به گونه‌ای است که تیمی که از این مسیر سخت عبور کند مسیرش هموارتر می‌شود.

الهامی در خصوص اینکه بازی فردا چقدر تفاوت دارد، اظهار داشت: شرایط بازی قطعاً برای هر دو تیم متفاوت است. حساسیت بیشتری دارد. همانطور که گفتم یا همه چیز دارد یا هیچ چیزی ندارد. به خاطر همین دیشب تیم‌هایی صعود کردند که شاید کسی فکرش را نمی‌‌کرد. جام حذفی با لیگ کاملاً متفاوت است. اگر تیمی اشتباه کند جای جبران ندارد. در لیگ اگر 4-5 اشتباه کنید جای جبران دارد ولی اینجا اینطور نیست. کما اینکه در مورد مس رفسنجان کمتر کسی فکر می‌کرد این اتفاق بیفتد.

سرمربی نساجی در خصوص مقایسه محرومیتش با یحیی گل‌محمدی و همچنین بازی فصل قبل خاطرنشان کرد: یک بازی بود و اتفاقاتش تمام شد. استقلال با آن زمان خیلی فرق کرده و الان تیم کاملی است. الان تیم ما تراکتور نیست و نساجی است. قطعاً بازی کاملاً متفاوتی است.

وی افزود: در مورد محرومیت اگر بخواهم صحبت کنم؛ اجازه بدهید الان صحبت نکنم چون خوب نیست که در مورد مربی تیم دیگری در این موقعیت حرف بزنم. ان‌شاءالله اگر شرایط فراهم شد در موقع مناسب صحبت می‌کنم. در مورد بازی فردا صحبت کنیم. دو تیم خوب بازی می کنند که ان‌شاءالله یک بازی تماشاگرپسند شود.

الهامی در خصوص غایبان تیمش عنوان کرد: ما نساجی هستیم. از اول فصل هم با همین‌ها بازی کردیم. از اولی هم که مسئولیت این تیم را برعهده گرفتم به دنبال فوتبال قابل احترام بودیم و فکر می‌کنم فوتبالی را که باید انجام دادیم. بازی فردا هم مستثنی نیست هر کدام از بچه‌ها که باشند چه اکبر باشد چه مسعود باشد یا نباشد، قطعاً هستند اما بازی کردن‌شان دست ما نیست.

سرمربی نساجی در خصوص مشکل زمین تمرین و میزبانی تیم نساجی گفت:  زمین تمرین ما مشکلی ندارد جا دارد از سیف‌الله‌پور تشکر ویژه داشته باشم چون درست است روزهای سختی را گذراندیم اما همان روز ها باعث شد یکی از باکیفیت‌ترین زمین‌ تمرین‌ها را داریم. باید از حدادیان و سیف‌الله‌پور تشکر کنم که در این موقعیت سال که چمن‌ها باید زیر کشت باشند اگر نگویم بهترین یکی از بهترین‌های زمین‌های حال حاضر تمرین کشور دست ما است.

وی در خصوص انتقاد فرهاد مجیدی از اینکه تیم‌های شهرستانی در تهران زمین تمرین اجاره می‌کنند و باعث کمبود زمین تمرین شده‌اند، اظهار داشت: ما زمین اختصاصی خودمان را داریم. جای کسی را غصب نکرده‌ایم. زمین مرحوم حجازی، آرارات یا انقلاب را که نگرفتیم. این سه زمین را خودشان داشتند. ما زمین خودمان را نگه داشتیم و خودمان هم آن را ساختیم روزهای سختی را گذراندیم و زمین‌های استقلال را که نگرفتیم. همه جای دنیا همین است هر تیمی را ببینید یک کمپ جای دیگری هم دارد فکر می‌کنم مشکل از جایی دیگر است حتی خود فرهاد هم نیست وقتی سه زمین دارید و یکی از آنها آماده نیست گناه من یا نساجی چیست؟ 

الهامی تصریح کرد: استقلال چه زمانی کارگران تمرین می‌کرد که این بار دومش باشد؟ استقلال سه زمین تمرین خیلی خوب دارد. فکر می‌کنم ورزشگاهی هم در یافت‌آباد دارد به نام امام رضا، حتی تهرانسر هم رفتند. اینها مسائلی است که شاید مجیدی بابت زمین تمرین ناراحت است. حق هم دارد. دوست دارد تیمش زمین خوب داشته باشد اما ما مقصر نیستیم. اگر هم مقصری باشد مجموعه خودشان است و به ما ربطی ندارد.

سرمربی نساجی در مورد اینکه بهتر نیست تیم‌هایی مانند نساجی، گل‌گهر، شهرخودرو، نفت آبادان یا تراکتور در منطقه‌ای که بازی می‌کنند زمین داشته باشند تا هواداران‌شان بازیکنان را ببینند، گفت: این چیزی که می‌گویید ربطی به سؤال قبلی ندارد ولی این را هم در نظر بگیرید که ما زمین مسابقه در شهرمان نداریم زمین تمرین از کجا بیاوریم؟ جا دارد از استاندار و فرمانداران‌مان که واقعاً سنگ تمام گذاشتند تشکر کنم. کاری که همه فکر می‌کردند الان انجام نمی‌شود در دو ماه انجام می‌دهند. دست تک‌تک‌شان را می‌بوسم و تشکر می‌کنم همانطور که از قبلی‌ها یاد می‌گرفتیم از اینها باید تشکر کنم.

وی افزود: این طبیعت فوتبال است. موضوع دیگر؛ در شهرستان‌ها تیمی نیست که شما بازی کنید. وقتی تعطیل می‌شود استقلال می‌تواند با ما بازی کند، ما می‌توانیم با پیکان بازی کنیم، پیکان می‌تواند با صنعت نفت بازی کند. گل‌گهر الان کمپ الیاف را اجاره کرده، گناهش چیست؟  گل‌گهر خودش باید به هوادار جواب بدهد. گل‌گهر هفته‌ای دو بار سه بار می‌رود و می‌آید. من قصد دفاع کردن از گل‌گهر یا تیم دیگری ندارم. تیم دیگر به من ربطی ندارد ولی در مورد نساجی می‌گویم؛ هزینه‌ای که در تهران می‌کنیم به مراتب سنگین‌تر از شهرستان است ولی امکاناتی که مالک ما از نظر سخت‌افزاری در نظر گرفته، بد است که الان استقلال بگوید چرا ما زمین نداریم و تیم‌های دیگر زمین گرفته‌اند. این واقعاً بد است. برای تیمی مثل استقلال که پرافتخارترین تیم ایران در آسیا است. بد است که سه زمین دارد یکی از آنها آماده نیست. این به بحث پشتیبانی و ساختارسازی برمی‌گردد. به آجرلو هم برنمی‌گردد چون ورزشگاه پاس نشان می‌دهد او چقدر کار کرده است. بحث، بحث قبلی بوده و هیچ ربطی هم به الان ندارد اما مقصر این کار مجموعه خودشان است و مربوط به نساجی، گل‌گهر یا شهرخودرو نیست.

الهامی در خصوص شرایط و جایگاه نساجی در فصل آینده عنوان کرد: قطعاً فصل بعد جایگاه‌مان بهتر خواهد شد. 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: