پایگاه خبری خانه فوتبال:

مسابقات روز آخر لیگ قهرمانان آسیا سه‌شنبه شب برگزار می‌شود و فولاد برای صدرنشینی تلاش می‌کند و سپاهان در شرایط نابرابر برای صعود تلاش خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیدارهای روز پایانی لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی سه‌شنبه شب برگزار می‌شود. این در حالی است که فولاد خوزستان صعودش را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کرده است ولی سپاهان برای صعود کارش به روز آخر و اما و اگر کشیده شد و باید در شرایطی نابرابر برای صعود تلاش کند. 

الدحیل - سپاهان؛ میزبانی میکی موسی تیم عربستانی!/ جنگ نابرابر صعود

سپاهان برای صعود کار دشواری پیش رو دارد. زردپوشان اصفهانی باید پیروز شوند و امیدوار باشند میزبان مسابقات آنها تیم التعاون عربستان مقابل پاختاکور ازبکستان تیم آخر جدول نتواند سه امتیاز را بگیرد. سرنوشت صعود تیم دوم از این گروه به نتیجه دو مسابقه گره خورده اما در کمال تعجب شاهدیم که بازی‌های روز آخر همزمان نیست!‍ این در واقع اوج بی‌انصافی در کنفدراسیون فوتبال آسیا و لیگ قهرمانان است! لیگی که زمانی( سال 1392)  کارلوس کی‌روش به طعنه آن را لیگ میکی‌موس نامید تا قوانینش را زیر سوال ببرد و آن را مسخره نامید!

وقتی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به دور از بازی جوانمردانه که شعار اصلی فیفاست برگزار می‌شود شاید تشبیه کی‌روش هم خیلی بیراه نباشد. عربستان میزبان 5 گروه از لیگ قهرمانان آسیا شده و مسابقات را به صورت رفت و برگشت برگزار می‌کند در حالیکه AFC  با میزبانی سپاهان در اصفهان برای دو گروه مخالفت کرد. همین مساله باعث اعتراض برخی از سرمربیان تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات هم شده که  اصول بازی‌ جوانمردانه به هیچ عنوان رعایت نشده و شرایط برخی تیم‌ها مناسب‌تر و مساعد‌تر بوده است. 

با وجود همه این مشکلات سپاهان برای دفاع از اعتبار فوتبال کشور و نام خودش هم که شده باید در این مسابقه به پیروزی برسد و امیدوار باشد که پاختاکور ازبکستان با انجام بازی جوانمردانه یک امتیاز از التعاون بگیرد.  اینکه سپاهان چند ساعت زودتر از التعاون به میدان برود و حریف عربستانی با خیال راحت و دانستن نتیجه تیم ایران به مصاف حریف بی انگیزه و قعرنشین می‌رود؛ جای تامل دارد.  الدحیل قطر هم صعود و صدرنشینی‌اش را با 12 امتیاز قطعی کرده ولی دلیل نمی‌شود که مقابل سپاهان کاملا بی‌انگیزه باشد. فوتبالدوستان ایرانی امیدوارند شاهد یک صعود رویایی و دراماتیک از سپاهان باشند.

برنامه مسابقات گروه D

سه شنبه 6 اردیبهشت 

الدحیل قطر- سپاهان ایران ساعت 21:45

چهارشنبه 7 اردیبهشت

پاختاکور ازبکستان- التعاون عربستان

جدول گروه:

1- الدحیل قطر 12 امتیاز

2- التعاون عربستان 7 امتیاز

3- سپاهان ایران 7 امتیاز

4- پاختاکور ازبکستان 3 امتیاز

فولاد - شباب الاهلی ؛ نبرد آخر برای صدرنشینی

فولاد خوزستان با ارایه فوتبالی منطقی و به دور از احساس توانست صعودش را به مرحله بعد قطعی کند، با این حال فولادی‌ها به دنبال صدرنشینی هستند. نکونام سرمربی تیم فولاد هم گفت اگر چه صعود کرده‌اند اما هنوز کارشان تمام نشده و اکنون باید به مصاف تیم شباب الاهلی امارات تیم دوم جدول بروند. برنده این مسابقه صدرنشین مسابقه خواهد شد. البته فولادی‌ها با یک مساوی هم صدرنشین خواهند ماند. 

تیم اماراتی 6 گل خورده در حالیکه فولاد خوزستان در این دوره از رقابت‌ها فقط یک گل دریافت کرده اما در خط حمله تیم شباب الاهلی بیش از سه برابر فولاد گلزنی کرده و 13 گل به ثمر رسانده ولی فولادی‌ها فقط 4 گل زده‌اند. قرمزپوشان خوزستان ایران اگر مثل مسابقات گذشته‌ باهوش و با برنامه باشند پیروزی مقابل این تیم اماراتی دور از دسترس نخواهد بود. آهال ترکمنستان و الغرافه قطر هم یک بازی تشریفاتی برگزار می‌کنند. جالب است که این دو مسابقه به طور همزمان انجام می‌شود اما بازی حساس سپاهان و التعاون مقابل حریفان‌شان همزمان نیست!

برنامه مسابقات گروه C

فولاد ایران - شباب الاهلی امارات ساعت 45 دقیقه بامداد

آهال ترکمنستان - الغرافه قطر ساعت 45 دقیقه بامداد

جدول گروه

1- فولاد ایران 11 امتیاز

2- شباب الاهلی امارات 9 امتیاز

3- الغرافه قطر 5 امتیاز

4- آهال ترکمنستان یک امتیاز

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: