پایگاه خبری خانه فوتبال:

حقوق بازنشستگان با تغییر همراه شد. افزایش حقوق بازنشستگان به ترتیب اعمال می شود. حقوق بازنشستگان رقم چندانی ندارد. حقوق بازنشستگان هر سال افزایش می یابد. جزئیات جدید حقوق بازنشستگان را بخوانید

زمان واریز افزایش و معوقات حقوق بازنشستگان 

مدیر سازمان تامین اجتماعی: قرار است مابه‌التفاوت افزایش حقوق ماه جاری بازنشستگان از روز ۲۵ و ۲۶ خرداد را به صورت جداگانه شروع کنیم. مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت هم در ۲ ماه بعدی تسویه خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سابق در خصوص جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفته بود: براساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، افزایش مستمریِ مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی هر سال به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، به نحوی که حداقل دریافتی مستمری‌بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.

تصمیمات قبلی افزایش حقوق بازنشستگان از زبان وزیر سابق

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان از خرداد ماه خبر داده و گفته بود: مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت نیز در ماه‌های تیر و مرداد واریز می شود.
حجت‌الله عبدالملکی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: براساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، افزایش مستمریِ مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی هر سال به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، به نحوی که حداقل دریافتی مستمری‌بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد. وفق مصوبه شورای عالی کار مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵.۵۸۰.۰۰۰ تومان در ماه رسید.

وی تصریح کرد: در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان، از کارافتادگان و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تأمین اجتماعی که به موجب قوانینی از جمله مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد، با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷.۴ درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از ۵.۵۸۰.۰۰۰ تومان کمتر نباشد. در رابطه با مستمری از کارافتادگان جزئی و نیز سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتنی بر مصوبه فوق افزایش خواهد یافت.

عبدالملکی ادامه داد: با توجه به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱(مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولین که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود. همچنین به منظور کمک به معیشت مستمری‌بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان(تا سقف دریافتی ماهانه ده میلیون تومان) بصورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

حقوق بازنشستگان

دولت پرونده افزایش بازنشستگی سال ۱۴۰۱ را بست، حداقل بگیران ۵۷ درصد و سایر سطوح بگیران مشمول ۱۰ درصد افزایش حقوق شدند.

با این حال هنوز میزان افزایش مزایای جانبی بازنشستگان تامین اجتماعی برای بسیاری از مستمریبگران نامعلوم است.

برای سال ۱۴۰۰ سازمان تامین اجتماعی ماهانه به هر بازنشسته ۲۰۰ هزار تومان حق معیشت، ۳۷۰ هزار تومان حق عائله مندی، ۹۶ هزار تومان حق اولاد و ۱۵۰ هزار تومان حق مسکن پرداخت کرد.

پیگیری‌های نشان می‌دهد که برای سال ۱۴۰۱، روال افزایش این مزایا تغییر کرده است، مطابق روال جدید مبنای افزایش این مزایای جانبی همان شیوه‌ای است که در قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان تعیین شده است.

براین اساس می‌توان انتظار داشت که این میزان افزایش همان ۱۰ درصدی باشد که در لایحه بودجه برای کارکنان دولت پیش بینی شده است.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز با تایید ضمنی این مطلب گفت: سال گذشته مزایای جانبی با در نظر گرفتن متناسب سازی افزایش یافت و بر همین منوال بعید است که برای سال ۱۴۰۱ مجموع افزایش این مزایا به ۱۰۰ هزار تومان برسد.

خبر تصویب میزان افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی روز تعطیل  ۱۵ خرداد منتشر شد، مطابق این مصوبه هیات دولت حداقل مستمری تامین اجتماعی به میزان ۵۷ درصد افزایش خواهد یافت.

در خصوص سایر سطوح بگیران نیز میزان این افزایش ۱۰ درصد است، البته به آن گروه از سایر سطوح بگیرانی که مستمری کمتر از ۱۰ میلیون تومان دارند نیز مبلغ ثابت ۶۵۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

در همین رابطه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت مستمری خرداد براساس افزایش مصوب دولت پرداخت می‌شود و مابه التفاوت دو ماه فروردین و اردیبهشت ماه در دو ماه پیشرو تسویه خواهد شد.

جزئیات افزایش حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نشان می‌دهد که حداقل دریافتی بازنشستگان تأمین اجتماعی کمتر از پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان نیست.

بر اساس مصوبه شورای‌عالی کار در ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان در ماه رسید. بر این‌ اساس، با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای‌عالی کار، میزان دریافتی بازنشستگان تأمین اجتماعی، معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷.۴ درصدی همراه شد.

در همین راستا نباید بازنشستگان کمتر از پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بگیرند ضمن اینکه مستمری از کارافتادگان جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتنی بر مصوبه فوق افزایش خواهد یافت.

براین‌اساس بازنشستگان تأمین اجتماعی که در سال گذشته سه تا چهار میلیون دریافت می‌کردند، امسال ۲ میلیون و ۲۶۹ میلیون تومان به حقوق آنان اضافه شد.

همچنین بازنشستگانی که حقوقی بین ۶ تا هفت میلیون تومان داشتند، امسال شاهد افزایش یک میلیون و ۵۲۶ هزارتومانی بر روی حقوق‌های خود خواهند بود.

بازنشستگان تأمین اجتماعی که حقوق آنها بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان بود افزایش حقوق یک میلیون و ۴۴۴ هزارتومانی خواهند بود.

براین‌اساس بازنشستگانی که ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند، با یک میلیون و ۵۹۹ هزار تومان حقوق آنها افزایش خواهد یافت.

بر اساس آخرین آمارها، میانگین دریافتی ۳۰ درصد از بازنشستگان تأمین اجتماعی از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به حدود ۶ میلیون تومان افزایش یافت.

سازمان تأمین اجتماعی حدود ۳.۵ میلیون نفر مستمری‌بگیر دارد که بالغ بر ۷۰ درصد از آنها حداقل مستمری را دریافت می‌کنند و حقوق آنها در سال ۱۴۰۱ به میزان ۵۷.۴ درصد افزایش یافت.

طبق حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولان که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود.

همچنین به‌منظور کمک به معیشت مستمری‌بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تا سقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) به‌صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در راه است؟

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در دو سال گذشته اعتبارات خوبی را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته است و به طور کلی ما دنبال رفع مشکلات معیشتی مردم هستیم.

حسین حق وردی درباره عملکرد مجلس یازدهم در دو سال گذشته، اظهار داشت: مقام معظم رهبری مدال انقلابی بودن را به نمایندگان این دوره مجلس دادند که برای ما بسیار مهم و ارزشمند است.

وی بیان کرد: مجلس یازدهم نشان داده است که به دنبال عدالت طلبی است و تاکنون در همه مصوبات خود به فکر بهبود وضعیت اقشار متوسط و ضعیف جامعه بوده است.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: یکی از اولین طرح‌هایی که در مجلس یازدهم مطرح شد، درباره اعطای بسته‌های کمک معیشتی به خانوارهای ضعیف جامعه بود و حاکی از آن است که ما به دنبال رفع مشکلات معیشتی مردم هستیم.

حق وردی ادامه داد: مجلس یازدهم لایحه رتبه بندی معلمان را به تصویب رساند. این مجلس سال گذشته برای همسان سازی حقوق بازنشستگان ۸۹ هزار میلیارد تومان تخصیص داد و امسال هم نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه عدالت طلبی یکی از شاخص‌های مهم مجلس یازدهم است، گفت: در دو سال آینده مجلس باید به فکر رفع مشکلاتی باشد که ممکن است برای کشور چالش ایجاد کند. برای مثال، مشکلات محیط زیست، و ریزگردها و مسائل مرتبط با آب شرب و کشاورزی بسیار مهم است و مجلس باید راهکارهایی را برای رفع این مشکل در نظر گیرد.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید روی حل مسائل مربوط به محیط زیست و آب متمرکز شود و چه در زمینه قانون گذاری و چه نظارت باید اقدامات لازم را انجام دهد تا مسائل مرتبط با بحران آب و محیط زیست مرتفع شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: