پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: از لحاظ مالی در مضیقه هستیم و هیچ پولی در خزانه فدراسیون نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، میرشاد ماجدی درمورد آخرین وضعیت فدراسیون فوتبال اظهار داشت: کمتر از ۲ ماه است کارم را شروع کردم و فعلا شرایط باثباتی وجود دارد. کار را در شرایطی تحویل گرفتم که ۲ بازی از مقدماتی جام جهانی مانده بود که باید برای آنها تدارک می‌دیدیم. پس از آن هم مباحث مالی فدراسیون بود. همانگونه که می‌دانید نزدیک به ۳-۲ سالی است به خاطر تحریم‌های ظالمانه ای که علیه کشورمان وجود دارد و نمی‌توانیم پول‌های مان را از فیفا و AFC دریافت کنیم، هیچ پولی به ما پرداخت نشده است.

* از لحاظ مالی در مضیقه هستیم و نباید توقع را از تیم ملی بالا برد

وی افزود: در بحث اسپانسری هم هر زمان سعی داریم کاری را انجام بدهیم برخی قوانین و مقررات داخلی دست و پای ما را می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد کارها را به راحتی پیش ببریم. لذا فدراسیون فوتبال از لحاظ مالی در مضیقه است. نمی‌خواهم بگویم گروه ما در جام جهانی سخت است اما گروهی است که به راحتی نمی‌توان درموردش توضیح داد. خیلی جاها دیدم دوستان درمورد این گروه صحبت می‌کنند اما مردم ایران  در رابطه با فوتبال باهوش هستند. خوب نظر می‌دهند و تحلیل می‌کنند ولی نباید سطح توقع را از تیم ملی بالا برد.

* بازی با انگلیس شگفت انگیز است

سرپرست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: انگلیس بنیان‌گزار فوتبال جهان است و لیگ پرباری دارد. بازیکنانش یا در این لیگ بازی می‌کنند یا در کشورهای معتبر دیگر. بازی کردن با این تیم مقداری شگفت انگیز است. بچه‌های ما از لحاظ تکنیک و تاکتیک حرف اول را در فوتبال آسیا می‌زنند. در مجموع دو گروه مقدماتی جام جهانی در این قاره اول شدیم‌. با وجود اینکه تیم‌مان بسیار خوب است اما نباید فکر کنیم به راحتی می‌توانیم از این گروه صعود کنیم. برای صعود کردن نیاز به حمایت ها و پشتیبانی داریم.

* اختلافات باید درون خانواده فدراسیون حل شود

ماجدی درخصوص اینکه آیا اتفاقات بیرونی مثل تزلزل‌های مدیریتی فدراسیون، او را از بحث اصلی یعنی آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی غافل نمی‌کند، گفت: برخی اتفاقات افتاده اما باید به سطح پایدار برسیم. از زمان آغاز سرپرستی ۲۴ ساعته در خدمت فدراسیون بودم و سعی کردم این پایداری را حفظ کنم. در هر گروه، سازمان و خانواده برخی اختلافات وجود دارد که البته باید درون خانواده و سازمان حل شود.

* مانیتور کار ما تیم ملی است

وی اضافه کرد: برون رفت و مانیتور کار ما تیم ملی است که باید از همین الان به فکر آن باشیم و از همین فردا که کارمان شروع می‌شود باید همدلی و رفاقت را آغاز کنیم.استارت کار را امروز با استیلی، جماعت و رضاییان که مسئولان تیم ملی هستند  زدیم تا با بحثی دقیق کارها را پیش ببریم.

* حرف من با کامرانی فر در مورد برزیل تناقض نداشت اما باید موضوع صد در صد را اعلام کنم

سرپرست فدراسیون فوتبال درمورد نحوه آماده سازی تیم ملی توضیح داد: ما باید از فوتبال لذت ببریم. برد و باخت در بازی‌های دوستانه نباید برای ما اهمیتی داشته باشد. اگر بتوانیم باید با تیم‌های بزرگ دنیا بازی کنیم اما خیلی از تیم‌های اروپایی در فیفادی‌ خرداد و شهریور، قراردادهای خود را بسته‌اند و درگیر مسابقات داخلی‌شان هستند. فقط برخی تیم‌ها که پیشنهاد ما را قبول کنند می‌توانند با ما بازی کنند. در جامعه صحبت‌های زیادی درباره تیم‌های مختلف می‌شود. چند روز پیش از من درباره تیم برزیل صحبت کردند که گفتم نمی‌دانم اما دبیرکل فدراسیون گفت کارهایش در حال انجام است.

ماجدی افزود: بعد از این اتفاق گفتند صحبت من با کامرانی‌فر تناقض دارد. به عنوان مسئول فدراسیون زمانی می‌توانم پاسخگو باشم که کار صد در صد و رسمی شده باشد. وقتی از دهان من درمی‌آید که می‌خواهیم با فلان تیم بازی کنیم، دیگر نمی‌توانم حرفم را عوض کنم و باید با آن تیم بازی کنم. گروه های مختلف  شامل دبیرکل، کمیته بین‌الملل و مسئولان تیم ملی ما تلاش می‌کنند تا با بهترین تیم‌ها به قرارداد خوبی برسند.  برای بازی با برزیل باید هزینه‌هایی پرداخت کنید‌ و در جایی که این تیم تعیین می‌کند باید با برزیل بازی کنیم.

* از امروز فقط یک نفر نسبت به تیم ملی پاسخگو است

وی عنوان کرد: این آپشن‌ها قبل از رسیدن به من باید تهیه و بسته بندی شده باشد‌. در نهایت سرمربی تیم نظر می‌دهد که آیا با فلان تیم بازی کنیم یا خیر. برای اینکه تضادها از بین برود از امروز که صحبت کردیم قرار شد فقط یک نفر پاسخگو باشد‌. اگر دیداری صد در صد شد من می‌توانم به رسانه و مردم جواب بدهم که با فلان تیم بازی می‌کنیم.

* روزی که فدراسیون را تحویل گرفتم زیر ۲۰۰ میلیون پول داشتیم

سرپرست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: برای تدارک تیم ملی  نیاز به منابع مالی داریم اما الان در خزانه هیچ پولی نداریم. ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ فدراسیون فوتبال را با زیر ۲۰۰ میلیون تومان تحویل گرفتم اما خدا را شکر با کمک وزارت ورزش و سازمان لیگ توانستیم ۲ بازی پایانی مقدماتی را برگزار کرده و تیم‌های فوتسال و بانوان را برگزار کنیم، برای تیم زیر ۲۳ سال تدارک دیدیم و حقوق کارمندان را هم پرداخت کردیم‌. ۳-۲ سال است فدراسیون فوتبال اسپانسر اصلی ندارد. از کجا باید تغذیه شویم؟

* امسال تیم ملی و فدراسیون را ویژه ببینند

ماجدی افزود: در سال جام جهانی هستیم. تیم ملی متعلق به جمهوری اسلامی ایران و مردم کشورمان است و برای فدراسیون فوتبال نیست. از ارگان‌ها، سازمان‌ها، دولت و مجلس خواهش می‌کنم امسال تیم ملی را ویژه ببینند زیرا می‌دانم خوشحالی برای این پیروزی‌های ما چه شور و نشاطی در جامعه ایجاد خواهد کرد‌ و شکست هم راه‌های بدی را به ارمغان خواهد آورد. باید به مسئولیت اجتماعی نگاه کرده و مردم و جامعه را شاد کنیم.

* نگاه فیفا و AFC به ما حمایتی است و مشکل ما با خزانه داری آمریکا است

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال فقیر نیست.  اگر تحریم‌ها نبود پول خوبی به صندوق ما می‌آمد. عدد خوبی بالغ بر ۱۲-۱۰ میلیون یوروی ما بلوکه شده  است. در زمان قرعه کشی جام جهانی و کنگره فیفا نزدیک به ۴۰ دقیقه با اینفانتینو صحبت کردم. او هم علاقه مند است به ما کمک کند اما خزانه داری آمریکا راه پرداخت پول از فیفا به فدراسیون فوتبال ما را بسته است‌. فیفا می‌گوید اگر پول را بدهیم از آن محل بلوکه می‌شود.  برخلاف شایعاتی که در کشور مطرح می‌شود، نگاه فیفا و AFC به فوتبال ما حمایتی است.

* از این جا به بعد باید روش کمک کردن عوض شود

سرپرست فدراسیون فوتبال درمورد اینکه آیا با وزیر ورزش برای در اختیار گرفتن بودجه مشخص و رفع مقطعی این مشکلات صحبت کرده است، پاسخ داد:  سجادی تا اینجا به ما کمک کرده اما از این به بعد روش کمک کردن عوض شود زیرا این پول‌ها نمی‌تواند به فدراسیون فوتبال کمک کند.  برای برگزاری کمپ‌ها و بازی‌های دوستانه نیاز به بودجه واقعا بزرگی داریم. اطمینان دارم وزارت ورزش مشکل را حل خواهد کرد.

ماجدی ادامه داد: حدود ۲۰-۲۵ روز حساب‌های فدراسیون به دلیل مشکل مالیاتی بسته بود اما با مساعدت وزیر اقتصاد، همکارانش و مدیرکل اداره مالیات این مشکل ما و حساب های ما باز شد. همچنین طبق جلسه ای که با امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه داشتم به ما کمک کردند تا از طریق سفرا بتوانیم مشکلات خود را حل کرده و ارتباطات خوبی با کشورهای مختلف بگیریم.

* چرا اسکوچیچ از ایران نمی‌رفت؟

وی درمورد اینکه آیا دراگان اسکوچیچ به دلیل بحث مسدود بودن حساب های فدراسیون نمی‌توانست از کشور خارج شود، گفت: او مشکل مجوز کار داشت. تا چند وقت قبل این مجوز را به شکل دستی می‌گرفتند اما اکنون باید از سامانه مجوز بگیرند. ثبت در سامانه هم زمانبر است. این موضوع را هم خیلی پیگیری کردیم و خدا را شکر امروز مشکل حل شد و فردا شب به کرواسی بازمی‌گردد.

* دلیل رد پیشنهاد بازی با غنا و سنگال

سرپرست فدراسیون فوتبال درمورد اظهارنظر سخنگوی امور خارجه مبنی بر اینکه با وجود توافقات این وزارت خانه با کشورهای سنگال و غنا، فدراسیون حاضر نشد این دو بازی دوستانه برگزار شود، توضیح داد: بین پیشنهاد دادن تا بستن قرارداد و برگزاری بازی پروسه طولانی وجود دارد اما برای بازی کردن با یک تیم باید با سرمربی، گروه فنی تیم ملی و متخصصان هم صحبت کنیم. بحث بازی با غنا و سنگال در حد یک دیالوگ کوچک بین ما و وزارت خارجه بود اما اصلا موضوع به اسکوچیچ نرسید.  این صحبت هم برای قبل از قرعه کشی بود.

* اینکه بگوییم راحت صعود می‌کنیم رویایی است که در ذهن می‌پرورانیم

ماجدی تصریح کرد: بازی کردن با این تیم ها که بازیکنان بزرگی دارند بسیار هم خوب است. همه دوستان برای ما عزیز هستند اما خواهش می‌کنم سطح توقع را از تیم ملی بالا نبرند. اینکه بگوییم راحت صعود می‌کنیم فقط  رویایی است که در ذهن مردم می‌پرورانیم. این دوستان به ما کمک می‌کنند اما باید واقع بین باشیم.

* با نیوزیلند بازی نکنیم با کدام تیم بازی کنیم؟

وی درباره اینکه آیا دیدار دوستانه تیم ملی با نیوزیلند قطعی شده است، گفت: در حال مکاتبه هستیم و مراحل آخر کار را می گذرانیم. البته اسکوچیچ هنوز صحبت خاصی با ما نکرده اما برای از دست ندادن وقت، تیم‌هایی که فکر می‌کنیم می‌توانیم با آنها بازی کنیم اوکی کرده اما نهایی شدن کار را به نظر سرمربی می‌سپاریم‌. نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم. اگر الان با نیوزیلند بازی نکنیم باید با کدام تیم بازی کنیم؟

* دست ما برای برگزاری بازی دوستانه باز نیست

سرپرست فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: تعداد تیم‌هایی که می‌توانیم با آنها بازی کنیم زیاد نیست و دست بازی نداریم. هر پیشنهادی از طرف ما و تیم‌های دیگر مطرح شود در حالت تعلیق نگه می‌داریم تا کادرفنی نظر بدهد. برای بازی با تیم‌های خوب رایزنی می‌کنیم اما آنها هم باید قبول کنند. با تیم‌هایی که مدنظر ما، رسانه ها و سرمربی است مشغول جلو رفتن هستیم. هر زمان نهایی شد اعلام می‌کنیم. به ما هم یک تا دو کشور مثل پرو و کاستاریکا پیشنهاد داده اند اما تا وقتی بحثی نهایی نشده آن را به زبان نمی آورم زیرا می‌خواهیم حرفی بزنیم که می‌توانیم آن را انجام بدهیم.

* با کاستاریکا و پرو مشغول صحبت هستیم، اما برگزاری دیدار با ایرلند شمالی و جنوبی منتفی شد

ماجدی افزود: برای بازی کردن با تیم‌هایی بالاتر از پرو و کاستاریکا باید هزینه کنیم. برخی تورنمنت‌های چهارجانبه هم برگزار خواهد شد که تیم‌های خوبی در آن حضور دارند‌. شک نکنید اگر کار به ۸۰ درصد پیشرفت هم برسد می‌گوییم قرار است با این تیم‌ها بازی کنیم زیرا برای مردم و تیم ملی روحیه خوبی می‌شود. با ایرلند شمالی و جنوبی مذاکره کردیم اما وقتی زمان پیشنهادی ما را با زمان خودشان تطبیق دادند متوجه شدند بازی داخل اروپا دارند. با وجود علاقه ای که برای برگزاری مسابقه با این تیم‌ها داشتیم، نتوانستند در این مورد به جمع بندی برسند.

* برابر پول‌های بلوکه شده به ما قرض بدهند

وی ادامه داد: اگر برابر پول‌های بلوکه شده را بتوانیم در کشورمان قرض بگیریم، هر زمان آن پول‌ها آزاد شد این  مبلغ را برمی‌گردانیم. کمک کنند زیرا اگر پول تو جیب باشد راحت تر می‌توان خرید کرد. واقعا زود دیر می‌شود. ۲ فیفادی داریم که یکی از آنها ۱۵ روزه و دیگری ۷ روزه است. پس از آن هم باید ۵-۶ روز قبل از دیدار با انگلیس وارد قطر شویم.  این دوره کامل با دوره های قبلی جام جهانی متفاوت است و فرصت ما در فیفادی ابتدا در خرداد و دیگری از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر است.

* در فیفادی باید ۵-۴ بازی دوستانه برگزار کنیم

سرپرست فدراسیون فوتبال عنوان کرد: در گذشته تیم‌ها یک ماه قبل از جام جهانی در اردو آماده‌سازی جسمانی انجام می‌دادند اما اکنون دیگر زمان انجام کارهای بدنی را نداریم و فقط می‌توانیم مسابقه بدهیم. مشخص نیست باشگاه های طارمی، آزمون و ... آنها را چند روز قبل از مسابقات مرخص می‌کنند و این مسئله تناسب زمانی را برای سرمربی به هم می‌ریزد. واقعا کار سخت است و باید بتوانیم در این ۲ فیفادی دست کم ۵-۴ بازی دوستانه کنیم.

* اسکوچیچ تا پایان قراردادش سرمربی ما است

ماجدی درخصوص اینکه آیا دراگان اسکوچیچ در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند، گفت: او از سال ۹۸ با ما قرارداد دارد تا پایان جام ملت های آسیا ۲۰۲۳. وقتی یک مربی قرارداد دارد نمی‌توانیم به او دست بزنیم . باید کار را با اسکوچیچ ادامه بدهیم و قطعا تا پایان قرارداد سرمربی ما است. از لحاظ فنی هم بخواهیم صحبت کنیم وقتی ما قبل از جام جهانی یک فیفادی ۱۵ روزه، یک فیفادی ۷ روزه و ۷ روز قبل از جام جهانی زمان داریم چگونه می‌توانم مربی که تیم را بالا آورده و به جام جهانی رسانده کنار بگذارم و مربی ای بیاورم که فقط در این مدت کم می‌تواند کار کند.

* عقل سلیم می‌گوید با این شرایط اسکوچیچ را برای جام جهانی حفظ کنیم

وی ادامه داد:  عقل سلیم می‌گوید باید کار را با اسکوچیچ‌ ادامه داد مگر اینکه اعضای هیات رییسه یا فردی دیگر دلیلی بیاورد که این اتفاق نیفتد. باید با همین سرمربی ادامه بدهیم و کادرش را تقویت کنیم. باید اجازه بدهیم اسکوچیچ با فراغ بال به مسابقات برود. وقتی در شرایطی بودیم که با یک مساوی از چهار بازی حذف می‌شدیم این مربی تیم ملی را بالا آورد و در گروه Aو B مقدماتی تیم را به رتبه اول رسانده است. مربی را وقتی برکنار یا با او  می‌کنند که نتیجه نگرفته باشد یا قراردادش تمام شده است. اسکوچیچ هر دو آپشن را دارد. هم تیمش نتیجه گرفته و هم قرارداد دارد.

سرپرست فدراسیون فوتبال افزود: ما فرصت آماده سازی و تمرین بدنسازی نداریم. در حالت ایده آل در  ۱۵ روز می‌توانیم ۴ بازی دوستانه انجام بدهیم. در هفت روز فیفادی دوم هم می‌توانیم ۲ بازی برگزار کنیم. هفت روز مانده به مسابقات هم نباید اجازه بدهیم بازیکن مصدوم شود و باید او را در فویل نگه داریم. در آن روزهای پایانی باید خستگی بازیکنی که می‌خواهد وارد قطر شود و با شرایط آب و هوایی این کشور هم تطبیق یابد در نظر بگیریم. منطق می‌گوید اسکوچیچ را نگه داریم اما در فضای مجازی خیلی ها با ما مخالف و موافق هستند. اگر مربی را تغییر بدهیم، مربی جدید زمان لازم برای آماده کردن تیم و آشنایی با خلق و خوی بازیکنان را ندارد.

* اسکوچیچ نام دستیارانش را اعلام نکرده است

ماجدی درمورد وضعیت قرارداد دستیاران اسکوچیچ‌، گفت: قرارداد تمام دستیاران او در تاریخ ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ تمام شد.  باید بنشینیم و با او صحبت کنیم چه افرادی را می‌خواهد تا قرارداد مجددی با آنها ببندیم. طبق برنامه ای که اسکوچیچ‌ داده بدون نام بردن از فرد خاصی گفته است این تعداد مربی را می‌خواهم. اجازه بدهید یک هفته به کشورش برود و بازگردد تا با عوض شدن روحیه‌اش، کارها را انجام بدهیم.

* دلیل اسپانسر نداشتن تیم ملی

وی درباره دلیل اسپانسر نداشتن تیم ملی و فدراسیون فوتبال، پاسخ داد: هر کاری می‌خواهیم انجام بدهیم قوانین دست و پای ما را می‌بندد. باید ابتدا فراخوان بدهیم. پس از آن هم باید مزایده برگزار کرد. هر کدام از این مراحل زمانبندی خاصی دارد که مجموع مراحل حدود ۲ ماه طول می‌کشد. برای ترک تشریفات هم باید مبلغ بالایی مطرح شود که فعلا این اتفاق نیفتاده است. البته مطمئن هستم در این یکی دو هفته می‌توانیم کاری را انجام بدهیم و قرارداد خوبی ببندیم.

* با دست بسته ما را در استخر انداخته و می‌گویند قهرمان شو

سرپرست فدراسیون فوتبال افزود: مردم بدانند از لحاظ مالی دست ما بسته است. ما را در استخری انداخته‌اند. نمی‌گویند شنا کن بلکه می‌گویند قهرمان شو. اگر بحث‌های مالی از بین برود قطعا تیم ما در فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را خواهد کرد تا با تیم‌های خوب بازی کنیم.

ماجدی درباره اردوی تیم امید گفت: اردوی این تیم در دو نوبت برگزار شد و قرار است خرداد در رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا به میزبانی ازبکستان شرکت کنند. اردوی بعدی هم خواهند داشت. طبق حمایت های کمیته المپیک و صالحی امیری قرار است اردوهای خوبی داشته باشیم و سعی می‌کنیم بازی‌های دوستانه خوبی هم برگزار کنیم. برنامه ها را گرفته و کارها را جلو می‌بریم.

وی در گفت و گو با برنامه فوتبال برتر، درمورد زمان برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال توضیح داد: طبق مصوبه هیات رییسه این مجمع ۱۰ خرداد برگزار می‌شود.  در نهایت از تمام مسئولانی که تاکنون به ما کمک کردند تشکر می کنم و امیدوارم از این به بعد بیشتر کمک کنند. از حمایت‌های رییسی، رییس جمهور کشورمان هم ممنون هستم اما خواهش می‌کنم بیشتر از این کمک کنند زیرا بازی برابر انگلیس و آمریکا و برنده پلی آف نشاط خوبی را در جامعه تزریق خواهد کرد.  با شرایط فعلی این نشاط می‌تواند برگ برنده برای مردم خوب کشورمان باشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: