پایگاه خبری خانه فوتبال:

مدیرعامل باشگاه پیکان به اتهام‌های اخیر و شائبه تبانی در دیدار با پرسپولیس واکنش نشان داد.

امیر عطابخش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره شائبه مطرح شده پس از دیدار پرسپولیس و پیکان اظهار داشت: پس از دیدار با استقلال، سه روز تمرینات پیکان تعطیل شد اما زودتر از سایر تیم‌ها شروع به آماده سازی خودمان برای ادامه رقابت های لیگ کردیم. در این مدت مجتبی حسینی و اعضای کادر فنی چهار جلسه آنالیز خیلی دقیق با بازیکنان درمورد پرسپولیس داشتند. چهار بازی تدارکاتی خوب هم در تعطیلات لیگ داشتیم و در این ۲۷-۲۶ روز بیشتر از همه تیم‌های لیگ برتر بازی دوستانه برگزار کردیم.

وی ادامه داد: با آماده سازی خیلی خوبی وارد بازی پرسپولیس شدیم اما این نکته را هم در نظر بگیرید که جوان‌ترین تیم بین ۱۰ لیگ برتر آسیا هستیم. ۴-۳ بازیکن تیم امید و ۴-۳ بازیکن زیر ۲۳ سال در ترکیب اصلی پیکان بازی می‌کنند. وقتی بعد از حدود یک ماه تعطیلی این جوان ها اولین بازی خود را در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران مقابل تیم بزرگ پرسپولیس انجام می‌دهند، شاید تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار بگیرند و نباید از آنها انتظار بیش از حد داشت.

مدیرعامل باشگاه پیکان اضافه کرد: امسال بین ۱۶ تیم لیگ برتری کمترین بودجه و هزینه را داشتیم. اگر با این بودجه، رتبه ای میانه جدولی تا یازدهم را به دست آوریم، کولاک کرده ایم. البته برای سال آینده چند بازیکن خوب را به این جوان‌ها اضافه خواهیم کرد. قصد داریم با حفظ این جوان ها و جذب نفرات جدید، تدارک بهتری برای پیکان ببینیم. تیم ما در بازی با پرسپولیس روی دو حادثه گل خورد و بازی را واگذار کرد.

عطابخش افزود: پس از مسابقه صحبت هایی درمورد مجتبی حسینی شد. از دوره بازیگری حسینی او را می‌شناسم و شناخت کافی از وی دارم. در این مدت هم دیدم در کنار تمرینات و بازی های دوستانه فشرده طبق یک کار علمی، استراحت هم برای بازیکنان در نظر گرفت تا بازیکنان به خوبی آماده بازی با پرسپولیس شوند. حتی برای تیم اردو گذاشتیم و بچه‌ها در اختیار کادر فنی بودند. هر کاری لازم بود انجام دادیم تا با قدرت خوبی به مصاف پرسپولیس برویم.

وی عنوان کرد: حتی یادم است حسینی پس از بازی با استقلال گفت خیلی خوب بازی کردید. اکنون هم بروید و تمرکز کنید تا مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی خیلی بهتر بازی کنید اما جوان های ما اسیر جو ورزشگاه آزادی و تماشاگران پرسپولیس شدند. تیم حریف پنج دوره متوالی قهرمان لیگ شده و بازیکنانش بسیار باتجربه تر از تیم ما هستند. شاید مجموع قرارداد بازیکنان ما با یک بازیکن پرسپولیس برابری کند.

مدیرعامل باشگاه پیکان ادامه داد:  هرچند خودمان این انتظار را در بازیکنان ایجاد کرده بودیم که می‌توانند پرسپولیس را ببرند اما نباید از تیم پیکان چنین انتظاری داشت که در ورزشگاه آزادی و با حضور هواداران حریف این تیم را ببرد. تاسف آور است که تیم پیکان، بازیکنان و مجتبی حسینی پس از این باخت تا این اندازه در فضای مجازی تحت حمله و اتهام قرار گرفتند‌. واقعا بد است که شماره تلفن سرمربی ما را پخش کرده و پیام‌های بدی برای او ارسال شد.

عطابخش درمورد اینکه نسبت به مشترک بودن شرکت کارگزاری هفت بازیکن پیکان و یحیی گل محمدی هم در فضای مجازی مطالبی عنوان شده است، توضیح داد: تاکنون هیچ جلسه ای با این شرکت نداشتیم. این صحبت ها اصلا درست نیست و متاسفانه بحث‌هایی که در فضای مجازی دیدیم به هیچ وجه سندیت و صحت ندارد . باشگاه پیکان همیشه سازنده بوده و بر اخلاق مداری هم تاکید داشته است. مجتبی حسینی هم چنین ویژگی‌هایی دارد. او به عنوان یک مربی جوان، مشغول ساختن جوان‌ها برای فوتبال ایران است. بیشتر نفرات جوانی که در سپاهان و ذوب آهن حضور دارند توسط وی شناسایی شدند. این حرف و حدیث ها همیشه وجود دارد.

وی درباره اینکه مطرح شدن شائبه تبانی در این بازی، گفت: روی اخلاق مدار بودن باشگاه پیکان و مجتبی حسینی پایبند هستیم. پرسپولیس هم هیچ وقت به این مسائل برای بردن بازیهایش نیازی ندارد. اگر تهمتی مطرح شده باشد واحد حقوقی باشگاه پیکان موضوع را پیگیری خواهد کرد. برخی حرف‌ها مطرح می‌شود اما باید خدا را هم در نظر گرفت. امیدوارم اخلاق مداری در فوتبال ایران حکم فرما شود. ما نزد خدا رو سفید هستیم و ای کاش دوستانی که چنین تهمت‌هایی می‌زنند خدا را در نظر بگیرند و بدانند برای این بازی با یک تیم جوان، چگونه برنامه آماده سازی خود را انجام دادیم.

مدیرعامل باشگاه پیکان افزود: بازیکنی در ترکیب پیکان حضور داشت که قراردادش ۵۰ میلیون تومان بود. با این وضعیت چگونه می‌توانیم از پس بازیکنان چندین میلیاردی پرسپولیس بربیاییم.

عطابخش درمورد اینکه شاید عملکرد پیکان در بازی با استقلال انتظارات را از این تیم برابر پرسپولیس بالا برده بود، پاسخ داد: تیم ما برابر تراکتور و هوادار هم بهترین فوتبال را بازی کرد اما به نتیجه نرسید. به هوادار باختیم. محمدرضا اخباری، دروازه بان تراکتور به دلیل عملکرد خوبش مقابل پیکان بهترین بازیکن هفته لیگ برتر شد. در فوتبال این نتایج طبیعی است‌ اما اطمینان دارم با روندی که پیکان در پیش گرفته و جوان‌هایی که مجتبی حسینی ساخته از این تیم در آینده بیشتر خواهید شنید.

وی افزود: برای این اتهامات و دروغ های بی پایه و اساس هم جوابی ندارم. نمی‌دانم سازندگان و مطرح کنندگان این بحث‌ها دنبال چه اهدافی هستند اما اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، تیم حقوقی باشگاه این موارد را پیگیری خواهد کرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: