پایگاه خبری خانه فوتبال:

بر اساس نتایج تحقیق جدید، طول انگشتان می‌تواند به شما بگوید که شدت ابتلاء شما به کووید چه میزان است.

این مطالعه که توسط دانشگاه سوانسی انگلستان و به سرپرستی پروفسور جان منینگ انجام شد، با بررسی بلندی انگشتان به ارتباط بین تستوسترون و شدت کووید-۱۹ نگاهی دقیق دارد.

به طور کلی، مردان به دلیل سطوح بالاتر تستوسترون قبل از تولد، انگشت حلقه بلندتری نسبت به انگشت اشاره دارند، در حالی که در زنان به دلیل سطوح بالاتر استروژن، عکس این مورد برقرار است.

همچنین یکی دیگر از شاخص‌های تستوسترون پایین، کوتاهتر بودن انگشت کوچک نسبت به انگشت وسط است.

در این تحقیق آمده است که بلندتر بودن انگشت اشاره نسبت به انگشت حلقه نشان‌دهنده خطر بالای بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به کووید است که نشان‌دهنده تستوسترون پایین هم در دوران بارداری و هم در دوران بلوغ است.

در این تحقیق مشخص شد که بیماران بستری شده در بیمارستان مبتلا به کووید-۱۹ در مقایسه با انگشتان دیگرشان انگشت کوچک کوتاه‌تری داشتند که نشان‌دهنده تستوسترون پایین در دوران بلوغ است.

پروفسور جان منینگ گفت: مردانی که با کووید-۱۹ در بیمارستان بستری می‌شوند، تستوسترون بسیار پایین و استروژن بالایی دارند.

در انسان، الگوهای طول انگشتان سرنخ هایی از سطح تستوسترون در طول رشد، هم در رحم و هم در دوران بلوغ می‌دهد.

انگشت اشاره بلند نسبت به انگشت حلقه نشان‌دهنده تستوسترون پایین در رحم است و کوتاهی انگشت کوچک نسبت به انگشت میانی ممکن است نشان‌دهنده تستوسترون پایین در دوران بلوغ باشد که هر دو مورد در زنان شایع‌تر هستند.

علاوه بر این، ممکن است تفاوت‌هایی در این نسبت‌ها بین دست راست و چپ وجود داشته باشد و این تفاوت‌ها نیز در زنان بیشتر است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: