پایگاه خبری خانه فوتبال:

ماجرای آتش‌سوزی در بوستان نهج‌البلاغه از آنجا مشخص شد که تعدادی از شهروندان محله پونک اواخر شب ۲۰ فروردین ماه هنگام عبور از حاشیه بوستان شاهد آتش‌سوزی درختان و حضور چند نفر داخل بوستان بودند. آنها از این آتش‌سوزی فیلم گرفته و برای رسانه محله پونک آنلاین ارسال کردند. «مهدی ثنائی» مسئول رسانه محلی پونک آنلاین می‌گوید: «بر اساس فیلم رسیده، آتش در محدوده فاز ۲ بوستان نهج‌البلاغه رخ داده بود و گویا توسط افراد سودجو بوده که باعث تخریب امول عمومی شده‌اند.»

او با اشاره به اینکه بارها شاهد بروز چنین حوادثی در بوستان نهج‌البلاغه بوده است می‌گوید: «این بوستان در گذر زمان به بوستانی فرامنطقه‌ای تبدیل شده و از مناطق مختلف شهر تهران به این مکان می‌آیند. در این میان و در نبود مستمر نیروهای انتظامی برخی افرادسودجو به خود اجازه می‌دهند که علاوه بر به آتش کشیدن درختان حتی کیف‌قاپی و... هم داشته باشند.»

برای پیگیری موضوع و دلیل این آتش‌سوزی و اینکه نگهبانان کجا بوده‌اند، سراغ «علیرضا جعفری» معاون خدمات شهری و فضای سبز شهردار منطقه ۲ رفتیم. او که خود روز بعد ماجرا بازدید از محل داشته می‌گوید: «آتش‌سوزی بیشتر در محدوده نیزار بوستان نهج‌البلاغه بوده و خوشبختانه به درختی آسیب نرسیده و دلیل شلعه‌های زیاد هم سوختن نی‌ها بوده است.»

او با اشاره به اینکه در آن بخش از بوستان به دلیل رانش کسی تردد نمی‌کند و حتی بسته شده است، می‌گوید: «عده‌ای حوالی ساعت ۱۰ شب از این فرصت استفاده کرده و با ریختن بنزین سعی داشتند محل را به دلایل نامعلوم به آتش بکشند.»

جعفری درباره حضور نگهبانان بوستان می‌گوید: «بوستان نهج‌البلاغه ۶ نگهبان دارد و بلافاصله با روشن شدن شعله‌ها افراد خودشان را به محل رسانده و آتش را خاموش کرده‌اند، به همین دلیل درختی آسیب ندیده اما اگر این کار صورت نمی‌گرفت چه بسا آتش به بوستان پردیسان انتقال می‌یافت و کنترل آن محدوده هم کار آسانی نبود.»

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: