پایگاه خبری خانه فوتبال:

در پی اتفاقات میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا، وزیر ورزش فرانسه توضیحاتی ارائه داد که با مخالفت انگلیسی‌ها همراه شد.
دعوای فرانسه و انگلیس بر سر فاجعه میزبانی فینال لیگ قهرمانان / وقتی هیچ کس تقصیر نمی‌پذیرد!
به گزارش خبرگزاری فارس، شنبه شب فینال لیگ قهرمانان اروپا با میزبانی ضعیف فرانسوی‌ها همراه شد. انگلیسی‌ها پشت در ماندند و بازی با 35 دقیقه تاخیر آغاز شد تا یک فاجعه بزرگ برای یوفا به ثبت برسد. بسیاری از همان دقایق ابتدایی از یوفا و چفرین شدیدا انتقاد کردند و از ضعف میزبانی پاریس در این دوره گفتند. پاریسی که میزبان افتخاری این دوره بود و قرار بود فینال لیگ قهرمانان اروپا در سن‌پترزبورگ برگزار شود ولی یوفا به دلایل سیاسی این میزبانی را از روسیه گرفت و به فرانسه سپرد.

از همان دقایق ابتدایی فرانسوی‌ها اعلام کردند که این اتفاق به دلیل بلیت‌های غیر معتبر از سوی لیورپولی‌ها رخ داده و به همین دلیل این افراد نتوانستند وارد مسابقه شوند. انگلیسی‌ها از این سمت از معطلی شدید پشت گیت‌های ورودی به استادوفرانس نوشتند و از رفتار بد و زشت پلیس فرانسه و حمله گاز اشک آور و اسپری فلفل انتقاد کردند.

فرانسوی‌ها در پاسخ به این اتفاق مدعی شدند که یک گروه جوان اهل پاریس و همان حوالی ورزشگاه خواستند با قرار گرفتن در میان لیورپولی‌ها خود را وارد ورزشگاه کنند که این اتفاق وقتی رخ نداد با درگیری پلیس همراه شد.

خبرنگار اسکای بامداد یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که هواداران فرانسوی به شدت ، هواداران لیورپول را مورد حمله قرار دادند و اتفاق زشت از معطل نگه داشتن حدود 20 هزار طرفدار لیورپول در یک جای بسیار کم آغاز شد.

نکته جالب دیگر این بود که یوفا علت تاخیر مسابقه لیورپول و رئال مادرید را دیر رسیدن هواداران لیورپول اعلام کرد که این نظر باعث واکنش باشگاه انگلیسی و رسانه‌های این کشور شد. رسانه‌های انگلیسی نوشتند: تمام اخبار و مستندات حاکی از این بود که هواداران از ساعاتی پیش از آغاز مسابقه در کنار ورودی های استادوفرانس بودند.

سایت بی‌بی‌سی در گزارش خود لقب «هوادار نمونه» را استفاده کرد تا به صورت فرانسوی‌ها این عبارت را بکوبد و آنها را مقصر کار بداند.

امروز پای وزیر ورزش کشور فرانسه نیز وارد این ماجرا شد و خانم امیلی اودئا کاسترا در این خصوص توضیحاتی ارائه داد.

او گفت: اول از همه بگویم چیزی که در ابتدا رخ داد به خاطر هواداران بریتانیای لیورپول بود که بدون داشتن بلیت و یا داشتن بلیت‌های غیرمعتبر تجمعی گسترده داشتند.

اودئا کاسترا ادامه داد: در ادامه گروهی مشخص از جوانانِ حوالی ورزشگاه سعی کردند تا با قرار گرفتن در میان جمعیت و هواداران لیورپول خود را وارد ورزشگاه کنند. ما عمیقا از خانواده‌ها و بچه‌هایی که با گاز اشک آور پلیس مورد صدمه قرار دیدند، شدیدا ابراز ناراحتی و پشیمانی می‌کنیم.

وزیر ورزش فرانسه اعلام کرد که چرا هیچ مشکلی برای ورود هواداران رئال مادرید به ورزشگاه نبوده و طرف اسپانیایی کاملا توانسته فضا را مدیریت کند و نسبت به انگلیسی ها رفتاری متفاوت داشته باشد.

این اتفاق با واکنش شهردار لیورپول نیز همراه شد و خانم جوان اندرسون ماجرای میزبانی پاریس را یک اتفاق حال‌به‌هم‌زن دانست.

به گزارش فارس، مقصر کار هنوز مشخص نیست و هیچ طرفی قبول ندارد باعث و بانی این میزبانی ضعیف در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شده است. فرانسوی‌ها با وجود ندامت از رفتار پلیس نسبت به هواداران معتقدند که بلیت‌های غیر معتبر لیورپولی‌ها باعث این اتفاق شده و انگلیسی‌ها معتقدند که هیچ مشکلی بلیت‌ها نداشته و پلیس فرانسه و کارکنان ورزشگاه استادوفرانس به شدت با آنها بد رفتار کرده‌اند و باعث شده‌اند تا هواداران لیورپول نتوانند در بازی حساس مقابل رئال مادرید، تیم خود را تشویق کنند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: