پایگاه خبری خانه فوتبال:

مسابقات هفته بیست‌وششم لیگ برتر دوشنبه برگزار می‌شود و استقلالِ صدرنشین میزبان شهرخودروی قعرنشین است و پرسپولیس برای سومین مرتبه در این فصل با تیم ذوب‌آهن دیدار می‌کند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات هفته بیست‌وششم لیگ برتر وسط هفته و روز غیرتعطیل برگزار می‌شود این در حالی است رقابت بین دو تیم استقلال و پرسپولیس در صدر جدول به حساس‌ترین شرایط رسیده و در قعر جدول هم تیم‌ها رقابت فشرده‌ای برای بقا دارند.

نگاهی به مسابقات این هفته می‌اندازیم؛

تراکتور -هوادار؛ قرمزپوشان تبریزی  به دنبال جبران ناکامی

کمتر کسی تصور می‌کرد تراکتور در این فصل با 21 امتیاز در رده سیزدهم جدول و نزدیکی منطقه خطر سقوط قرار بگیرد. قرمز‌پوشان تبریزی اما برای جبران ناکامی های ابتدای فصل تلاش  زیادی انجام می دهند. آنها هفته گذشته مقابل نفت مسجدسلیمان به تساوی رسیدند و این هفته در تبریز به دنبال گرفتن سه امتیاز از تیم هوادار هستند.

هوادار هم هفته گذشته در خانه ذوب آهن را برد تا رضا عنایتی و تیمش با 31 امتیاز در رده نهم جدول بایستند رتبه ای که با توجه به اولین سال حضور در لیگ برتر خیلی مطلوب به نظر می رسد. با این حال عنایتی هفته گذشته از مشکلات مالی و مدیریتی باشگاهش گلایه کرد. هرچند گفت بازیکنان به خاطر حجب و حیا اعتراضی نمی کنند. بازی رفت دو تیم در تهران با نتیجه یک بر صفر به سود هوادار به پایان رسید. ساغلام هم به هواداران تراکتوری اطمینان خاطر داد که این فصل در لیگ برتر خواهند ماند و به هیچ عنوان نگران این فصل نباشند.

فجر شهید سپاسی - نفت مسجدسلیمان؛ فینال 6 امتیازی قعرنشینان

حساس ترین مسابقه هفته در قعر جدول در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار می شود. فینالی 6 امتیازی بین تیم های چهاردهم و پانزدهم جدول لیگ، فجری ها هفته گذشته با وجود ارایه یک فوتبال هجومی از رفسنجان دست خالی به شیراز برگشتند و این هفته به دنبال سه امتیاز بازی خانگی هستند تا یک پله در جدول لیگ صعود کنند و به رده چهاردهم برسند.

نفت مسجدسلیمان 18 امتیازی که دو امتیاز بیشتر از فجر دارد با یک مساوی هم سرجایش در جدول لیگ باقی خواهد ماند. فجر با 9 گل زده ضعیف ترین خط حمله لیگ را دارد و نفت مسجدسلیمان 11 گله هم دومین خط حمله ضعیف لیگ را دارد. بنابراین گلزنی در این دیدار سخت ترین کار ممکن به نظر می رسد هرچند دو تیم بعد از شهر خودرو مشهد ضعیف ترین خط دفاع های لیگ را هم دارند. در بازی رفت نفت مسجدسلیمان 2 بر صفر به پیروز رسید.نکته جالب اینکه سرمربیان هر دو تیم به هواداران خود قول بقا در لیگ برتر را داده اند اما تیم بازنده در این دیدار شرایط سختی در جدول پیدا خواهد کرد.

ذوب آهن - پرسپولیس؛  سه‌گانه تقابل تارتار و سرخپوشان 

هفته گذشته بعد از اینکه پیکان زورش نرسید از  پرسپولیس 10 نفره امتیاز بگیرد موجی از اتهام زنی ها به مجتبی حسینی سرمربی و برخی از بازیکنان پیکان در فضای مجازی به راه افتاد و اینکه حسینی در گذشته دستیار گل محمدی بوده و ترجیح داده بازنده شود! در حالیکه حسینی در دفاع از خودش گفت چرا استقلال نتوانست قهرمان 5 دوره متوالی لیگ برتر را شکست بدهد و حالم از این شرایط فوتبال و مربیگری در کشور بهم می خورد! اکنون پرسپولیس باردیگر به مصاف یک مربی پرسپولیسی دیگر می رود. مهدی تارتار البته در جام حذفی هم مقابل پرسپولیس بازنده شد و از گردونه رقابتها کنار رفت. بنابراین استقلالی و پرسپولیسی بودن مربیان حریف نمی تواند ملاکی برای قضاوت باشد بخصوص اینکه اکثر تیم های لیگ برتری مربیانی استقلالی دارند از نکونام گرفته تا عنایتی و ساکت الهامی و حتی مهدی رحمتی! 

به هر حال پرسپولیس که به فاصله 4 امتیازی استقلال صدرنشین رسیده می داند که باید سه امتیاز بازی را از اصفهان سوغات ببرد وگرنه ممکن است فاصله امتیازی اش با استقلال زیاد  شود زیرا استقلال این هفته مقابل تیم قعرنشین مسابقات شهرخودرو بازی دارد. پرسپولیس در جام حذفی 3 بر صفر و در بازی رفت لیگ برتر 2 بر صفر ذوب آهن را شکست داده و اکنون تارتار برای اینکه از اعتبار تیمش دفاع کند می خواهد مانع سومین باخت به پرسپولیس در یک فصل شود. البته ذوب آهن دو باخت متوالی مقابل نفت مسجدسلیمان و هوادار را دارد و نمی خواهد برای سومین هفته پیاپی بازنده شود.

نساجی - مس رفسنجان؛ رکورد شکنی در خانه‌ به دوشی!

نساجی مازندران قهرمان جام حذفی در لیگ برتر 4 هفته است که رنگ برد را ندیده و با 28 امتیاز روی پله دوازدهم جدول ایستاده است. قرمزپوشان قائمشهری در صورت پیروزی در این مسابقه هم بعید است در جدول لیگ صعودی داشته باشند. مس رفسنجان هفته گذشته بعد از 5 هفته ناکامی تیم فجرشهیدسپاسی را شکست داد تا با 38 امتیاز در رده پنجم جدول قرار بگیرد. مسی ها خط حمله آتشینی دارند و با 33 گل زده یکی از خطوط زهردار لیگ را دارند.  بازی رفت دو تیم با نتیجه 2 بر یک به سود نساجی به پایان رسید. بازی برگشت اما حکایت دیگری دارد. نساجی و مس رفسنجان به جای مشهد در کرج به مصاف هم خواهند رفت تا قهرمان جام حذفی رکورد منحصر به فرد جابه جایی در شهرهای کشور را برای میزبانی در این فصل بزند.

گل گهر سیرجان - آلومینیوم اراک؛  نبرد قلعه‌نویی و رحمتی 

در سیرجان شاهد یک رویارویی جذاب دیگر بین مربیان هستیم. امیر قلعه نویی سرمربی اسبق استقلال مقابل مهدی رحمتی دروازه بان سابق تیمش قرار می گیرد. رحمتی البته اکنون در کسوت مربیگری است و مقابل استاد خود قرار می گیرد. روابط دو مربی سینوسی بوده و حتی زمانی که قلعه نویی با تیم دیگری مقابل استقلال قرار گرفت حاشیه هایی بین رحمتی و قلعه نویی رخ داد.

گل گهر 5 هفته است که در لیگ برتر برنده نشده و با 36 امتیازی در رده ششم جدول لیگ قرار گرفته البته گل گهر به دلیل استفاده از بازیکن گابنی 7 امتیاز از دست داده وگرنه در جایگاه بهتری در جدول قرار می گرفت. آلومینیوم اراک اما با حضور مهدی رحمتی یک برد و دو مساوی به دست آورده و با این مربی بازنده نشده است. تقابل رفت دو تیم در اراک گلی نداشت و بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید.

استقلال - شهرخودرو؛ نبرد با قعرنشین سختکوش

استقلال هفته گذشته در اصفهان مقابل سپاهان متوقف شد اما توانست همچنان رکورد شکست ناپذیری اش در لیگ برتر را حفظ کند و اکنون هم با 4 امتیاز بیشتر نسبت به پرسپولیس صدرنشین است. مدیران باشگاه  استقلال برای اینکه در این مسابقات حساس پایان فصل تماشاگر بیشتری به ورزشگاه بیاورند بلیت ها را ارزان کرده اند و آبی پوشان این هفته در حضور بیشتر هواداران خود برای شکست قعرنشین لیگ تلاش می کنند.

استقلال فقط 9 گل خورده و بعید است شهرخودرو که در کل مسابقات این فصل  فقط 15 گل زده بتواند دروازه آبی پوشان را در ورزشگاه آزادی باز کند. همه انتظار دارند شهرخودرو در این مسابقه یک بازنده سربلند باشد. بخصوص اینکه با 36 گل خورده ضعیف ترین خط دفاع لیگ را دارد. شهرخودرو سه هفته متوالی است که بازنده نشده و در تهران این تیم برای گرفتن یک امتیاز تلاش می کند اما می داند که کار بسیار دشواری خواهد بود. بازی رفت دو تیم با نتیجه 3 بر صفر به سود استقلال به پایان رسید. شهرخودرو اکنون تیمی سختکوش است که راحت بازنده نمی‌شود. این تیم هم مقابل گل‌گهر سیرجان و هم نفت آبادان ابتدا گلزنی کرد و در واقع برد را با مساوی عوض کرد. 

صنعت نفت آبادان - فولاد؛ دربی خوزستان

دربی خوزستانی با حضور دو سرمربی استقلالی می تواند جذابیت های فراوانی داشته باشد. علیرضا منصوریان و جواد نکونام دیدنی خواهد بود. البته نکونام هفته گذشته از هدفش برای مربیگری در لالیگا اسپانیا هم سخن گفت و نشان داد سقف آروزهای فوتبالی اش خیلی بلند است. منصوریان هم تیم هایش در لیگ برتر همیشه در نیم فصل دوم بهتر نتیجه می گیرند.

نفت آبادان با 36 امتیاز در رده هشتم جدول ایستاده و این هفته شانس صعود دو پله ای در جدول لیگ را به شرطی خواهد داشت که فولاد را شکست بدهد. فولادی که 4 هفته است شکست نخورده و نفت هم 4 هفته است در لیگ برتر برنده نشده است. شاگردان نکونام برای تثبیت رده چهارمی لیگ تلاش خواهند کرد. فولاد تنها نماینده موفق کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا این فصل بود و نشان داد که فوتبال را با برنامه و حوصله بازی می کند . شکست دادن فولاد آسیایی کار آسانی نخواهد بود.بازی رفت دو تیم بدون گل به پایان رسید.

پیکان - سپاهان؛ زردپوشان به دنبال انتقام

پیکان بعد از باخت پرحرف و حدیث به پرسپولیس 10 نفره این هفته برای دفاع از اعتبارش می خواهد از سپاهان امتیاز بگیرد. پیکان 7 هفته است برنده نشده و سپاهان هم بعد از هفته شانزدهم نباخته، شاگردان مجتبی حسینی در صورت برد در این مسابقه شانس صعود یک پله ای در جدول خواهند داشت و ممکن است به رده ششم برسند اما در صورت بازنده شدن ممکن است دو سه پله در جدول لیگ سقوط کنند.

سپاهان مقابل استقلال بازی هجومی و زیبایی را به نمایش گذاشت تا هوادارانش را راضی نگه دارد. آنها این هفته به دنبال جبران باخت بازی رفت هستند که 2 بر یک در اصفهان بازی را به پیکان واگذار کرده بودند.

برنامه مسابقات هفته بیست و پنجم

دوشنبه ۱۹ اردیبهشت

فجرشهیدسپاسی شیراز-  نفت مسجدسلیمان - ساعت ۱۸:۳۰- ورزشگاه  حافظیه

تراکتورتبریز- هوادارتهران  - ساعت ۱۸:۳۰- ورزشگاه  یادگارامام تبریز

ذوب‌آهن اصفهان- پرسپولیس - ساعت ۱۸:۳۰- ورزشگاه  فولاد شهر اصفهان

نساجی مازندران - مس رفسنجان  - ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه  انقلاب کرج

گل‌گهر سیرجان- آلومینیوم اراک - ساعت ۲۰- ورزشگاه  شهید سردار سلیمانی سیرجان

استقلال-  شهرخودرو مشهد -  ساعت ۲۰:۴۰- ورزشگاه  آزادی تهران

صنعت نفت آبادان- فولاد خوزستان  - ساعت ۲۱- ورزشگاه  تختی آبادان

پیکان تهران- فولاد مبارکه سپاهان اصفهان- ساعت ۲۱- ورزشگاه  پاس قوامین تهران

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: