پایگاه خبری خانه فوتبال:

دبیر فدراسیون فوتبال گفت: ما مکلف هستیم که 70 روز قبل از آغاز مجمع زمان و محل را اعلام کنیم که این کار را کردیم.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حسن کامرانی‌فر در حاشیه بازدید رئیس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم فوتبال امید درباره حمایت‌های مالی از این تیم، عنوان کرد: در صحبتی که که امروز داشتیم قرار شد رقم کمک افزایش یابد به همین دلیل اجازه دهید درباره رقم آن صحبت نکنم اما در این مدت با توجه به اینکه تمام پول‌های فدراسیون در فیفا و ای اف سی بلوکه شده و امکان انتقال نیست و به دلیل اعزام تیم ملی بزرگسالان به جام جهانی و تدارکات ویژه، در شرایط الان فدراسیون وضعیت خوبی ندارد.
دبیر فدراسیون فوتبال، خاطرنشان کرد: اعضای هیات رئیسه و آقای ماجدی سرپرست فدراسیون در تلاش هستند مشکلات مالی فدراسیون را برطرف کنند. تا این لحظه وزارت ورزش کمک‌های خوبی به فدراسیون داشته اما به خاطر یکسری موضوعاتی که پیش آمده شرایط اقتصادی فدراسیون خوب نیست. تلاش می‌کنیم شرایط بهتری برای فدراسیون ایجاد کنیم. حقوق مربیان ملی هم هست و هزینه‌های زیادی برای اعزام‌ها و بازی‌های دوستانه داریم بنابراین تلاش می‌کنیم راه حلی برای بهبود شرایط مالی فدراسیون پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است دوباره سراغ دولت بروید چرا که در زمان عزیزی خادم از سوی سازمان برنامه و بودجه پول خوبی به فدراسیون واریز شد و اینکه باقری چند بار درباره اینکه وضعیت قراردادها مشخص نیست، یادآور شد: من گفتم برای یکسری از مربیان بزرگسالان و امید و برخی تیم‌ها نتوانستیم تعهدات‌مان را انجام دهیم. در شرایط الان با توجه به مسابقات جام جهانی و همین طور آماده شدن تیم امید برای المپیک، فدراسیون به حمایت دولت نیاز دارد.

کامرانی‌فر همچنین درباره شرایط تیم امید، گفت: در راستای برنامه‌های فدراسیون تیم امید الان در اردو است و کادر فنی بسیار خوب در حال برنامه‌ریزی است. فدراسیون هم در شرایط فعلی در کنار تیم امید است، امروز هم آقای صالحی‌امیری در تمرینات حاضر شد. کارهای تدارکاتی انجام شده و برای اعزام تیم به مسابقات مقدماتی که خرداد در ازبکستان برگزار می‌شود در حال برنامه‌ریزی هستیم. در تلاش هستیم تا تیم را به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام کنیم و هدف ما این است برای بازی‌های تدارکاتی هم برنامه‌ریزی کنیم تا این تیم تا المپیک پیش برود.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه هفته‌های پایانی لیگ با تمرینات امید تداخل دارد و ممکن است باشگاه‌ها بازیکن خود را بخواهند، تصریح کرد: با سازمان لیگ جلساتی داشتیم و آنها هم کمک می‌کنند تیم امید بتواند اعزام شود. اینکه باشگاه‌ها 10 روز قبل بازیکنان را به تیم امید بدهند شاید این اتفاق نیفتد اما تلاش می‌کنیم چند روز بازیکنان را بدهند و تیم به ازبکستان اعزام شود. 

وی در مورد اینکه در جلسه مجلس چه گذشت، اظهار کرد: در کمیسیون های مختلف شرکت و توضیحات را در مورد بازی مشهد ارائه دادیم. برگزاری بازی در مشهد با فدراسیون فوتبال بود و داخل بازی مشکلی پیش نیامد و هر مشکلی بود، بیرون رقم خورد و از اختیارات فدراسیون خارج بود، اما باز هم متولی فوتبال است و باید برنامه ریزی های بهتری را انجام دهد.  از اتفاقاتی که افتاد ناراحت هستیم و به عنوان دبیرکل از تمام کسانی که رنجیده شدند، عذرخواهی می‌کنم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی عنوان کرد: نشست‌های خوبی را در کنگره فیبا و مراسم قرعه کشی در قطر با شیخ سلمان و اینفانتینو داشتیم. ماجدی در جلسه با رئیس فیفا صحبت‌های خوبی را مطرح کردند. همانطور که می‌دانید صحبت های حاشیه ای زیادی در مورد جایگزینی برای ایران مطرح شد که خود اینفانتینو حمایت کرد و قول داد فوتبال ایران را تا جام جهانی حمایت کند.

وی ادامه داد: با چند کشور صحبت کردیم و دوستان دیگر نیز تلاش می‌کنند بازی دوستانه انجام دهیم. چند کشور در حال نهایی شدن است. دو فیفا دی داریم و با فدراسیون قطر صحبت شده که میزبانی ها را قبول کند. امیدوارم اتفاقات خاصی نیفتد.

کامرانی فر در مورد غیبت ماجدی در بازدید صالحی امیری گفت: با توجه به اینکه این دیدار به یک باره اتفاق افتاد، اعضای هیات رئیسه حضور نداشتند، اما حمایت خیلی خوبی دارند.

وی در مورد وضعیت مجمع فدراسیون فوتبال و اینکه چه زمانی برگزار می‌شود گفت: در جلسه قبل تصویب شد که 10 خرداد مجمع برگزار شود. ما مکلف هستیم که 70 روز قبل از آغاز مجمع زمان و محل را اعلام کنیم که این کار را کردیم. 89 نفر عضو مجمع هستند که 2 نفر چون حکم ندارند، می‌شود 87 نفر. 

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد قرارداد دستیاران اسکوچیچ عنوان کرد: قرارداد همکاران او تا دهم فروردین بود. تا چند روز آینده در مورد همه افرادی که قرار است در تیم ملی بزرگسالان کار کنند، قراردادشان انجام خواهد شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: