پایگاه خبری خانه فوتبال:

فدارسیون فوتبال کانادا که به دلایل سیاسی دیدار با تیم ملی کشورمان را لغو کرد با مشکلات بزرگی روبه‌رو شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی کشورمان برنامه‌ریزی کرده بود تا برای آماده‌سازی خوب پیش از جام جهانی 2022 قطر به کانادا سفر کند و ضمن برگزاری با تیم ملی این کشور که شباهت‌هایی با تیم ملی آمریکا دارد، با 2 تیم ملی دیگر نیز در این کشور بازی دوستانه انجام دهد.
قرار بود در تاریخ 16 خرداد (امروز) دیدار تیم ملی کشورمان با تیم ملی کانادا در ونکوور برگزار شود ولی به دلایل سیاسی و غیرفوتبالی این مسابقه لغو شد. ابتدا نخست وزیر کانادا در اقدامی بی‌سابقه نسبت به بازی با کشورمان اظهارنظر کرد تا فشارهای سیاسی نسبت به حضور کشورمان در خاک کانادا افزایش یابد. با اینکه فدراسیون ورزش کانادا در ابتدا از همدلی تیم‌ها به بهانه فوتبال صحبت کرد ولی یکمرتبه و بدون دلیل مسابقه با تیم ملی کشورمان را لغو کرد تا با واکنش‌هایی این اتفاق همراه شود.
فدراسیون فوتبال این کشور مدعی شد که بازیکنان تیم ملی کانادا علاقه‌مند به بازی مقابل ایران نیستند که دروغ و  خلاف این مطلب نیز خیلی زود اثبات شد و در مصاحبه‌ای بازیکنان از نداشتن بازی دوستانه صحبت کردند و از این حیث به وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال انتقاد کردند.
فدراسیون فوتبال کانادا که به دلیل فشارهای سیاسی و بدون دلیل منطقی بازی مقابل ایران را لغو کرده بود، در صدد برگزاری یک مسابقه دوستانه دیگر برآمد و تصمیم گرفت با تیم ملی پاناما یک مسابقه برگزار کند. این مسابقه قرار بود روز گذشته برگزار شود که با وجود پر شدن ورزشگاه، با اقدام جالب توجه بازیکنان کانادا، این مسابقه نیز لغو شد.

بازیکنان فوتبال کانادا طی بیانیه‌ای به عدم شفاف سازی فدراسیون فوتبال کانادا واکنش نشان دادند و به دلیل دستمزد پایین از بازی مقابل پاناما خودداری کردند.

بازیکنان تیم ملی کانادا در بیانیه‌ای نوشتند: الان وقت این است که در کنار هم بیایستیم و برای آینده فوتبال کانادا اقدامی انجام دهیم. با می‌خواهیم در کنار و با یک برنامه ریزی درست تلاش کنیم اما رابطه ما با فدراسیون در این سال‌ها تحت فشار قرار گرفته است.
نیک بونتیس، رئیس فدراسیون فوتبال کانادا گفت: پیشنهاد که بازیکنان فوتبال ارائه کردند اصلا مقرون به صرفه نیست. وظیفه من به عنوان رئیس این است که امانت‌دار به این سازمان باشم و به سلامت این ارگان بیاندیشم. نه اینکه 120 سال است زنده هستیم ، ما باید 100 سال دیگر نیز زنده بمانیم.

طبق گزارش CBC بازیکنان خواهان شفافیت بیشتر فوتبال کانادا، تغییرات در رکن اصلی فدراسیون فوتبال و دستمزد بیشتر 40 درصدی به خاطر صعود به جام جهانی هستند.

فوتبال کانادا که توانست پس از جام جهانی 1986 دوباره به این رقابت راه یابد با مشکلات جدی مدیریتی روبه‌رو است. فدراسیونی سیاست زده که تحت فشارهای بیرونی است یک مسابقه فوتبال را لغو می‌کند و نمی‌تواند دیدار جایگزین آن را نیز در خاک کشور خود برگزار کند. دیداری که هزاران تماشاگر برای آن مسابقه به ورزشگاه رفته بودند ولی به دلیل اختلاف بازیکنان با فدراسیون این مسابقه مقابل چشمان تماشاگران لغو شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: