پایگاه خبری خانه فوتبال:

عضو اسبق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: با رفتار اعضای هیات رئیسه کل فوتبال بی‌اعتبار و بی‌آبرو شد و این خطرناک است.
 غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای که از سوی AFC تعلیق شده بود، گفت: این کمیته از جانب کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنان تعلیق است و دلیل اصلی تعلیق هم این بود که شرکت آلمانی که با AFC همکاری می‌کرد سخت‌گیری‌های زیادی انجام داد و مو را‌‌‌‌‌‌‌‌ از ماست کشید. قبل از عید هم من از فدراسیون فوتبال پیگیر ماجرای تعلیق شدم که گفتند هنوز AFC پاسخی به مکاتبه فدراسیون فوتبال در این زمینه نداده است. این کمیته قبلا یک کمیته موقت بود اما الان تبدیل به یک کمیته دائمی و یکی از ارکان شده است. اکنون دبیر کل محترم فدراسیون فوتبال ما باید پیگیر بحث رفع تعلیق از این کمیته باشد.

* باشگاه‌های ما هنوز در فیفا پرونده باز دارند

عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تصریح کرد: وضعیت باشگاه‌های ما بدتر از آن چیزی بود که به AFC اعلام شد، متأسفانه برخی از این باشگاه‌ها در نامه می‌نوشتند که یک ریال بدهکار نیستند اما بعد مصاحبه می‌کردند و می‌گفتند 750 هزار یورو به فلان مربی بدهکاریم. AFC تمام این مسائل را‌‌‌‌‌‌‌‌ رصد می‌کند، حتی رسانه‌های ما رصد می‌شود. وقتی وزیر ورزش از ما می‌خواست به این باشگاه‌ها برای گرفتن مجوز حرفه‌ای کمک کنیم، ما می‌گفتیم اینها خودشان به خودشان کمک نمی‌کنند.

UBra3NpSwORy

وی با اشاره به تعهدی که اعضای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای مبنی بر اعلام واقعیت به AFC داشت، گفت: تمامی اعضا به AFC تعهد داده بودیم که مطالبی خلاف واقع و دروغ ننویسیم که واقعا هم همین گونه بود. سیستم کاری به این شکل بود که باشگاه‌ها خودشان مدارک را‌‌‌‌‌‌‌‌ در سیستم AFC بارگذاری می‌کردند و بعد AFC از ما در مورد صحت و سقم آن جویا می‌شد. تمامی مدارک ارسالی به AFC از سوی خود باشگاه‌ها انجام شده است و ما حتی رمز و کلمه عبور آنها را نداریم. 

بهروان با اشاره به اتفاقات رخ داده گفت: ما هیچ مطلب خلاف واقعی به AFC ننوشتیم، متأسفانه این باشگاه‌ها هنوز در فیفا پرونده باز دارند. واقعیت این است که این دو باشگاه حتی ورزشگاه اختصاصی برای خود ندارند. البته باشگاه‌هایی که وابسته به صنایع هستند دارای ورزشگاه‌های خوبی شده‌اند، در کرمان، ‌اصفهان و خوزستان ورزشگاه‌های خوبی داریم.

*فوتبال از حالت دوقطبی خارج شده است

رئیس اسبق هیات فوتبال استان مازندران با اشاره به صعود نساجی مازندران و آلومینیوم اراک به فینال جام حذفی گفت: ابتدا صعود این دو تیم را‌‌‌‌‌‌‌‌ به فینال جام حذفی تبریک می‌گویم. به خصوص نساجی، چه کسی فکر می‌کرد این دو تیم به فینال جام حذفی برسند. درست است جام حذفی جام شگفتی‌هاست، اما حضور این دو تیم در فینال یک پیام دارد؛ اینکه فوتبال دارد از حالت دو قطبی خارج می‌شود و باید امکانات فوتبال را‌‌‌‌‌‌‌‌ در سراسر کشور گسترش بدهیم.

* ما هم با کفاشیان اختلاف نظر داشتیم/ اعضای هیات رئیسه علیه یکدیگر سند رو می‌کنند!

عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اختلاف نظرهایی که در هیأت رئیسه کنونی فدراسیون وجود دارد و عزل موقت عزیزی خادم عنوان کرد: من در یکی از مصاحبه‌های گذشته‌ام به هیأت رئیسه گفتم این طور رفتار نکنید چون پشیمان خواهید شد. در زمان ما هم اختلاف‌نظر وجود داشت و حتی ما ایرادهایی از کفاشیان گرفتیم و بحث شفافیت مالی را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم آن زمان مطرح کردیم که ایشان دلخور هم شد،ما هم گفتیم خط قرمز ما قانون است. مهدی محمدنبی دبیر کل فدراسیون بود و ماجرا را به خوبی جمع کرد،  فردای آن روز از 9 صبح در فدراسیون فوتبال اعضای هیأت رئیسه جلسه گذاشتیم تا 6 عصر. 80 درصد اختلافات در همان جلسه حل شد و یک کلمه هم از آن جلسه بیرون نرفت، اما اکنون اعضای هیأت رئیسه علیه همدیگر سند رو می‌کنند. این مسائل فقط باعث شده آبروی فوتبال برود و مردم دیگر به فوتبال اعتماد نداشته باشند. مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ملی می‌گوید اگر من فلان قدر می‌گرفتم سرپرست جدید بیشتر از من می‌گیرد. این مسائل فقط آبروی فوتبال را‌‌‌‌‌‌‌‌ برد. در گذشته برای فوتبال، ورزش و ورزشکار اعتماد و اعتبار قائل بودند، اما اکنون این گونه نیست.

* مدیران فدراسیون دلسوز فوتبال و مردم باشند

وی در مورد اینکه راهکارش برای عبور از شرایط فعلی فدراسیون فوتبال چیست، عنوان کرد: بهتر است مسئولان فدراسیون فوتبال و اعضای هیأت رئیسه تابع احساسات خود نباشند، دلشان برای فوتبال و مردم بسوزد. باور کنید من دلم برای رسانه‌ها هم می‌سوزد، اکنون آنها نمی‌دانند چه چیزی بنویسند. وقتی خودم را‌‌‌‌‌‌‌‌ جای رسانه‌ها می‌گذارم واقعا دلم برایشان می‌‌سوزد. هر چیزی که بنویسند یک طرف معترض می‌شود، آن هم در سالی که جام جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در پیش داریم شاهد چنین وضعی در فدراسیون فوتبال هستیم.

* ممکن است فوتبال در خطر تعلیق قرار بگیرد

بهروان افزود: تیم ملی فوتبال و ورزش دیگر فقط یک سرگرمی صرف نیست، یک مقوله اجتماعی است. تیم ملی وفاق ملی ایجاد می‌کند و باعث وحدت جامعه می‌شود. ملت را‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌سازد، اما اکنون شاهد آنیم که همه دنبال سهم‌خواهی هستند. متاسفم بگویم اگر همین وضعیت ادامه داشته باشد ممکن است فوتبال در خطر تعلیق قرار بگیرد.

 

* پرسپولیس و استقلال اشکالات را رفع کردند؟!

بهروان در مورد اینکه وضعیت استقلال و پرسپولیس برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا چگونه خواهد بود گفت: معیارها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا هر روز سخت و سخت‌تر می‌شود. معیارهایی مانند اینکه باشگاه نباید یک ریال بدهی داشته باشد، باشگاه‌ها باید تیم‌های فوتبال زنان داشته باشند. وضعیت بودجه‌شان مشخص باشد و... اما اکنون اساسنامه فدراسیون فوتبال ما پا در هواست چه برسد به باشگاه‌ها. آیا پرسپولیس و استقلال ایرادهایی که سال قبل از آنها گرفته شد حل کرده‌اند؟ چقدر شاکی هنوز در فیفا دارند؟ متأسفانه اکنون تمام توجه مسئولان متوجه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در 10 خرداد است. بعد از آن هم که جام جهانی داریم و بعد هم سال میلادی 2022 به پایان می‌رسد.

* فوتبال ما فقط نیروی انسانی مستعد دارد

عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تأکید کرد: برای موفقیت در آینده باید در فوتبال برنامه داشت. ژاپن و کره جنوبی برنامه‌هایشان اکنون برای دو جام جهانی آینده است که چگونه استعدادهایشان را‌‌‌‌‌‌‌‌ پرورش بدهند، اما ما مشکلات فراوانی برای امروز داریم. آنها جام جهانی برگزار کردند و با برنامه هستند، اما ما فقط در زمینه نیروی انسانی و استعدادها برتر هستیم و امکانات به‌روزی مثل آنها نداریم. بازیکن، مربی و حتی در رسانه‌ هم افراد علاقه‌مند و مستعدمان کار می‌کنند و به فکر سرمایه‌گذاری نیستیم. ما حتی خرج یک ماه دیگرمان را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم نداریم و باید بدانیم که صدور مجوز حرفه‌ای بسیار سخت‌گیرانه‌تر از قبل از شده است. ما ابتدا شروع به کار می‌کنیم و بعد فکر می‌کنیم در حالیکه ابتدا باید فکر کنیم و بعد اقدام عملی انجام بدهیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: