پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرپرست فدراسیون فوتبال درباره غیبت سراجی در جلسات، شایعات برکناری کامرانی‌فر، ضبط صدای رئیس فیفا و پرتاب قندان در جلسه هیئت مدیره واکنش نشان داد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سید میرشاد ماجدی درباره برگزار نشدن جلسه امروز هیات رییسه فدراسیون فوتبال به شکل رسمی به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا، اظهار داشت: بحث به حد نصاب رسیدن جلسات نیست‌. هیات رییسه قوانینی دارد که آنها را بهتر از من می‌دانید.

وی درمورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: این موضوع جزو بحث‌های اجرایی فدراسیون است. همه کارها روی روال خودش انجام می‌شود.

برنامه ریزی بازی های دوستانه از طریق امور بین‌الملل حمید استیلی، مدیر تیم ملی و بهرام رضاییان انجام می‌شود. کارهای تیم ملی المپیک هم در حال انجام است. تیم نوجوانان که اکنون در اردو است فردا شب به مسابقات کافا اعزام می‌شود. هیچ کار اجرایی در فدراسیون روی زمین نمانده است.

سرپرست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: درمورد مباحث مالی هم فکر می‌کنم در این هفته مقداری به ما پرداختی داشته باشند تا کمک حال همکاران و تیم‌های ما باشد.

ماجدی درمورد در انتقادات احمدرضا براتی از برخی فعالیت ها در فدراسیون فوتبال مانند اینکه خودش و برخی اعضای هیات رییسه را در جریان ارسال نامه فیفا و پاسخ به این نامه قرار نداده اند و همچنین ادامه فعالیت برخی منصوبان رییس معزول فدراسیون در این مجموعه گفت: بحث کارمندان و همکاران اجرایی است. براتی هم اگر مشکل یا معضلی داشته باشد، قطعا به خودم‌ می‌گوید. تا جایی هم که به من نامه زده جواب نامه هایش را داده‌ام. ما بیشتر از چیزی که باید در بحث کارهای خصوصی فدراسیون باشد، در تلاش هستیم. طبق روال درمورد چیزهایی که باید پاسخگوی افکار عمومی باشیم، کارها را انجام می‌دهیم. درمورد اظهارات براتی هم هر نامه ای برای ما فرستاده پاسخ داده ایم.

وی درباره اینکه براتی مدعی شده قبل از میرشاد ماجدی قرار بود من سرپرست فدراسیون شوم اما این مسئولیت را نپذیرفتم، گفت: نمی‌دانم. حتما او چنین بزرگواری داشته است.

سرپرست فدراسیون فوتبال درباره قهر مهرداد سراجی، عضو هیات رییسه و شرکت نکردن او در جلسه امروز توضیح داد: بحث قهر را در نظر نمی‌گیرم و باید دلیل نیامدن او را سوال کنیم. سراجی انسان است و امکان دارد برایش اتفاقی بیفتد.

ماجدی درمورد اینکه ظاهراً غیبت اعضای هیات رییسه در جلسات دوره ای شده است، عنوان کرد: من درمورد خودم می‌توانم صحبت کنم. الان مسئولیت دارم و تا جایی که توان داشته باشم، کار انجام می‌دهم. در ۴-۳ روز تعطیلات عید فطر که همه دوستان دنبال تعطیلی بودند، من به همراه همکارانم مثل کامرانی فر و برخی اعضای هیات رییسه مشغول کار بودیم تا کاری از فدراسیون روی زمین نماند. فقط درمورد خودم می‌توانم صحبت کنم و تا زمانی که مسئولیت دارم، سر کارم می‌آیم.

وی درباره مباحث مطرح شده نسبت به تغییر دبیرکل فدراسیون فوتبال، توضیح داد: کامرانی فر از زمان عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال بوده و کارهای اجرایی را انجام داده است. در این ۲ ماه و نیم هم که من مسئولیت گرفتم کار کرده و فکر نمی‌کنم باید تغییری انجام بدهم‌. به حدی در فدراسیون فوتبال مشکلات کوچک و بزرگ داریم که نمی‌خواهیم با تغییر در یک سمت مشکلات جدیدی به وجود بیاید. باید طبق روال عادی کار را جلو ببریم.

سرپرست فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه آیا او دستور داده پرونده بازیکن گابنی گل گهر مجدد پیگیری شود، گفت: این صحبت ها رسانه ای بوده و تفکر قانونی ندارد. نه تنها درمورد کمیته استیناف بلکه نامه های تمام کمیته ها به من یا دبیرکل می‌رسد و ما هم باید آنها را به کمیته های مختلف ارجاع بدهیم. من مرجع قضایی، حکمرانی یا قاضی نیستم که درباره این مسایل تصمیم بگیرم. نامه ای در اتوماسیون به ما ارجاع می‌شود و آن را به محل اصلی اش مثل کمیته جوانان، آموزش، استیناف و ... ارجاع می‌دهیم. این حرف ها محلی از اعراب ندارد.

ماجدی درمورد اینکه با توجه به بازگشت دراگان اسکوچیچ به کشورمان در تاریخ ۲۳ اردیبهشت، آیا او درخواست حضور عضو جدیدی در کادرفنی تیم ملی را داشته است، گفت: تاکنون اسکوچیچ فقط درخواست کرده مربیان قدیمی تیم ملی در کادرفنی حضور داشته باشند.

وی درباره اینکه آیا بازی دوستانه با کانادا قطعی شده است، پاسخ داد: دنبال برگزاری این بازی هستیم اما از نظر من تا زمانی که قرارداد را امضاء نکنیم، هیچ دیداری قطعی نیست.

سرپرست فدراسیون فوتبال درمورد تصویری که از وی در فضای مجازی منتشر شده و برخی آن را به ماجرای قندان پرتاب کردنش در جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال نسبت داده اند، توضیح داد: همه افرادی که اینجا هستند سال ها است با من کار می‌کنند. این کارهای پوپولیستی را برخی رسانه های زرد انجام می‌دهند و عکس ۷ تا ۱۰ سال قبل من که مربوط به دوره حضورم در خونه به خونه بابل است منتشر کرده و می‌گویند قندان پرتاب شده است‌. مثل اینکه من قندان پرت کرده و خودم هم کتک خورده ام.

ماجدی درباره بحث مطرح شده مبنی بر اینکه در جلسه او و همراهانش با اینفانتینو در کنگره فیفا، ظاهراً ضبط صدای رییس فیفا سبب ناراحتی وی شده است، پاسخ داد: هیچ حاشیه‌ای نبوده و هیچ صدایی ضبط نشده است. ابتدا قرار بود اینفانتینو با ما جلسه خصوصی داشته باشد که این جلسه خصوصی به دلیل درگیری کاری اش انجام نشد. سه روز در دوحه بودیم و رییس فیفا بالای ۱۵-۱۰ جلسه با بخش های مختلف برگزار کرد. پس از قرعه کشی جام جهانی در یک میهمانی توانستیم از او خواهش کنیم دقایقی با ما بنشیند. دوست عزیزی از خبرنگاران قصد داشت ببیند چه اتفاقی می‌افتد اما اینفانتینو گفت اگر قرار است مصاحبه کنید من نیستم اما این موضوع را به چیزهای دیگر وصل کردند. خواهش می‌کنم اگر می‌بینید تناقضی وجود دارد از خود من سوال کنید.

وی ادامه داد: مذاکرات بسیار خوبی با اینفانتینو داشتیم که از آن عکس های زیادی پخش شد‌. هیچکس نگفت درمورد پول های بلوکه شده صحبت کردیم و او قول داد به ما کمک کند تا پول ها به کشورمان بیاید. فقط درمورد مسائل حاشیه ای که مردم دوست دارند آنها را بشنوند صحبت شد.

سرپرست فدراسیون فوتبال درمورد آخرین وضعیت انتخاب مدیر جدید تیم ملی فوتبال امید گفت: وقتی می‌خواهیم درمورد یک تیم ملی صحبت کنیم باید نظرات متفاوت را بگیریم. اینکه امشب یک نفر برود و بلافاصله فردا صبح یک نفر را جای او بگذاریم، کار درستی نیست. آمدیم و کمیته فنی تشکیل دادیم اما برخی دوستان گفتند این کمیته غیرقانونی است. بحثی که در کمیته فنی آن را پیش می‌بریم مشاوران فنی هستند. از روز اول به اعضای این کمیته گفتم مشاوران هیات رییسه و رییس فدراسیون هستید. سال ها است در فوتبال هستم اما به خودم اجازه نمی‌دهم یک نفر را تنهایی انتخاب کنم. به همین دلیل این عزیزان که با کوله باری از تجربه هستند، خودشان بازیکن تیم ملی بوده اند یا فردی مثل محصص که ۸۰ درصد مربیان ما مدرک A  خود را از گرفته‌اند، آوردیم که آدم‌های کوچکی نیستند.

ماجدی افزود: ۱۲ چشم و شش عقل بهتر از یک عقل و دو چشم است. می‌خواستیم به فوتبال کمک کنیم اما آن را به مسیر دیگری بردند‌. در جلسه امروز هیات رییسه که مصوبه نداشت با دوستان  صحبت کردیم و به آنها گفتیم از شما اجازه گرفتیم که این اعضا را بگذاریم که این موضوع را تایید کردند. به عنوان مشاوران فنی ما هستند. مدتی دیگر برای انتخاب سرمربی تیم جوانان از این عزیزان مشاوره می‌گیریم.

سرپرست فدراسیون فوتبال افزود: سرپرست تیم امید باید با اعضای کادرفنی این تیم همراهی و همگنی داشته باشد. مهدوی کیا اکنون در ایران نیست و تلفنی با او هماهنگ خواهیم کرد زیرا می‌خواهیم تیم در فضایی آرام به مسابقات اعزام شود.

ماجدی درمورد آخرین وضعیت پرونده شکایت گل‌گهر از پرسپولیس گفت: آنچه به ما ارجاع شود، ارجاع دادنش دست ما است اما رای دادن به ما ارتباطی ندارد. هرچه به اتوماسیون من و دبیرکل آمده باشد را ارجاع می دهیم.

وی درباره آخرین وضعیت پرداخت نشدن  دستمزد مهدوی کیا و دستیارانش و اینکه قرارداد آنها در پایان شهریور تمام می شود، گفت: مهدوی‌کیا در زمان ریاست عزیزی خادم قرارداد بست. اعضای کادر فنی تیم امید بدون اینکه قراردادی داشته باشند، به مسابقات تاجیکستان اعزام شدند و سپس به ایران آمدند و به آلمان بازگشتند. زمانی که من مسئولیت سرپرستی فدراسیون را پذیرفتم، قرارداد این مربیان را تنظیم کردم. با این حال هنوز پولی به آنها پرداخت نکرده‌ایم. البته به مربی خارجی پرداخت شده است. هر زمان مهدوی‌کیا و دستیارانش به ایران بازگردند، درصدی از قرارداد آنها پرداخت می‌شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: