پایگاه خبری خانه فوتبال:

در رقابت های هفته بیست و پنجم لیگ برتر شاهد اتفاقات مثبت و خوبی در جریان مسابقات بودیم که بازگشت تماشاگران به ورزشگاه ها و احترام به رقیب ازمهم ترین آنها بود.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، لیگ برتر ویترین فوتبال باشگاهی کشور است که هواداران و علاقمندان بسیاری دارد. به جز پرسپولیس و استقلال که دو برند ملی - باشگاهی محسوب می شوند سایر تیم های حاضر در این رقابت ها نیز هواداران بیشمار خود را دارند. خبرگزاری فارس به جهت فرهنگ سازی و توجه بیشتر به نکات مثبت مسابقات در این 6 هفته پایانی لیگ برتر رقابت ها را زیر ذره بین می برد و نکات مثبت و منفی آن را تحت عنوان « زشت و زیبای هفته» مرور می کند تا با پررنگ تر کردن نکات مثبت در راستای مسئولیت های رسانه ای خود  قدمی در راستای فرهنگ  سازی در فوتبال کشورمان به همراه هواداران فوتبال بردارد:

زیبایی های هفته:

* بازگشت تماشاگران به ورزشگاه ها

مهم ترین نکته جالب و زیبای هفته بازگشت تماشاگران به ورزشگاه ها بود. بیش از دو سال تماشاگران به دلیل شرایط کرونایی مجوز حضور در ورزشگاه ها را نداشتند و این هفته به جز یک مسابقه در مشهد (شهرخودرو و نفت آبادان)  در سایر مسابقات لیگ برتر تماشاگران به ورزشگاه ها آمدند. نکته مهم تر اینکه بازگشت تماشاگران نسبت به گذشته کمترین حاشیه ها را داشت. در گذشته در رقابت های حساس مثل بازی استقلال و سپاهان گاهی شاهد سنگ پرانی و درگیری های فیزیکی بین تماشاگران بودیم اما این هفته این مسایل کمتر دیده شد. حتی مهدی مهدی پور بازیکن اصفهانی استقلال از اینکه مورد لطف تماشاگران شهرش قرار گرفت از آنها تشکر کرد.

* احترام، احترام و احترام

در این هفته مربیان بازنده  کمتر نسبت به داور معترض شدند و به تیم رقیب  هم احترام گذاشتند. متاسفانه در هفته های گذشته لیگ برتر شاهد بودیم، تیم هایی که پیروز نمی شدند مربیان شان از زمین و زمان انتقاد می کنند. از حمله به داور گرفته تا انتقاد از کوچکترین مسایل اجرایی! خوشبختانه این هفته مربیانی مثل مهدی تارتار سرمربی ذوب آهن، مجتبی سرآسیایی سرمربی فجرسپاسی و مجتبی حسینی سرمربی پیکان ضمن احترام به تیم برنده، باخت را قبول کردند و آن را به گردن داور نینداختند.

*کارت سبز برای مجیدی، گل محمدی، نوکیا و ...

در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حتی مربی چون گواردیولا بعد از اینکه منچستر سیتی نتوانست مقابل رئال ماردید موفق شود و به فینال برسد کلامی بی احترامی در صحبت هایش دیده نشد. در این هفته هم فرهاد مجیدی سرمربی استقلال با وجود اینکه دو امتیاز حساس را مقابل سپاهان از دست داد از داور مسابقه تعریف و تمجید کرد. محرم نویدکیا بعد از تساوی هم محترمانه در مورد استقلال صحبت کرد. یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس هم با وجود 10 نفره شدن تیمش، تصمیم داور مسابقه را تایید کرد. احترام گمشده فوتبال باشگاهی ماست! در حالیکه می توانیم با احترام به خود و دیگران از فوتبال لذت ببریم. بنابراین این هفته می توان به مربیانی مثل فرهاد مجیدی، نویدکیا، گل محمدی، تارتار، سرآسیایی و حسینی کارت سبز داد. 

* داوران کم اشتباه

داوران در هفته بیست و پنجم قضاوت های خوب و کم اشتباهی را انجام دادند. رضا عادل در بازی پیکان وپرسپولیس در دقیقه 32 امید عالیشاه را به درستی اخراج کرد. موعود بنیادی فر در بازی حساس سپاهان و استقلال به درستی پنالتی برای سپاهان اعلام کرد. بنابراین قضاوت خوب داوران در این هفته نیز مستحق دریافت کارت سبز است و یکی دیگر از زیبایی های هفته بیست و پنجم لیگ برتر بود. 

زشت های هفته؛

* زرشک زرین برای مهدی رحمتی 

تقابل آلومینیوم اراک و نساجی مازندران تکرار فینال جام حذفی بود و حواشی آن مسابقه به لیگ برتر هم کشیده شد. در این دیدار هم نارنجک پرتاب شدو هم شاهد درگیری بازیکنان دو تیم  در پایان مسابقه بودیم.در نشست خبری هم فقط گلایه بود وگلایه! سیدمهدی رحمتی مربی تیم آلومینیوم اراک  به نشست خبری بعد از مسابقه رفت و زمین و زمان را به باد انتقاد گرفت و گفت:«اینها یک مقدار ناهماهنگی و مماشات است. در حال حاضر با من بمیرم و تو بمیری، می‌خواهیم این لیگ را جمع کنیم و با این شرایط در نهایت هیچ اتفاق خوبی برای فوتبال ما رخ نمی‌دهد.»

به نظر می رسد رحمتی باید در عرصه مربیگری حرفه ای گری را از خودش شروع کند و ابتدا هم مشخص شود بالاخره ایشان سرمربی تیم است یا مربی؟! چون در فهرست تیم نام محمد نوازی به عنوان سرمربی آلومینیوم اراک درج می شود. آلومینیوم اراک قانون مداری را از خودش شروع کند و مربی بدون مدرک حرفه ای را به طور غیر رسمی سرمربی نگذارد بعد ایشان به همه چیز و همه کس ایراد بگیرد.

رحمتی فقط  یک ماه و 20 روز است که به عنوان مربی به لیگ بازگشته و  فینالیست شدن  آلومینیوم اراک  در جام حذفی هم بخش اعظمش مرهون رسول خطیبی سرمربی سابق تیم است که سپاهان را حذف کرده بود. به نظر می رسد می توان اولین زرشک زرین لیگ برتر  را به مربی نق نقوی آلومینیوم اهدا کرد!

* پرتاب نارنجک

پرتاب نارنجک به زمین هم عادت بدی است که تماشاگران آلومینیوم اراک دارند. در فینال حذفی هم شاهد چنین رفتاری از سوی تماشاگران اراکی بودیم. در بازی با نساجی در لیگ هم نارنجک هایی پرتاب شد. شاید باید به فوتبالدوستان جوان اراکی گوشزد شود که در گذشته همین نارنجک ها باعث شد چشم یک سرباز کور شود! امیدواریم مسئولان انتظامی مسابقات در اراک با این پدیده زشت هم برخورد کنند. 

* بلاتکلیف ترین بازی هفته

مسابقه شهرخودرو و صنعت نفت آبادان بلاتکلیف ترین مسابقه هفته بود. بعد از لغو پرواز نفت آبادان این دیدار با یک روز تاخیر برگزار شود و بعد مشخص شد که در روز چهارشنبه یک مسابقه لیگ دو هم در مشهد انجام می شود و به همین دلیل تا ساعاتی قبل از مسابقه زمان و ورزشگاه این مسابقه مشخص نبود! بدون اغراق زشت ترین اتفاق هفته بیست و پنجم لیگ برتر وضعیت  برگزاری همین مسابقه بود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: